Michael Schumacher valt uit met probleem aan versnellingsbak
- Gepubliceerd op 31 jul 2011 15:20
-
19
- Door: Robin Smeets
"Ik had een versnellingsbakprobleem, maar we weten nog niet precies wat het probleem veroorzaakt heeft", vertelde Schumacher tegen de BBC. "Om een touché met Massa te voorkomen moest ik de auto in een spin gooien en toen ik daarna opschakelde verloor ik een versnelling."
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 658
Jammerlijk, ik had verwacht dat hij voor een verrassing kon zorgen. Dit zijn wel de omstandigheden voor hem.
Posts: 322
Dat had ik ook gehoopt, jammerlijk genoeg voor hem heeft de versnellingsbak hem in de steek gelaten, vooral met de omstandigheden die nog voor hem lagen, die hij niet mee heeft mogen maken op het circuit
Posts: 1.753
Hij heeft het dit keer niet waargemaakt in deze omstandigheden...
Posts: 9.505
naast de baan valt er dan ook weinig waar te maken ;)
Posts: 12.432
Bas,
Op de baan ook niet, omdat hij toch de auto daar niet voorheeft.
Posts: 175
Hij zag er niet zo sterk uit... Dit seizoen is sowieso te saai en al gereden. Ik kijk volgend jaar wel weer :P
Posts: 1.525
De Mercedes was niet echt goed vandaag. Denk dat de banden er ook te snel aangingen bij zowel Rosberg als Schumacher.
Posts: 2.418
Misschien te snel geschakeld tijdens zijn spin ofzo. Jammer voor hem, misschien gaat het op Spa beter.
Posts: 3.471
Ik denk dat het op Spa net zo belabberd gaat als op alle andere circuits waar Mercedes komt... Wat blazen ze toch hoog van de toren elk seizoen, en wat zakken ze toch ver weg gedurende het seizoen. McLaren en Ferrari maken echt grote stappen, en voor een team als Mercedes moet dat dan toch ook geen probleem zijn?
Posts: 9.505
Wel als je te weinig man hebt rondlopen om al het werk op te knappen.
Posts: 1.434
Het is jammer van de versnellingbak. Heeft nog even op kop gelegen, zat toch een goede score in als hij geen pech had gehad.
Posts: 120
Hij heeft het geluk ook niet echt aan zijn zijde dit jaar.
Kan volgend jaar alleen maar beter gaan. Beter nu al concentreren op de nieuwe auto...
Posts: 1
Die spin op de ring vorige week en nu weer??? Hij wil te graag of te veel fouten??
Posts: 19.803
Het was sowieso al een matig weekend voor Schumacher. In de kwalificatie 0,8 sec toegegeven op Rosberg en ook in de race liet hij tot zijn uitvalbeurt weinig zien (alsof hij in het 2e deel van de race opeens wonderen zou kunnen verrichten, niet echt realistisch), terwijl dit wel de omstandigheden zijn waarin hij normaliter kan excelleren.
Rosberg had in het begin wel de snelheid maar strategisch lijkt Mercedes de plank ook mis te slaan. Beide Mercedessen bleven te lang buiten in het begin en Rosberg had echt minimaal een 7e plek moeten pakken.
In SPA zal het echt niet beter gaan voor beide heren. Ben het compleet eens met de opmerkingen van \'Fernando-Alonso\'.
En ja 1 rondje aan de leiding rijden is leuk maar daar koop je geen brood voor. Nogmaals, eerder dom van het team en zeker met een man als Brawn bij de pitmuur mag je gewoon meer verwachten.
Posts: 9.505
Klopt, beide mercedessen lieten niet veel zien in de race. Dit geld dan ook hetzelfde voor Rosberg.
Aangezien Schumacher bij Massa zat en rosberg nog een plek ervoor hadden ze inderdaad rond plaats 7 kunnen eindigen.
Posts: 19.803
Ik hoop voor de fans dat de focus 100% volledig op 2012 ligt.
4e plek in de constructeurs komt toch niet meer in gevaar (Lotus-Renault is echt volledig ingekakt en de rest is simpelweg te ver verwijderd).
Denk dat beide coureurs dat ook liever hebben.
En ben het met je eens Bas. Rosberg laat in regenraces uberhaupt te weinig zien vind ik. Is nooit echt zijn sterkste punt geweest.
Posts: 712
Voor mij is het echt aftellen naar 2012... Ik ben deze auto kotsbeu. Beide rijders heben vergeleken met vorig jaar heel weinig punten.
Schumacher zijn laatste kans in 2012. Ik hoop echt dat Mercedes eindelijk in gevecht kan geen met de drie topteams.
Posts: 9.505
Ik help het je hopen. Met al het nieuwe personeel wat is/wordt aangenomen moeten ze een stap kunnen zetten. Maar aangezien er aankomend jaar geen significante wijzigingen op stapel staan, waag ik te betwijfelen of ze zo\'n grote stap kunnen maken.
Posts: 19.803
Ze nemen echt wel stappen, het probleem ligt er meer bij dat de stappen die RBR, McLaren & Ferrari maken véél groter zijn. Daar is moeilijk tegenop te vechten.