user icon

Gasly onder de indruk van Alpine: "Snap waarom ze vierde zijn geworden"

  • Gepubliceerd op 23 nov 2022 08:11
  • comments 14
  • Door: Bob Plaizier

Pierre Gasly was gisteren één van de coureurs die voor het eerst in actie kwam voor zijn nieuwe team. De Fransman reed tijdens de post season test in Abu Dhabi zijn eerste rondjes voor het team van Alpine. Na afloop sprak Gasly zich zeer positief uit over deze ervaring.

Gasly rijdt vanaf aankomend seizoen voor het team van Alpine, hij wordt daar de opvolger van de naar Aston Martin vertrokken Fernando Alonso. Gasly reed afgelopen weekend zijn laatste Grand Prix voor het team van AlphaTauri en mocht gisteren dus al uitkomen voor zijn nieuwe team, in de andere Alpine nam rookie Jack Doohan plaats.

Wennen

Na afloop van de post season test was Gasly zeer in zijn nopjes over de test. Hij deelde dat enthousiasme na afloop met onder andere Motorsport.com: "Ik ben heel erg tevreden en positief verrast. Alles verliep best soepel. Ik kom mij ook goed aanpassen. Ik ging er vandaag vrij open in. Het is voor mij natuurlijk een compleet nieuwe omgeving en auto. Het voelde natuurlijk anders. Het sturen, het gevoel, het accelereren, de stijfheid, de manier waarop alles reageert. Het was allemaal een verrassing."

Programma

Gasly reed een gehele dag en sloot de post season test af met 130 rondjes. Het was een groot aantal en dat stemde hem dan ook nog meer tevreden. Hij deelde dat dan ook met de rest van de wereld: "We hebben ons gehele programma vandaag kunnen afwerken. Al snel voelde ik me op mijn gemak in deze wagen. Ik snap nu goed waarom ze vierde zijn geworden in het constructeurskampioenschap."

weddenschapje? Ik zeg : Pierre en Esteban crashen al bij de openingsrace van 2023

  • 11
  • 23 nov 2022 - 08:27

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Hopelijk kunnen we terug onder de indruk zijn van Gasly 😉

    • + 1
    • 23 nov 2022 - 08:19
    • weddenschapje? Ik zeg : Pierre en Esteban crashen al bij de openingsrace van 2023

      • + 11
      • 23 nov 2022 - 08:27
    • Ik zou nu een foto maken van Otmar en dan aan het einde van 2023 nog een keer. Het zal me niets verbazen als de beste man er dan 20 jaar ouder uitziet met deze twee in zijn team....

      • + 5
      • 23 nov 2022 - 08:37
    • @f(1)orum, dit duo heeft hij ook niet uit luxe gekozen, meer zo van : het mOtmar

      • + 9
      • 23 nov 2022 - 08:39
    • Ja klopt, die 2 samen dat zal zeker geen gemakkelijke opgave zijn . . . voor mij geen probleem als dat de enige controverse is in 2023 😉

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 08:41
    • @Mario: Hij is leuk.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 08:52
    • Ik vermoed nog zo een controverse, namelijk Alonso v.s Stroll.
      Alonso is heel anders dan Vettel en ik denk dat er ergens iets gaat wringen.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 08:58
    • k.w

      Posts: 887

      @ koppie toe.... juist Occon en Gasly dat gaat goed gaan , beiden beseffen hun stoeltje belangrijk is en ze onder een vergrootglas liggen met betrekking onderlinge aanvaring. Het is Stroll en Alonso ....in de 2 de helft van het seizoen zie ik daar het potje overkoken. ; )

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 09:50
    • Skimi

      Posts: 777

      Gasly en ocon gaat een soap worden. Ocon heeft tot nu toe met al zijn teamgenoten wel een vorm van duwerij gehad (hulkenberg werd vooral benadeeld met pitstops omdat ocon te assertief was, alonso en perez bekend, wehrlein geen idee maar beide waren mercedes junior).
      Alonso Stroll nog een hoogte punt. Stoll valt definitief door de mand na teamgenoot nr zoveel die sneller is. En alonso gaat veel sneller zijn. Alonso zet El Plan in om Stroll jr eruit te werken. Moet een sterke lobby worden maar eigenlijk moet nog slechts 1 iemand overtuigd worden om van AM een kampioensteam te maken

      • + 1
      • 23 nov 2022 - 10:12
    • In dat geval is El plan gedoemd te mislukken. Stroll junior legde het al tegen iedere willekeurige teammaat dik af, als Stroll senior het nu niet snapt dat zoonlief geen topper is, dan snapt hij het einde 2023 nog niet. Nee, zoon Lance heeft zijn vader voor de keuze gesteld; Pap, als je mij uit het team trapt dan ga ik de criminaliteit in.

      • + 0
      • 23 nov 2022 - 10:27
    • "Ocon heeft tot nu toe met al zijn teamgenoten wel een vorm van duwerij gehad (hulkenberg werd vooral benadeeld met pitstops omdat ocon te assertief was, alonso en perez bekend, wehrlein geen idee maar beide waren mercedes junior)."

      Sterk, Ocon en Hulkenberg hebben nooit samen in een team gereden...

      • + 2
      • 23 nov 2022 - 12:51
  • Moulbit

    Posts: 86

    Let the asskissing begin...

    • + 0
    • 23 nov 2022 - 09:48
  • Enstone is de afgelopen jaren goed opgebouwd (en in tegenstelling tot wat veel mensen denken te weten is dit ook terug te zien in de prestaties), ondanks dat ze met wat problemen zaten zoals een nieuwe windtunnel met correlatieproblemen waar ze vervolgens drie jaar last van hadden omdat er geen volledig nieuwe auto gebouwd mocht worden.

    De vraag is hoe goed men in Viry in staat is een competitieve motor op te bouwen. Daar is ook geïnvesteerd, en ze hebben zeker stappen gemaakt. Maar het lijkt me cruciaal dat ze snel een partner vinden waarmee ze die motor kunnen delen zodat ze meer data kunnen verzamelen om de motor te verbeteren, zeker met het oog op 2026. Gezien het simpeler concept zullen ze makkelijker een goede motor kunnen maken, maar de doorontwikkeling zal ook dan een ding zijn.

    • + 2
    • 23 nov 2022 - 11:20
  • mishendr

    Posts: 122

    Wij van WC Eend….

    • + 0
    • 23 nov 2022 - 14:09

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 329
  • Podiums 3
  • Grand Prix 108
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (26)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar