user icon

Team Lotus verlost Trulli in Hongarije met nieuwe stuurbekrachtiging

  • Gepubliceerd op 12 jul 2011 13:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De gebeden van Jarno Trulli zijn verhoord, de Italiaan krijgt bij de Hongaarse Grand Prix de beschikking over een verbeterde stuurbekrachtiging. De coureur van Team Lotus kampt al het hele seizoen met problemen met het gevoel dat zijn stuur hem bezorgd. Het einde daarvan lijkt nabij. “In Hongarije krijgen we als het goed is een nieuwe stuurbekrachtiging, dus hopelijk komt dat mijn gevoel van de auto ten goede”, deelde Trulli aan Autosport mede.

Hij vervolgt: “Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik de wagen niet af kon stellen of kon beoordelen. Als iemand me vroeg hoe de auto aanvoelde haalde ik mijn schouders op en antwoordde dat ik het niet wist. Ik probeerde gewoon te rijden, maar ik kon geen feedback geven. Het is frustrerend, maar zo is het momenteel nog. Het is vrij gecompliceerd. De stuurbekrachtiging had wat afwijkingen en gaf een verkeerd gevoel af. Omdat ik een heel precieze rijstijl heb worstelde ik daar lange tijd erg mee. Als je instuurt voor een bocht met een bepaalde hoek en je voelt allemaal schokken, dan reageer je daar op. Maar in feite reageerde ik dus op verkeerde output.”

Het is nog onduidelijk of Trulli ook in 2012 op de grid staat. “Daar hou ik me totaal niet bezig. Waar ik me druk over maak is dat ik soms moeite had om te genieten van wat ik aan het doen was. De toekomst zien we wel, het team weet wat ik heb doorgemaakt. Zij weten waarom ik soms snel ben en andere keren niet. Maar eerlijk gezegd doet het me verder niets.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • GPGert

    Posts: 803

    En als het dan nog niet lukt, moet Trulli maar heel gauw zijn helm aan de wilgen hangen en plaats maken voor Giedo van der Garde!

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:01
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Gewoon met pensioen gaan aan het einde van het seizoen en je richtten op het maken van wijn.

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:01
    • Precies. Dit jaar na het krijgen van die nieuwe stuurbekrachtiging niet meer zeuren en laten zien dat je het nog steeds kan door de eerste punten voor Team Lotus te scoren en daarna mooi Le Mans gaan rijden of zich concentreren op zijn wijngaard.

      • + 0
      • 12 jul 2011 - 14:07
  • guardian

    Posts: 227

    Hmm ben blij dat de gebeden van Trulli zijn gehoord, echter zoals hij reageert denk ik dat dit toch zijn laatste seizoen is in de F1. Iets wat ik persoonlijk jammer vind gezien hij een prettig persoon is.

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:03
  • Na de gp van india zit hij toch niet meer in de auto, dus waarom specifiek voor trulli iets maken. Heiki heeft er geen problemen mee.

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:19
    • Big El

      Posts: 367

      Heiki klaagt er niet over... maar dat zegt nog niet dat hij er geen problemen mee zou hebben. Hij is nu eenmaal optimistisch ingesteld (het glas is half vol, of te wel hij is blij Q2 te halen) terwijl Jarno een stuk pessimistischer oogt (shit, weer Q1 niet gehaald)...

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 08:39
  • Prietz0r

    Posts: 69

    Als deze stuurbekrachtiging gaat brengen wat ik hoop dat het gaat brengen, zal het een grote verbetering voor Jarno zijn.
    Op de momenten dat Jarno het vertrouwen in een auto heeft en de juiste feedback terug krijgt van de auto is hij iemand die ernstig moeilijk te verslaan is op pure snelheid. Ik denk dan ook dat we ALS deze nieuwe stuurbekrachtiging het juiste gevoel terug geeft, Jarno kan laten zien in de kwalificaties waar deze auto écht staat qua pure snelheid over 1 rondje :)

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:24
  • Zijn ze lekker snel mee... seizoen is over de helft...

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 14:50
  • en nu moet Trulli op dieet... hij heeft inmiddels zoveel extra spieren gekweekt door dat zware sturen dat hij een halve bodybuilder is

    • + 0
    • 12 jul 2011 - 15:41
    • Big El

      Posts: 367

      Was het maar zo dat hij GEEN stuurbekrachtiging had... Dan had hij feedback gehad. Hij klaagt namelijk dat hij gewoon geen bruikbare feedback van de auto krijgt die hij kan doorgeven aan de monteurs.

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 08:41

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar