Mark Webber over achterstand: "Dit is echt bizar"
- Gepubliceerd op 30 jul 2011 16:37
-
19
- Door: Robin Smeets
"Ik kon op geen enkele manier dezelfde tijden rijden als Sebastian", vertelde Webber na afloop. "In het midden van de sessie hadden we nog wat problemen met KERS, maar die waren voor de laatste run alweer opgelost. Alsnog kwam ik niet eens in de buurt van de tijden in de 1:19. Het is erg raar. Bizar."
"Het voelde allemaal wel oké, maar met zes tienden kom je gewoon overal grip tekort. Ik moet er nog eens goed naar kijken en analyseren, maar natuurlijk zal ik morgen mijn uiterste best gaan doen."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 144
Ach, Webber op pole zegt ook nooit iets. Zelden komt hij dan ook als nr 1 de eerste bocht door. Dus misschien kan hij zich nu naar voren werken.
Posts: 2.418
\"Mark Webber kwalificeerde zich vandaag als zesde voor de Grand Prix van Turkije.\"
Ja, een rondje over Istanbul Park duurt langer, dus dan is P6 niet eens zo slecht. :P
Posts: 584
Ja lullig voor hem. Je hebt gelukkig wel een voordeel jij kan tenminste beter inhalen dan je teamgenoot. Maar goed, dan moet je de race pace wel hebben.
Posts: 243
Ook bizar dat Webber in \'Turkije\' rijdt terwijl de rest op het moment op de Hungaroring is :S
Posts: 10.412
en dan nog p6.hahaha
Posts: 243
nou als hij er alleen is heeft hij nu wel de kans dat hij als eerste door eerste bocht komt:P
Posts: 2.567
Kers deed het niet!
Posts: 2.418
Lees de tekst anders even. :P
Posts: 3.145
Tja, RBR heeft Webber met een iets minder afgestelde auto naar buiten gestuurd omdat ze wisten dat Webber Vettel kon kloppen? Het zou me niets verbazen.
Posts: 2.418
Jij snapt het! Ze starten veel liever op P1 en P6, dan op P1 en P2. :)
Posts: 29
dat denk ik de hele jaar al, zou me niks verbazen. Vorig jaar hadden ze bijna de kampioenschap verloren omdat webber en vettel elkaar vaak uit de wedstrijd reden. Dit jaar heb ik maar een paar keer gezien dat webber en vettel met elkaar vochten.
Posts: 10.089
Erg zielige reactie van Mika4ever
Posts: 18.535
Tuurlijk joh, Webber die op 80 punten staat gaan ze met een mindere setup naar buiten sturen.. hij moest na morgen ineens maar eens 60 punten dichter staan..
Posts: 3.091
\"Erg zielige reactie van Mika4ever.\"
Komt dit als een verrassing dan? Ik dacht dat het onderhand al wel duidelijk was hoe dat joch in mekaar stak.
Hij is gewoon zielig.
Posts: 12.432
Wat wel opvalt en dat zie je vaak bij 2e rijders, er is vaak iets aan de hand met de auto. Vooral bij Ferrari en RB. Of iets doet het niet goed, de bandenwissel gaat te langzaam, in het verleden was er wel eens een probleem met het tanken, zowieso eventueel nieuwe onderdelen die er soms later opkomen, verdraaide radio berichten of soms heldere: Rubens je moet nu op de rem trappen, Mark het gaat nu precies goed(of iets dergelijks) terwijl hij achter Vettel zit en serieus sneller is. En nu dit...het is ook echt bizar die achterstand, want Vettel zal misschien wel wat sneller zijn dan Webber, maar in een zelfde auto kan het niet zo\'n groot verschil. Daar is Webber weer een te goede rijder voor.
Posts: 2.263
Haha, je kan hem toch niet meer serieus nemen.. die gozer maakt echt een lachertje van zichzelf (als die dat al niet was).
Posts: 12.432
Het was ook geen reactie op mika4ever, maar meer iets wat mij altijd al opviel. Persoonlijk denk ik dat de meeste teams hun geld op 1 rijder zetten.
Posts: 561
haha word meteen de rem op webber gezet iets te goed bezig en op onverklaarbare wijze is zijn auto in een foutloos rondje 0.6 sec langzamer dan Vettel Hmmmmmmm vandaar de deze intonatie die webber achterlaat.... RB weer lekker fake genieten voor de \"1 day flie supporter der F1\" Horner hornt iets te hard op sebastian
Posts: 3.091
Ah, dus vorige race zette Red Bull even de rem op Vettel?
Als dit de eerste keer was dat Webber meer dan een halve seconde aan z\'n broek kreeg zou ik je gelijk geven dat het frappant is. Nu is het gewoon weer de zoveelste kwalificatie dat Webber niet kan wat Vettel doet.
\"Horner hornt iets te hard op sebastian\"
Tja belachelijk he? De wereldkampioen als eerste rijder behandelen. :P
Wat dat betreft snap ik ook echt niet waarom ze Alonso bij Ferrari een voorkeursbehandeling geven. LOL.
face it, Webber is gewoon de mindere van de 2. Dat was hij in 2009, dat was hij in 2010 en dit jaar is hij dat weer. De voorgaande 2 jaren kon hij nog aardig mee komen in punten omdat Vettel vaak problemen kende en fouten maakte. Nu wordt het verschil enkel in rijderskwaliteit gemaakt en heeft Webber ondertussen drie volle overwinningen achterstand.