Alonso: "Overwinning is een enorme boost voor het team"
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 16:59
-
16
- Door: Robin Smeets
"Natuurlijk is dit een grote boost voor het team", vertelde Alonso. "We wisten van tevoren dat het geen makkelijke Grand Prix zou worden voor ons, want de karakteristieken van Silverstone liggen ons normaal gesproken niet. Net als Barcelona zou dit een lastige race worden voor ons, dus om nu de zege te scoren is natuurlijk een grote motivatie voor het team."
"We moeten van dit moment gaan genieten, maar hard blijven werken. Dit was een weekend waarin we om de overwinning moesten strijden, hetzelfde als ik Maleisië en Canada. We hebben nog niet echt aan het kampioenschap gedacht, want het gat naar Sebastian is enorm groot."
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 1.754
Ik hoop dat hij net als vorig jaar de voornaamste uitdager gaat worden. Geholpen door de regel aanscherping en de consistente stijgende lijn van Ferrari kan hij misschien nog een heel eind komen. Het zal niet genoeg zijn maar hij is de enige die dit kan.
Hamilton en McLaren zijn te wisselvallig en ook Button is niet sterk genoeg. Het wordt tijd dat zij weer eens vanaf het begin een winnende auto neerzetten.
Posts: 4.764
Zelfs al wint hij de meeste races resterende races dan nog wordt Vettel kampioen als hij zijn podiums blijft scoren.
Posts: 10.412
voor de fans was het zeker een boost.... dank je
Posts: 114
Allemaal door die nieuwe regel
Posts: 711
Echt allemaal?
Posts: 3.471
Die nieuwe regel heeft hier niks aan bijgedragen, Fernando was gewoon ontketend toen ie de leiding in handen had!
Posts: 432
Jongens, de upgrade, de upgrade!
De upgrade van Ferrari in Silverstone is gewoon damned good!
Zoals alonso fan al zei: bedankt Alonso, bedankt.
Ik had een familie uitje dus kon ik niet kijken, en dan wint hij!
Gebeurt mij weer, maar om eerlijk te zijn, had ik ergens diep heel diep zaterdag al het gevoel dat er tijdens de race iets speciaals zou gebeuren.
Posts: 144
Als die de komende races ook kan winnen kan hij inderdaad dé uitdager van Vettel worden. Alleen je hebt gewoon een keer het gelukkig nodig dat 1 of 2 keer Vettel niet finisht om wat voor reden dan ook. Dan pas kun je echt stappen maken.
Maar ook al is het kampioenschap nu niet echt spannend, de races des te meer.
Posts: 432
Idd, want wie weet wat Alonso wel niet in Canada had gedaan als hij niet was uitgevallen, ik bedoel kijk maar, dat gebeurde toen hij in gevecht was met Jenson Button en die heeft gewonnen.
Of in Monaco, als er niet van banden werd gewisseld?
Posts: 339
Meesterlijk!
De overwinning is inderdaad een boost.
Posts: 1.434
<<We hebben nog niet echt aan het kampioenschap gedacht,>>
Lachen is dat zulke uitspraken dan moet je toch een verschikkelijk bord voor je kop hebben. Maar het zat er aan te komen anders was Ferrari dit jaar wel erg diep door het stof gegaan. De beste coureur volgens velen, de beste auto en dan nog een hele gote zak met poen.
Posts: 712
één van de beste coureurs op de baan volgens de meesten, niet de beste. Klein verschil he.
Posts: 3.471
Hij ís de beste coureur op dit moment. Niet dat dat te zien is aan de stand in het kampioenschap..
Posts: 711
Ferrari heeft buiten de regelveranderingen om ook een stap gemaakt! Persoonlijk hoop ik dat ze de regels zo houden, maarja welke Ferrarifan zou dat niet willen. Het is wel zeker dat ze erdoor zijn geholpen maar de stijgende lijn was er hiervoor ook al. Zonder die regelverandering zouden ze ook stijgend zijn geweest maar wel minder ver.
In ieder geval, op naar de volgende race en laat de duitsers daar ook maar eens wat zien.
Posts: 4.764
En waar baseer je dat op? Ferrari waren met Sauber de enige teams die dwars lagen bij de vergadering over het terugdraaien van het BD verbod.
Posts: 3.471
Als Ferrari weer wint in Duitsland, dan is dat het bewijs dat Ferrari déze overwinning niet op die manier heeft binnengehaald