Video: Lewis Hamilton crasht na touché met Kobayashi
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 18:04
-
22
- Door: Robin Smeets
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.691 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 265
Vind nogsteeds dat hij verdacht stil blijft zitten... Toch misschien even buitenwesten?
Posts: 880
Dan zouden ze hem naar het Medical Centre hebben moeten brengen. (Regel ivm gezondheid coureurs) Ik vermoed dat hij gewoon even een momentje voor zichzelf nodig had, al schrok ik op het moment van de crash ook van het feit dat hij zich even niet bewoog.
Posts: 7.033
Verstijft uit ongeloof..
Posts: 2.263
En ik denk dat hij ook even met het team praatte over de radio of hij ok was.
Posts: 4.499
Was een momentje van zelfreflectie... \"Wat was ik dom!\"
Posts: 584
@Dominic, volgens mij (weet het niet zeker) moet je een knop indrukken om met het team te praten.
Ik denk dat hij wel even buiten westen was. Netzo als piloten die de \'schietstoel\' gebruiken.
Posts: 395
@ cyriel:
was ook het eerste wat in mij opkwam. Vooral het feit dat hij niet op de rem drukt na de impact met de muur lijkt daarop te wijzen. Normaal gesproken probeer je elke volgende klap te voorkomen. Bovendien zit Hamilton wel erg stil en als die marshall aan zijn helm komt, reageert ie niet. Maar goed, is dit eigenlijk wel boeiend..?
Posts: 584
Wat ik ook vreemd vond is dat hij na de crash niet bij remde of stuurde.
Posts: 1.652
Waarom zet de redactie in het verhaal (terecht) neer?
Ik ben er ook mee eens dat het een race incident is maar is het niet de bedoeling dat dit objectief wordt neer gezet?
Posts: 1.503
Stage-loper... Weet nog niet hoe je objectief een artikel moet schrijven.
Posts: 3.145
Had de uitslag positief of negatief geweest naar Hamilton of naar Kobayashi, bijvoorbeeld door \'n straf dan had je gelijk gehad. Maar aangezien de uitslag voor iedereen neutraal is, een \'race incident\' en hier wordt door de schrijver naar gewezen als \'terecht\' dan zie ik hier niets anders dan een objectieve mening, er wordt door de schrijver impliciet geschreven dat het een terechte keuze is om géén coureur te straffen, en is de schrijver niets anders dan neutraal.
Posts: 1.308
\"objectieve mening\"
Dat bestaat per definitie niet.
Het is en blijft subjectief om te zeggen dat een keuze terecht is. Het is immers geen feit maar een mening.
Posts: 3.145
Subjectief of objectief heeft geen relatie met \'n feit, een feit is onomstootbaar of een vast gegegen. Mijn hond die vorig jaar overleden is is een gegeven en sta ik niet objectief in, jij subjectief maar dat maakt het geven niet een mening.
Posts: 1.308
Kan je dat ook even duidelijk neertypen?
Posts: 51
Hamilton moeten ze 2 races aan de kant zetten. Even afkoelen. Kan \'ie rustig nadenken over zijn optreden. Zet die gekke hulkenberg, via Williams, maar in die McLaren.
Posts: 1.434
<<...stewards het incident (terecht) als een race-incident.>>
Ja ja Mansel theorie?
Posts: 2.049
Hamilton heeft ondertussen toegegeven dat het zijn fout was. Hij had Koba daar totaal niet meer verwacht. Jammer, maar ok: er is altijd een volgende race. Ze moeten bij McLaren wel eens voor de juiste afstelling eens gaan zorgen. Het is niet de eerste keer dat ze op dat vlak blunders maken en had Hamilton minder downforce dan was dit ook niet gebeurd.
Posts: 144
Het is Hamilton zijn fout. Hij stuurt gewoon te vroeg in en raakt Kobayashi.
Maar nu ben ik zeker weer een \'LH hater\' volgens sommigen hier..
Posts: 395
Je kunt de confrontatie ook gaan opzoeken he.
Posts: 2.049
Je hebt gelijk, maar het is gewoon een doodongelukkige samenloop van gebeurtenissen. Hamilton dacht zeker dat Koba verder terug zat omdat hij zowel KERS als DRS gebruikte en Koba ging terug naar de racelijn. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal; je had Hamilton daar een straf voor kunnen geven, maar het is eigenlijk maar een racing incident.
Posts: 3.145
Man man man, wat een gegeven een paar uur nadat Hamilton zelf heeft toegegeven fout te zitten ...
Posts: 144
Als hij had ontkent had ik dezelfde mening gehad. Hij bevestigd het alleen maar.