Alonso: "Overwinning is een enorme boost voor het team"

Fernando Alonso pakte vandaag zijn eerste overwinning sinds de Grand Prix van Korea in 2010. De Spanjaard was dit seizoen voor het eerst sneller dan beide Red Bull-coureurs en was na afloop erg tevreden.

"Natuurlijk is dit een grote boost voor het team", vertelde Alonso. "We wisten van tevoren dat het geen makkelijke Grand Prix zou worden voor ons, want de karakteristieken van Silverstone liggen ons normaal gesproken niet. Net als Barcelona zou dit een lastige race worden voor ons, dus om nu de zege te scoren is natuurlijk een grote motivatie voor het team."

"We moeten van dit moment gaan genieten, maar hard blijven werken. Dit was een weekend waarin we om de overwinning moesten strijden, hetzelfde als ik Maleisië en Canada. We hebben nog niet echt aan het kampioenschap gedacht, want het gat naar Sebastian is enorm groot."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.754

    Ik hoop dat hij net als vorig jaar de voornaamste uitdager gaat worden. Geholpen door de regel aanscherping en de consistente stijgende lijn van Ferrari kan hij misschien nog een heel eind komen. Het zal niet genoeg zijn maar hij is de enige die dit kan.

    Hamilton en McLaren zijn te wisselvallig en ook Button is niet sterk genoeg. Het wordt tijd dat zij weer eens vanaf het begin een winnende auto neerzetten.

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:08
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Zelfs al wint hij de meeste races resterende races dan nog wordt Vettel kampioen als hij zijn podiums blijft scoren.

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 18:03
  • voor de fans was het zeker een boost.... dank je

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:11
    • Gutierrez

      Posts: 114

      Allemaal door die nieuwe regel

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 17:44
    • Echt allemaal?

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 17:54
    • Die nieuwe regel heeft hier niks aan bijgedragen, Fernando was gewoon ontketend toen ie de leiding in handen had!

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 19:57
    • Jongens, de upgrade, de upgrade!
      De upgrade van Ferrari in Silverstone is gewoon damned good!

      Zoals alonso fan al zei: bedankt Alonso, bedankt.

      Ik had een familie uitje dus kon ik niet kijken, en dan wint hij!
      Gebeurt mij weer, maar om eerlijk te zijn, had ik ergens diep heel diep zaterdag al het gevoel dat er tijdens de race iets speciaals zou gebeuren.

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 23:03
  • 89F1

    Posts: 144

    Als die de komende races ook kan winnen kan hij inderdaad dé uitdager van Vettel worden. Alleen je hebt gewoon een keer het gelukkig nodig dat 1 of 2 keer Vettel niet finisht om wat voor reden dan ook. Dan pas kun je echt stappen maken.

    Maar ook al is het kampioenschap nu niet echt spannend, de races des te meer.

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:15
    • Idd, want wie weet wat Alonso wel niet in Canada had gedaan als hij niet was uitgevallen, ik bedoel kijk maar, dat gebeurde toen hij in gevecht was met Jenson Button en die heeft gewonnen.

      Of in Monaco, als er niet van banden werd gewisseld?

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 23:05
  • F1Magic

    Posts: 339

    Meesterlijk!
    De overwinning is inderdaad een boost.

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:25
  • Michael

    Posts: 1.434

    <<We hebben nog niet echt aan het kampioenschap gedacht,>>

    Lachen is dat zulke uitspraken dan moet je toch een verschikkelijk bord voor je kop hebben. Maar het zat er aan te komen anders was Ferrari dit jaar wel erg diep door het stof gegaan. De beste coureur volgens velen, de beste auto en dan nog een hele gote zak met poen.

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:28
    • één van de beste coureurs op de baan volgens de meesten, niet de beste. Klein verschil he.

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 18:26
    • Hij ís de beste coureur op dit moment. Niet dat dat te zien is aan de stand in het kampioenschap..

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 19:58
  • Ferrari heeft buiten de regelveranderingen om ook een stap gemaakt! Persoonlijk hoop ik dat ze de regels zo houden, maarja welke Ferrarifan zou dat niet willen. Het is wel zeker dat ze erdoor zijn geholpen maar de stijgende lijn was er hiervoor ook al. Zonder die regelverandering zouden ze ook stijgend zijn geweest maar wel minder ver.

    In ieder geval, op naar de volgende race en laat de duitsers daar ook maar eens wat zien.

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 17:56
    • szixxx

      Posts: 4.764

      En waar baseer je dat op? Ferrari waren met Sauber de enige teams die dwars lagen bij de vergadering over het terugdraaien van het BD verbod.

      • + 0
      • 10 jul 2011 - 18:06
  • Als Ferrari weer wint in Duitsland, dan is dat het bewijs dat Ferrari déze overwinning niet op die manier heeft binnengehaald

    • + 0
    • 10 jul 2011 - 22:13

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar