user icon

Verstappen ziet motorwissel niet gebeuren: "Komt ons niet goed uit"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2021 10:38
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

In Jeddah heeft Lewis Hamilton weer de beschikking over zijn 'raket'-motor die hem hielp bij zijn Braziliaanse overwinning. Even waren er verhalen dat men bij Red Bull hetzelfde van plan was met de wagen van Max Verstappen. Echter lijkt het erop dat dit naar het rijk der fabelen kan worden verwezen.

Afgelopen week gingen er meerdere verhalen rond dat Verstappen in Jeddah zijn motor zou gaan wisselen. Hij zou dan een verse Honda-krachtbron krijgen en een vijf plaatsen gridstraf moeten incasseren. Teamadviseur Helmut Marko sprak dit al snel tegen en zei dat men in Saoedi-Arabië in ieder geval niet van motor gaat wisselen.

Krachtsverschil

Ook Max Verstappen zelf heeft nu zijn licht laten schijnen over de zaak. Tegenover het Duitse Motorsport-Total is hij nogal duidelijk: "Met een nieuwe motor hebben wij niet zoveel krachtsverschil als Mercedes. Een motorwissel zou ons dan helemaal niet goed uitkomen."

Abu Dhabi

Marko riep overigens ook dat een mogelijke motorwissel alleen wordt overwogen voor de laatste Grand Prix van het seizoen in Abu Dhabi. Maar Verstappen wil hier ook helemaal niet aan gaan denken, Hij sluit een motorwissel compleet uit. "Ik heb er geen enkele twijfel over. Ik weet wat mijn motor allemaal kan en normaal gezien zouden we daarmee kunnen omgaan."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 13.937

    Dus hebben ze vertrouwen in de betrouwbaarheid van de motor. Als een winst in pk's niet aan de orde is, dan zouden ze alleen nog wisselen om een DNF te voorkomen. Maar dat lijkt niet een issue te zijn.
    Ben wel benieuwd of ze de motor agressiever durven te zetten.

    • + 0
    • 3 dec 2021 - 10:51
    • Ja, dat gaan ze doen. Volgens mij had ik je dat al verteld toen je me dat vroeg.

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 11:17
    • Of het genoeg is zal moeten blijken.
      Als ze de set-up goed krijgen is het voldoende om Merc te verslaan.

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 11:19
    • @PB dus in Abu dhabi gaan ze vol open? Mocht max niet in Jeddah winnen.

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 11:36
    • Snork

      Posts: 13.937

      Klopt Pietje Bell, ik weer dat je dit verteld hebt. Vraag is voor mij alleen of ze dat in Jeddah al doen, of pas in Abu Dhabi. Weet jij daar iets meer van?

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 12:06
    • Supa

      Posts: 2.168

      Met 8 punten voorsprong zou ik het risico nemen. Degradatie van de gebruikte motoren zullen hoog zijn, en de betrouwbaarheid ook. Er zijn genoeg inhaalmogelijkheden en 5 gridplaatsen zijn in de eerste rondes goed gemaakt.

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 12:17
    • @spaansetukker en @Snork, het enige dat ik weet is dat ze de laatste twee races meer vermogen vrij gaan geven. Zoveel als de betrouwbaarheid toestaat. Of dat evenveel in beide races is weet ik niet, maar er komt aanzienlijk vermogen bij.
      Vol open gaan ze nooit doen.
      Mijn eigen gevoel zegt me dat ze hier meer vermogen vrij gaan geven dan in Abu Dhabi, want Max kan hier WK worden of met een overwinning met een gerust hart naar Abu Dhabi gaan.

      • + 2
      • 3 dec 2021 - 13:02
    • @Pietje Bell u weet soms bij de dagen die het meest verschrikkelijk zijn voor mij, toch weer een lach op mijn gezicht te toveren met een beetje positivisme. Dank daarvoor ;-)

      • + 2
      • 3 dec 2021 - 13:08
    • @OfficialPradero,

      Kleine moeite en graag gedaan hoor.
      Hopelijk kan ik voor U nog meer positieve zaken doorspelen.
      In ieder geval een fijn race weekend gewenst.

      • + 1
      • 3 dec 2021 - 13:28
    • Overigens onthoud één ding: we houden @Pietje en @Snork nog steeds in de gaten...

      • + 0
      • 3 dec 2021 - 14:49
  • Klare taal, kein geloel!

    • + 0
    • 3 dec 2021 - 11:53
  • Supa

    Posts: 2.168

    Mercedes heeft het goed getimed, beide coureurs voorzien van "raket"-motoren.

    • + 0
    • 3 dec 2021 - 12:26
  • Ik blijf het gevoel houden dat de motor niet het probleem was. Red Bull had in de 1e VT Brazilie de afstelling niet op orde en liep daardoor het hele weekend wat achter de feiten aan of kon in ieder geval niet 100% presteren en in Qatar werd er noodgedwongen teveel aandacht gegeven aan de achtervleugel waardoor de finetuning van de wagen in het geding kwam. Het waren geen slechte races van Max, maar ook niet optimaal. Problemen met die vleugel schijnt nu opgelost te zijn, dus gas erop!

    • + 0
    • 3 dec 2021 - 13:31

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar