Analyse: Grijpt dominante Sebastian Vettel in Singapore al de titel?
- Gepubliceerd op 13 sep 2011 19:44
-
59
- Door: Robin Smeets
Over twee weken kan de wereldkampioen van 2011 al bekend zijn. Vettel kan namelijk in Singapore al de titel veiligstellen. Als de Duitser de Grand Prix wint, mag Alonso niet hoger eindigen dan de vierde plaats en mogen zowel Jenson Button als Mark Webber niet verder komen dan de derde stek. Wat er daarna gebeurd is niet meer van belang, want zelfs als Vettel daarna in de overige vijf races uitvalt en Alonso elke race wint, is Vettel kampioen. Hij zou dan negen overwinningen hebben tegenover de zeven van Alonso.
Het oude puntensysteem
Als we het eerdere puntensysteem ernaast leggen, zoals tot en met 2009 van kracht was in de Formule 1, heeft Vettel een voorsprong van 57 punten met nog zes races te gaan. Dan zou echter niet Fernando Alonso, maar Jenson Button tweede hebben gestaan, op één punt gevolgd door Alonso. Lewis Hamilton en Mark Webber zouden met dit systeem al definitief zijn uitgeschakeld voor de titel, iets wat nu nog niet het geval is.
Het medaillesysteem
Bernie Ecclestone wilde enkele jaren geleden medailles gaan uitdelen in plaats van punten. Hierdoor zouden alleen de beste drie rijders worden beloond met een medaille. De coureur die na de laatste race de meeste gouden medailles heeft verzameld, is de nieuwe kampioen. Met dit systeem zou Vettel op dit punt al niet meer te achterhalen zijn. De Duitser heeft momenteel al acht overwinningen achter zijn naam staan, terwijl er nog maar zes races op het programma staan. Ook al zouden Hamilton en Button theoretisch nog op acht zeges kunnen komen dit jaar, Vettel heeft dan altijd nog meer tweede plaatsen gescoord.
Huidige tussenstand in de Formule 1
1. Sebastian Vettel (Red Bull) - 284 (acht zeges)
2. Fernando Alonso (Ferrari) - 172 (één zege)
3. Jenson Button (McLaren) - 167 (twee zeges)
4. Mark Webber (Red Bull) - 167 (nul zeges)
5. Lewis Hamilton (McLaren) - 158 (twee zeges)
Hoe presteerden de toprijders vorig jaar in Singapore?
De kans dat we in Singapore de nieuwe kampioen al kennen is realistisch, maar voor hetzelfde geld wordt de beslissing nog een weekend uitgesteld. Alle vijf de titelkandidaten van 2011 begonnen de Grand Prix van Singapore vorig jaar vanaf de eerste vijf posities. Vettel begon vanaf de tweede positie gevolgd door Hamilton, Button en Webber.
In de race was Fernando Alonso echter de sterkste in een spannende strijd om de zege. Vettel kwam slechts twee tienden tekort op de zege en zo hield Alonso zijn kansen op de titel nog levend. Kan hij dat dit jaar weer doen? Een fout of crash zit namelijk in een klein hoekje, zo lieten Webber en Hamilton vorig jaar wel zien.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.763 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (59)
Login om te reagerenPosts: 2.323
tja mijn voorspelling voor singapore
1. vettel
2. Alonso
3. Webber
Posts: 10.412
ja kan ik mij in vinden. de titel pakt hij race later wel
Posts: 3.145
FA, ik durf er 1000 euro om te wedden, als Vettel 1 ligt en Webber 3, dan laat Webber zich, door een teamorder, echt wel terug zakken om de WDC veilig te stellen.
Posts: 10.089
@mika
dit soort zielige reactie van jouw bedoel ik nou.. waarom zou Redbull dat überhaupt doen...
Posts: 577
Mijn voorspelling:
1. Schumacher
2. Webber
3. Vettel
4. Massa
5. Hamilton
6. Button
7. Alonso
8. Rosberg
9. Kobayiashi
Posts: 3.145
RF, doe niet zo naief ... Als de situatie zich voordoet waarin Vettel volgende GP het kampioenschap kan pakken doordat Webber bijvoorbeeld \'n plaats of 2 terug laat zakken dan zullen ze dat bij RBR echt niet na laten, of ben je vergeten dat Webber Vettel niet mocht aanvallen op Silverstone? Als RBR zich niet druk maakt om die paar punten dan hadden ze daar Webber Vettel ook in een eerlijk gevecht laten pakken.
We zullen zien, maar ik heb zo\'n gevoel dat als Vettel op positie 1 rijdt tijdens de GP van Singapore Webber niet verder zal komen dan P5. Je mag me er ook aan herinneren als het niet zo is, RBR hoeft in ieder geval niet te kijken naar het WCC, daar staan ze ook ruim voor.
Posts: 2.323
mika dit slaat nergens op die reactie van jou
die gaan echt niet zeggen dat hij zich terug moet laten zakken.
en die vergelijking met silverstone is het domste wat je kan doen.
je bent echt zielig jij denk echt verkeerd over redbull.
wij praten zo toch ook niet over mclaren.
Posts: 3.145
Ik zou zeggen, bekijk de race en we zien de reactie wel.
Dag, ik ben die discussies die nergens over gaan zat.
Posts: 3.145
\"je bent echt zielig\", jemig .. Hoe vaak heb ik dit al niet gelezen de afgelopen 2 weken, en elke keer komen dergelijke compotente en goed onderbouwde reacties van het 16/17/18 jarig publiek.
Posts: 10.089
@mika
ik heb vanmorgen in een ander topic jouw reactie gelezen, over dat jij het niveau op de site zo enorm laag vond
jij vond dat er teveel fanboyisme was... het feit dat jij in de afgelopen 2 week heel vaak \'\' doe niet zo zielig\'\' hebt gehoord, toont al wel aan dat jij behoorlijk aan het stoken bent overal
Vooral de laatste 2 weken, ben jij degene die oude koeien uit de sloot vist, of nieuwe kernwapens lost op iedereen.. verander je gedrag naar een maand of 3 terug! toen het wel gezellig was!
Posts: 2.323
je hebt het nu over je eigen gedrag he.
zie je niet dat niemand hier jou mag jij krijgt nooit complimenten. aleen maar gezeik. jou reacties slaan ook nergens op.
een voorbeeld
als hamitlon zich verontschuldigd zeg jij:
Wat een held je met echt een man zijn om dit de zeggen niemand anders in de f1 zou dit doen.
Als vettel zich verontschuldigd zeg jij:
dat is wel et minste wat hij kon doen.
zie je het verschil?
Posts: 395
\"\"je bent echt zielig\", jemig .. Hoe vaak heb ik dit al niet gelezen de afgelopen 2 weken, en elke keer komen dergelijke compotente en goed onderbouwde reacties van het 16/17/18 jarig publiek\"
Still doesn\'t ring a bell? ;) Overigens zijn mijn reacties volgens mij te goed onderbouwd, want het is nu alweer de 3de keer ofzo dat je tijdens een technische discussie ineens stopt met reageren ;)
Posts: 2.323
en misschien hoor je \"je bent echt zielig\"wel zo vaak omdat je dat gewoon bent.
en jij start die discussies door die slecht onderbouwde reacties van jou en het als maar afkraken van vettel en hamilton veelte veel overdreven de hemel in prijzen. (zie mijn eerder reactie). en dat allemaal zonder enige reden.
en als je dan in een discussie komt kom je met nutteloze feiten die niet eens feiten zijn maar meningen.
Snap je echt niet dat alles wat jij over ons zegt gewoon jou gedrag is.
Posts: 3.091
\"FA, ik durf er 1000 euro om te wedden, als Vettel 1 ligt en Webber 3, dan laat Webber zich, door een teamorder, echt wel terug zakken om de WDC veilig te stellen. \"
Ten eerste, Webber moet 2e worden als Vettel wint anders is Webber uitgeschakeld.
Ten tweede, als Vettel wint in Singapore hoeft hij de 5 races erna nog maar 6 punten in totaal te pakken om WDC te worden. Als Webber 2e wordt betekent dat zelfs dat Vettel nog maar maximaal 3 punten hoeft te halen. Dus Red Bull hoeft de titel al niet meer veilig te stellen.
Ten derde, Red Bull wil graag zo snel mogelijk het WCC winnen. Dan kunnen ze zich volledig op 2012 richten.
En tot slot, elk WK punt is geld waard. Als Red Bull de komende race een 1-2 kan scoren dan zullen ze dat zeker doen.
Posts: 3.145
Zijn we een collectief gestart tegen me? Een Vettel-fanboy-collectief? Hahaha, bedankt voor de leuke kwalitatieve reacties!
Posts: 2.323
de grootste fan boy noemt alle andere f1 liefhebbers weer fanboys.
Posts: 1.508
Inderdaad,
De pot verwijt de ketel dat het zwart ziet.
Posts: 207
1 Vettel
2 Hamilton
3 Button/Webber
4 Button/ Webben
5 Alonso
Geen onmogelijke uitslag, en dan zou Vettel al kampioen zijn..
Posts: 10.089
idd, juist heel voor de hand liggende uitslag (indien Vettel wint, dat ze in die volgorde erachter zitten)
Posts: 631
Ik weet dat ik nu heel veel mensen op me nek krijg, maar ik hoop dat Vettel crashed... , zijn auto ermee stopt of gewoon buiten de punten eindigt. Is voor mij veel te snel zo, en er komen nog genoeg leuke races aan die met nog een kans voor het kampioenschap veel leuker zijn..
Posts: 3.091
Ik snap niet waarom een race alleen nog spannend kan zijn als het nog voor het WDC gaat.
Er zijn genoeg gevechten gaande buiten de titels om. Tussen Fernando en Lewis zit slechts 14 punten. Dat is dus nog alles behalve beslist.
Schumacher zit nog maar 4 punten van Rosberg vandaan.
Sauber en Force India zitten maar 1 puntje van elkaar vandaan, kort gevolgd door Torro Rosso met 29 punten.
Dat zijn nog genoeg spannende gevechten.
Posts: 3.592
@F1McLaren; Het maakt niet uit of Vettel crashed of niet en zo de titel nog niet vergeven is. Er zal echt niks geen spanning extra komen als Vettel crashed omdat de titel toch al vergeven is... Of heb jij nog het gevoel dat iemand anders die nog gaat pakken?
Ik kijk de races nu puut \'per race\' en of Alonso (Ferrari) op de 2e plek kan blijven. Naar de eerste plaats kijk ik niet eens meer, want of Vettel met 100 of 120 punten voorstaat maakt echt niet meer uit.
Posts: 1.508
Gadver F1McLaren,wat ben jij onsportief zeg zoals veel McLarenfans! Altijd zeuren over fanboygedrag,maar zelf er de overtreffende trap in hebben.
En trouwens,Seb is in principe al WK.Al zal hij een keer buiten de punten eindigen,en hoef de resterende races niet eens te winnen.Het is eerder spannend wie er 2e wordt.
Posts: 3.091
Ik denk dat Vettel in Japan pas wereldkampioen zal worden. Ferrari was vorig jaar ook sterk in Singapore dus alhoewel Ferrari momenteel het derde team is zie ik Alonso zeker wel een podium pakken in Singapore. Misschien wint hij de race zelfs.
1 ding is zeker, zo\'n sitting duck als hij op de primes was in Spa en Monza zal hij dit keer niet zijn aangezien Pirelli de Softs en Supersofts meeneemt.
Posts: 1.092
Voor het theoretisch veiligstellen denk ik dat jullie artikel een race te vroeg komt.
Als je naar aantal top 4 plaatsen van Alonso kijkt (voornamelijk laatste races), in combinaties met aantal top 3 finishes van Webber en Button, dan is de kans misschien 1% dat Vettel titel in Singapore veiligsteld. Al weet je het in de f1 nooit. Een zelfde startcrash als Monza, maar nu met de overige titelkandidaten. Of dat Vettel een been breekt en dat Alonso alsnog kampioen wordt :)
Posts: 3.091
Het is theoretisch al mogelijk dus het artikel is niet te vroeg. Als Vettel in Singapore de titel pakt, wat dus mogelijk is, dan was het artikel te laat geweest.
Wat betreft kansen. Ferrari is, zeker gezien de laatste races en het feit dat ze zich al volledig op 2012 gaan focussen, het derde team. De afgelopen races had Ferrari mazzel dat er elke keer wel iets mis ging tijdens de race bij Hamilton (en Webber in Monza) anders was Alonso beide keren 5e geworden. De kans dat Hamilton ook in Singapore weer pech kent schat ik bijzonder klein in.
Dat laat dan nog enkel Webber en Button over. Hamilton zie ik zeker wel orde op zaken stellen en voor Button eindigen in Singapore.
En Webber voelt zich nooit thuis in Singapore (zijn woorden vorig jaar na de kwalificatie) dus Red Bull moet enorm dominant zijn in Singapore wil Webber 2e worden.
Al met al geeft dat redelijk goeie kansen voor Vettel om WDC te worden volgende race. Hij is afhankelijk van wat z\'n concurrenten doen maar dat was hij vorig jaar in Abu Dhabi ook. ;)
Posts: 3.091
BTW, Alonso moet 3e of hoger eindigen als Vettel wint dus een 4e plaats is leuk en aardig maar onvoldoende voor titelkansen.
Posts: 2.323
moet je na gaan de nummers 2 en 3 moeten al in de top 3 finishen. dat de kans 1% is dat vettel kampioen word in singapore klopt dus echt niet die kans is eerder 33% of zelfs 66%
als vettel 1e word hamilton 2e en webber 3e (wat zeer zeker mogelijk is) is vettel kampioen
Posts: 2.049
De GP winnen zal al het halve werk zijn om in Singapore de titel veilig te stellen. De andere belangrijke factor zal Hamilton zijn: als die 2de wordt, pakt die punten af van de rest. Dan kan enkel Alonso nog met een derde plaats de titel uitstellen.
Posts: 1.265
Zal me een worst wezen. 2004 was Schumi ook heel vroeg kampioen. En nadat hij het kampioenschap had binnengeharkt werd het opeens veel leuker. Vettel moet wel hele rare \"Hamilton 2007\" manoeuvres maken wil hij dit nog uit handen geven
Posts: 3.145
Ook hier een fout in de header;
\"Analyse: Grijpt dominante Sebastian Vettel in Singapore al de titel?\"
Moet dat niet zijn;
\"Analyse: Grijpt dominante RB7 met Sebastian Vettel in Singapore al de titel?\"
:)
Posts: 146
Die auto doet uit zichzelf zijn ding, of moet er nog iemand aan het stuur draaien etc? Schijnbaar kan Webber er niet uithalen wat Vettel wel kan, dus grootte factor in deze is dan toch de coureur.
Posts: 10.089
en dan klaag jij, Mika4ever, over het zielige niveau op de site..
Ik geloof dat aanstichter gevonden te hebben, U Zelf.. hoe lachwekkend zou het zijn als je je nu ook nog gaat verdedigen!
Posts: 1.887
Nee, want de RB7 is zeker niet dominant. In heel veel races was de auto niet (of niet veel) sneller dan de McLaren en/of Ferrari. Bovendien is alleen Vettel dominant en niet Webber.
Posts: 19.803
@Mika,
Echt, er komt ook geen einde aan bij jou he? Probeer je hier nu serieus grappig mee te zijn?
Dat je \'anti-Vettel\' bent weten we nu wel. Het is echt VOLKOMEN BELACHELIJK dat je Vettel nog steeds zwaar onderschat, zeker na SPA en Monza waar hij goede inhaalacties geplaatst heeft.
Op één 4e plaats na elke race 1e of 2e finishen is gewoon absurd goed. Dat doe je niet zomaar, ook niet met de beste auto. Alleen Schumacher heeft dit in 2002 & 2004 kunnen laten zien (en daarbij zagen we ook overwinningen van Barrichello wat onderstreept hoe goed die Ferrari was).
Nogmaals, bij Webber staat de teller nog op 0. Sterker nog, hij staat niet eens meer 2e in het wereldkampioenschap.
Hou gewoon een keer op met continu op allerlei manieren Vettel af te zeiken. Je maakt jezelf er gewoon belachelijk mee.
En nee, ik ben géén Vettel-fanboy. Ik ben gewoon een fan van de F1 en zie net als 90% van alle andere kijkers dat Vettel momenteel (wellicht samen met Alonso) gewoon de beste rijder op de grid is.
Posts: 3.145
RF, wat loop jij je de laatste tijd als een klein kind aan te stellen zeg, bij elke grap of sarcastische opmerking hang je in de boom.
Posts: 2.323
RF hill
stop er maar mee van zulke reacties heeft mika aleen maar leut.
niet op reageren dan stopt die vanzelf
Posts: 1.508
@Mika4ever,jij zo eigenlijk verbannen moeten worden van deze site.Jij heb duidelijk een overschot aan vrije tijd gezien het aantal reacties en de tijdstippen dat je ze plaatst.En 80% daarvan is Seb afkraken.Mensen die daar veel energie insteken om iemand af te katten hebben zelf geen voldoening in hun leven.Ik maak ze IRL ook vaak mee.Net als veel McLarenfans zit je te zeuren over fanboygedrag,maar zelf er de overtreffende trap in hebben.En dat voor een vent van 35! Grow up man! Ga lekker wat anders doen dan F1 kijken als je er toch niks meer aan vindt!
En ik zal de voorwaarden maar eens lezen.Dan mag je blij zijn dat je hier nog reacties mag plaatsen,zielig mannetje.KUT MCLARENFANS!! STELLETJE HOOLIGANS!! RUZIEZOEKERS.IK BEN ZE SPUUG EN SPUUGZAT!!! Net \"voetbalfans\" daar elkaar niks gunnen.
Posts: 1.508
Mika4ever moet hier gewoon oprotten!
Posts: 1.508
Mika4ever is een zielig mannetje die een overschot aan vrije tijd heeft gezien zij aantal reacties en de tijdstippen waarop hij ze plaatst.En 80% is het Seb afkraken.Ik ben helemaal klaar met die onsportieve,irritante McLardenfans.Hooligans zij het!!!
Posts: 10.089
@Mika
als het sarcasme was, of grappig bedoelt, zou ik wel kunnen lachen.. feit is dat jij de laatste 2 weken weer enorm denigrerend aan het doen bent, en het niveau van de site omlaag haalt
even in het kort: jij bedoelt dat niet om leuk te doen, maar omdat je dat echt vind..
Posts: 3.145
Vettellin, meid ... Denk aan je hart.
Het enige waar je een beetje op moet letten is je generaliserende vinger naar aanhangers die een zelfde idool / ideologie nastreven, het is namelijk niet netjes van je om alle McLaren fans in de hoek te drukken en er een stempel op te zetten van \'KUT MCLARENFANS!! STELLETJE HOOLIGANS!! RUZIEZOEKERS.\'.
Generaliseren is de motor geweest achter de ergste oorlog die we gekend hebben.
Posts: 1.508
Nee,Vettelfans worden lekker geaccepteerd.Nee dus!
Vettelfans worden steeds meer als een doelgroep gezien.Het is al triest genoeg dat singles al als doelgroep gezien worden.
Vettelfans mogen wel tig keer negatieve kritiek of gezeur over een onschuldig jubelvingertje lezen.Maar als een Vettelfan zich verdedigt worden ze voor alles en nog wat uitgemaakt.
Dus Vettelfans mogen wel gegeneraliseerd worden maar McLarenfans niet.Ik heb haast nooit een zinnig woord met een McLarenfan kunnen wisselen.Ze geven niks om de coureurs.Dat was maar gebleken met Kimi.De Räikkönenmodellen werden massaal op marktplaats gezet.En gingen over de zeik dat hij naar Ferrari ging.Hij was ineens een smerige overloper,terwijl ze voorheen hem een held vonden.Dat hij bij Ferrari WK is geworden bezuurt ze vandaag de dag nog steeds.En zo kan ik nog wel uren doorgaan!
Posts: 3.091
\"Moet dat niet zijn;
Analyse: Grijpt dominante RB7 met Sebastian Vettel in Singapore al de titel?\"
Nee, aangezien Webber nog geen 1 overwinning heeft gepakt en al moet knokken voor een podium in die \'dominante\' RB7.
Iedereen praat ook over een dominante Vettel, niet over een dominante Red Bull.
Posts: 2.115
offtopic!
Gadver, Vettel heeft na de race in Monza bij de stewards geklaagd over het incident met Alonso......gaat hij nu ook al huilen???
(bron planetfone)
Echt verschrikkelijk hoe de coureurs van tegenwoordig al vinden dat ze er voorbij mogen omdat ze een snellere wagen hebben.
Posts: 10.089
Vettel heeft niet geklaagd, Vettel zei vol smile tijdens de persconferentie waar Alonso naast zat dat het een beetje \'\'Treaky\'\' was..
Posts: 880
Staat weer een hoop crap in dit artikel.
Oude puntensysteem:
Vettel: 117pt
Alonso: 71pt
Webber: 69pt
Button: 68pt
Hamilton: 65pt
Allen maken in die telling nog kans op de titel. Doe je research toch eens fatsoenlijk, F1Today!
Posts: 19.803
Ach, wanneer hij de titel binnenhaalt is niet zo heel belangrijk. De strijd voor het kampioenschap is toch al gestreden, en of Vettel hem dan nu of 2 races later pakt boeit mij niet zoveel. Ik hoop gewoon op een mooie race.
Ook in Singapore zie ik Vettel als grote favoriet. Ten eerste omdat de RBR ook daar waarschijnlijk goed zal liggen en ten tweede omdat Vettel in bloedvorm is. Hij rijdt snel, foutloos en strak.
Verder zie ik Alonso ook wel op het podium komen dus om in te gaan op het artikel denk ik dat Vettel de titel niet meteen pakt.
Posts: 103
Niet Vettel is dominant, maar Red Bull is zeer dominant. Ben het met iedereen eens dat Sebastian een zeer goed en nog belangrijker een zeer constant seizoen rijd, maar in deze wagen rijd bijna iedereen vooraan en strijd om de podiumplaatsen.
Posts: 10.089
idd, daarom staat Webber ook met 250ptn nummer 2
Posts: 1.887
In de kwalificatie is de Red Bull zonder meer dominant, in de races allesbehalve. Bijna elke race zat een Ferrari of McLaren wel dichtbij.
Posts: 3.145
RF, waarom sta je bij elke post waar iets over Vettel gezegd wordt op je achterste benen? ... Iedereen is het over eens dat de RB7 DE! beste en snelste auto is van dit moment, of jij het wil zien of niet, de RB7 is DE! dominanste auto van het veld.
En daar zijn niet alleen wij \'armchair-experts\' het over eens.
Vettel is op dit moment de man die alles weet te persen uit de RB7, tot de laatste druppel. Dat doet Alonso, dat doet Hamilton, dat doet Button, en dat doet Schumacher, en nog \'n paar ... Maar dat neemt niet weg dat de RB7 sinds Schumachers seizoenen 2002 - 2004 de meest dominante auto van het veld is.
Posts: 10.089
iedereen pusht zijn auto tot het limiet idd.. maar niet iedereen haalt het uiterste uit zijn auto
Je kan onmogelijk zeggen, dat Lewis dit seizoen het uiterste uit zijn auto haalt.. simpelweg omdat hij bij teveel incidenten betrokken is en daarom veel punt verlies lijdt..
Daarnaast is Vettel in een geweldige vorm, en laat hij de RB7 dominanter lijken dan dat hij is.. want ik kan me nog maar 1 makkelijke overwinning herinneren dit jaar, en dat was Turkije.. in de rest van de races ging het helemaal niet zo makkelijk, in het merendeel i.i.g. niet!
In Australie ging het ook niet makkelijk, daar was 1 fout genoeg geweest om te verliezen, totdat de Nr.2 zijn auto beschadigde, toen was het beslist
Maleisie ging het ook niet zo makkelijk, met 1 fout had die ook niet gewonnen, maar hij maakte geen fout, Button finishte op 5sec. achter hem
Turkije, was een dominante overwinning
Spanje was ook zeker niet makkelijk, daar heeft ie er ook zeker voor moeten vechten.. en wederom was 1 foutje genoeg geweest om de 1e plaats uit handen te geven
Laat staan Monaco.. waar hij door zen enorm gebrande mentaliteit om te winnen won.. na een mis communicatie aan de pitmuur, kwam vettel binnen en kreeg Webber zijn banden mee
iedereen was vervolgens nog 1x gestopt, 60 ronden op 1 set banden wil niet, Vettel wou tenkoste van alles winnen, en had het geluk toch nog een beetje aan zen zijde toen er een rode vlag kwam, maar was die rode vlag er niet gekomen had die ook gewonnen.. dan waren ze met de SC over de finishline gekomen
Valencia, ging uiteindelijk ook redelijk makkelijk, maar heeft ie het ook zeker niet cadeau gekregen!
Belgie en Italie, daar heeft ie het zeker niet cadeau gekregen, hij heeft er voor moeten vechten en alles uit de auto moeten halen.. en met succes!! Vooral in Belgie, waar die het helemaal op eigen kracht deed
Posts: 3.145
RF, dominant wil niet zeggen dat elke race met gemak gewonnen wordt. Het heeft ook te maken met het feit dat teams concessies moeten doen in het ontwerp van hun auto, short / lange wielbasis / vering etc etc om een auto te onwikkelen die grandioos is op acceleratie / of op mechanische grip / earo. grip / remmen / etc etc, daardoor zijn er banen waar de Ferrari en McLaren beter liggen dan andere, is het niet dat de RB7 gewoon overal als een fucking trein op de weg ligt, dat is niet normaal.
En over Hamilton, tja, als je op de limiet gaat rijden of er een beetje overheen dat ga je af en toe in de fout, ik zie liever een coureur af en toe in de fout gaan en het idee hebben dat hij zo darn pissed is en met sturen aan het gooien is en zijn emotie toont dan dat treintjes rijden en geen risico nemen.
Posts: 395
Toch laat je vaak genoeg doorschemeren dat de RB7 een niet te evenaren auto is Mika, en dat het totaal niet speciaal is wat Vettel dit jaar voor elkaar heeft gebokst. Toch kan ook jij niet ontkennen dat er door de jaren heen vele dominantere auto\'s zijn geweest. Een Mclaren uit \'88, een Williams uit \'92, of een Ferrari uit 2002 bijvoorbeeld. Die auto\'s waren in vergelijking met de concurrentie veel sneller dan de RB7, maar Vettel presteert in deze auto hetzelfde als de grote namen van toen in hun (in vergelijking) snellere bolides. Dat is gewoon ontzettend knap. Het zou je sieren als je dat een keer toegeeft.
Posts: 3.091
Gemiddeld gezien is de Red Bull de beste auto, dat klopt. Maar dominant vind ik een sterk woord. In 2002 en 2004 (en 1988) wist je wie er ging winnen. De enige hoop die de concurrentie destijds had was een probleem voor beide Ferrari\'s. Dit jaar kan je echt met geen mogelijkheid zeggen wie de volgende GP wint.
Wat we wel kunnen zeggen is dat mensen Alonso de beste coureur vinden omdat hij alles uit de auto haalt en Massa elke race vernederd.
Ik zie precies hetzelfde bij Red Bull eerlijk gezegd. Maar dat telt dan weer niet omdat Red Bull Vettel graag ziet winnen en Webber 2e coureur is,.. Dat is natuurlijk totaal het tegenovergestelde van wat ze bij Ferrari doen...
Posts: 3.471
Ik denk juist dat Alonso in Singapore op de hoogste trede van het podium eindigd.
Posts: 184
Wat zijn Jullie jaloers zeg!!!!
Op Sebastian,
Ik durf te wedden voor 50 euro dat Sebastian Kampioen word.
Hij is eigenlijk al kampioen in mijn hart maarja.....
Doe gewoon even normaal A.U.B
hahahahah nee grapje maar wel een beetje eerlijk blijven
Posts: 3.145
???