user icon

'Sponsorproblemen nekten Karthikeyan bij Hispania Racing'

  • Gepubliceerd op 07 jul 2011 13:25
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De comeback van Narain Karthikeyan was vooralsnog van korte duur. De Indiase coureur maakte begin dit seizoen na vijf jaar afwezigheid weer zijn opwachting in de Formule 1, maar hij is zijn plek alweer kwijtgeraakt. In Silverstone rijdt Red Bull-talent Daniel Ricciardo in zijn auto.

Het Italiaanse magazine Italiaracing denkt de oorzaak te weten. De sponsors van Karthikeyan – Speed, TATA en Base Batteries – zouden niet voldaan hebben aan de afspraken. Toen Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko hoorde van de financiële tekortkomingen aarzelde hij geen moment om Ricciardo bij Hispania Racing te stallen.

Karthikeyan zelf heeft nog geen commentaar op zijn gedwongen afscheid gegeven. De mogelijkheid bestaat dat hij bij de Grand Prix van India eenmalig terugkeert voor zijn thuisrace.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • We zullen hem zeker missen... één van de meest getalenteerde rijders in het veld. Zag nog een toekomst voor hem bij Red Bull.
    Zijn vertrek is één van de droevigste momenten in de formule 1.

    Waarom god waarom?!

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 13:27
  • Karthikeyan was letterlijk een rijdende chicane.. spiegels had die niet... ik hoop dat Ricciardo wat beter aan de kant gaat

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 13:30
  • conundrum

    Posts: 77

    Kunnen ze voor de race van India niet beter Chandok inhuren? Heeft behoorlijk wat meer enthousiasme dan Kartikeyan.

    Ik hoorde ook van de optie dat Chandok bij Lotus zou instappen ipv Trulli voor de race van India.

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 13:33
  • nu kan hij voor team India gaan racen in de Superleague Formula...

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 13:37
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Goh een coureur met sponsorproblemen bij Kolles. Waar hebben we dat niet eerder gehoord.

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 13:53
  • James

    Posts: 1.652

    www.f1today.nl/201(...)n-felipe-massa.html

    Pijnlijke quote van Karthikeyan :P

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 14:12
  • Dennoow

    Posts: 962

    Good. Ik vraag me alleen af of het voor Ricciardo wel een goed idee is om daar te beginnen. Onderaan is één ding, maar hij begint eigenlijk onderaan de Gp2 van de formule 1. Hij kan mss zijn teamgenoot verslaan, maar keihard vechten voor P23? Ik weet het niet.

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 20:37
    • zo slecht is liuzi nog niet.

      • + 0
      • 8 jul 2011 - 01:42
    • Inderdaad Alonso Fan. Liuzzi is een oud F3000 kampioen, dus hij kan best wel sturen!

      • + 0
      • 8 jul 2011 - 08:08
  • Lekker belangrijk is dit, maarja, sponsor geld gebrek... Dat op zich is al niks nieuws.

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 20:57
  • bruintje

    Posts: 272

    Ricciardo is een goede piloot die zeker moet in staat zijn om betere resultaten te behalen dan Vitantonio. Het was misschien eerst de bedoeling om hem nog dit seizoen te stallen in één van de Torro Rosso\'s maar dat was een beetje moeilijk. Dan maar de stiel leren in de traagste wagen van het veld. Geen slecht idee.
    Ricciardo reed trouwens al de vrijdag voor de Italianen van Torro Rosso. Wel kon hij geen races rijden. Nu is dit probleem opgelost.
    Volgend jaar zie ik hem rijden in een Torro Rosso.

    • + 0
    • 7 jul 2011 - 21:42
    • en toch denk ik dat dat Vitantonio zo slecht nog niet is.

      • + 0
      • 8 jul 2011 - 01:44
    • @ bruintje: Liuzzi heeft heel wat meer laten zien voordat hij de F1 in ging dan Ricciardo. Dus waarop jij basseert dat Ricciardo wel even Liuzzi moet gaan verslaan slaat nergens op natuurlijk!

      • + 0
      • 8 jul 2011 - 08:11
  • felix50

    Posts: 5.792

    wat is er dan nog door rb betaalt weet niemand dit?

    • + 0
    • 8 jul 2011 - 11:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    echt niet droom ,lekker verder.

    • + 0
    • 8 jul 2011 - 11:38

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar