'Bernie Ecclestone plant grote veranderingen voor 2012-kalender'
- Gepubliceerd op 28 jul 2011 19:56
-
18
- Door: Robin Smeets
Vorige maand is een voorlopige kalender gepresenteerd door de World Motor Sport Council, maar als het aan Bernie Ecclestone ligt gaat deze nog behoorlijk op de schop. De Grand Prix van Bahrein zou verplaatst worden naar november, waar het een back-to-back race zal vormen met Abu Dhabi. Dat geeft de organisatie daar nog eens negen maanden extra om de politieke situatie onder controle te krijgen.
Verder zou ook de eerste Grand Prix in Austin op het einde van het seizoen worden verreden, één week voor de seizoensafsluiter in Brazilië. Eerder ontstonden er zorgen bij teams en coureurs omdat het in juni té warm zou zijn om te racen in Austin.
Door deze verschuivingen zou Australië wederom het seizoen mogen gaan openen, direct gevolgd door de race in Maleisië. Daarna zal er in China en India worden geracet, waarna er een pauze van drie weken volgt naar het Europese seizoen. In deze drie weken kan er een gezamelijke testsessie worden gepland op Mugello of Silverstone.
FIA-president Jean Todt liet enkele maanden geleden weten dat de kalender zeker niet meer dan twintig races zal bevatten en daar lijkt de race in Turkije nu slachtoffer van te worden. Waarschijnlijk zal Istanbul Park vanaf 2012 niet meer op de kalender staan. Deze voorstellen van Ecclestone zijn nu doorgegeven aan de teams, die zich over eventuele problemen in de kalender kunnen beklagen. Later dit jaar zal deze voorlopige kalender dan worden doorgestuurd aan de World Motor Sport Council.
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 803
Ecclestone kan beter de Grand Prix van Bahrein ook maar meteen voorgoed van het lijstje afvoeren...
Posts: 653
De optochten door de zandbak en de haven mogen beide wel komen te vervallen.
Posts: 10.089
wel jammer dat we Austin nu later te zien krijgen
Posts: 4.499
Een GP houden waar het boven de 40 graden Celsius is is niet heel gezond ;)
Posts: 12.432
Hij support wel meer dingen die niet heel gezond zijn.
Posts: 4.499
@ DutchF1: Zoals?
Posts: 12.432
één van die dingen die hij het liefst ziet is dat zijn held al in april kampioen is, en dat is niet gezond voor de sport.
Posts: 63
Jammer vond Turkije wel een leuke baan hebben.
Posts: 3.146
Laat Bagger-rein dan ook maar vervallen...
Posts: 3.471
Goed plan om in die 3 weken een testsessie te doen! Overigens vind ik het wel goed, zo\'n verandering! Alleen mogen ze Bahrein ook wel schrappen voor een race op Magny Cours ofzo!
Posts: 18.535
Kies dan een circuit waar nog al eens iets op gebeurt, ook als het droog is.. Een A1-ring ofzoiets. Magny Cours is echt maar een zwak circuit.
Posts: 3.471
Excuses! Ik bedoel natuurlijk ook de Red-Bull ring! Magny Cours is in Frankrijk... Mijn fout!
Posts: 537
Jammer,Kvond Turkije altijd wel een leuke en uitdagende baan maar we moeten mooie circuits weer opofferen voor goed betalende Zandbak races toch Bernie?
Posts: 1.408
Turkije is een leuke baan, maar er komt geen hond kijken (er rent er alleen af en toe eentje over de baan) naar de races daar. Je ziet alleen lege tribunes, daar zit niemand op te wachten.
Posts: 120
Sluit me volledig erbij aan; die zandbakraces met hun \"fanatieke\' toeschouwers eruit en een race in Magny-Cours of Paul Ricard erbij. waarom niet eens terug naar Oostenrijk, zullen ze bij RedBull wel kunnen waarderen!
Posts: 975
waarom turkijke haal dan hongarije eraf, de baan van instanbul is echt leuk om naar te kijken.
Posts: 419
Als hij Spa en Monza er maar op laat!!!
Verder mag van mij de GP van Indianapolis ook wel terugkomen. Dat circuit ademt autosport!!!
Posts: 19
Helemaal mee eens. Indianapolis moet terug komen. Daar is altijd wel iets aan de hand.