Jenson Button: "Vettel zit in de best mogelijke situatie"
- Gepubliceerd op 13 aug 2011 15:09
-
8
- Door: Robin Smeets
"Hij heeft al een keer het wereldkampioenschap gewonnen en dat is, vooral mentaal, erg belangrijk", vertelde Button. "Je voelt een stuk minder druk als je het al eens hebt gewonnen. Voor mij was het twee jaar geleden ook niet makkelijk om op het einde van het seizoen te winnen, maar Sebastian heeft nog een enorme voorsprong. Hij hoeft geen risico's te nemen en rijdt nog altijd in een erg competitieve auto."
"Red Bull Racing heeft geweldige faciliteiten en een sterke financiële achtergrond. Dat is een compleet andere situatie dat waar ik me in 2009 in bevond bij Brawn GP. Hij begint nu aan een kampioenschap van acht races en begint met een voorsprong van 85 punten! Dat is een enorm gat. Hij racet nog altijd in één van de snelste auto's en zit in de best mogelijke situatie."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.656 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 584
Ik ben blij dat Button het zegt. Want dat was me namelijk zelf nog niet opgevallen. Een super dominante auto aan het begin van het seizoen heeft hem aan de WK geholpen. Echter vergelijk ik deze situatie wel met die van Button in 2009.
Posts: 19.803
Tja, categorie open deur dit! De dominantie van RBR is nu wel voorbij denk ik. Ik schat RBR & McLaren op gelijke hoogte in en ik denk dat Ferrari er net een tikkeltje achter zit.
Maar dan nog... de voorsprong die Vettel heeft is moeilijk te verprutsen, zeker in die snelle en betrouwbare RBR.
Vettel gaat denk ik gewoon volwassen naar zijn 2e kampioenschap rijden. En met volwassen bedoel ik het nemen van weinig risico\'s (en geef hem eens ongelijk).
Waar ik vooral op hoop is dat in 2012 er niet een team is dat vanaf race 1 domineert. Ik hoop gelijkwaardigheid te zien zoals in 2007, 2008 en 2010 zodat het langer spannend blijft.
Posts: 53
RBR was in 2010 ook gewoon dominant alleen bleef het spannend vanwege fouten en betrouwbaarheidsproblemen
Posts: 414
@arnoutzw, hoe durf jij meneer Hill (de echte F1 kenner) tegen te spreken? Jij hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten.;)
Posts: 3.128
Pfff, tja, wat moet je hierop zeggen..
Als Vettel niet te veel DNF\'s heeft dan moet er echt iets bijzonders gebeuren zodat hij de titel alsnog niet wint.
Probleem is wat Button zelf ook aangeeft - RBR heeft geld, mensen, faciliteiten enz. en kan in principe in TOP3 blijven finishen terwijl Brawn toen in de tweede helft toch steeds meer een TOP5 of TOP6 auto aan het worden was(uiteindelijk ook geworden). Logisch ook, als je er rekening mee houdt dat ze de helft van personeel moesten laten gaan en de updates werden steeds kleiner of minder efficiënt. Dacht dat Button zelfs over de radio tijdens een race had geroepen \"is this the same car\" of \"what happend to the car\" omdat de auto ineens 0,5 sec. of meer langzamer was geworden dan de top. Denk niet dat Vettel datzelfde gaat schreeuwen want ook al wordt RBR een TOP5 auto dan wint ie denk ik alsnog de kampioenschap(tenzij er gekke dingen gebeuren). 2008 blijft toch een filmmateriaal. Laatste ronde was misschien uit de categorie - spannendste ronde aller tijde. Of meest onvoorspelbare. Super!
Posts: 30
\"Voor mij was het twee jaar geleden ook niet makkelijk om op het einde van het seizoen te winnen\"
Button vergeet denk ik even dat hij na de eerste 7 races (waarvan hij er 6 op z\'n naam geschreven heeft), geen enkele race meer gewonnen heeft dat seizoen...
Posts: 962
hoezo? Hij heeft de titel toch gewonnen?
Posts: 3.592
Hoewel het Vettel gegund is om deze titel te pakken hoop ik stiekem toch nog op een DNF-je hier en daar om \'m nog ff aan het zweten te krijgen en de spanning (een beetje) terug te brengen.
Een ander zekerheidje voor Vettel is dat er niet één andere coureur is die veel punten kan pakken als hij een keer zou uitvallen, maar 4 anderen die allemaal punten van elkaar afpakken.
Ik denk zelfs dat als Vettel 5 races niet mee rijdt, hij alnog bovenaan staat.