user icon

Daniel Ricciardo valt uit na issue met motor: "Volgend weekend weer een kans"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2021 17:06
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Nadat Lando Norris een lekke band opliep na zijn aanvarinkje en ontwijkende actie met Sainz, richt alle hoop van McLaren zich op Daniel Ricciardo. Het team is in een stevige strijd verwikkeld om de derde plaats in het constructeurskampioenschap. Ferrari wist tijdens de laatste races behoorlijk in te lopen en voorbij te komen aan McLaren in de voorlopige WK-stand.

Terwijl het rode team ook tijdens de Braziliaanse Grand Prix sterk presteert, wordt het oranje McLaren uit Woking getroffen door malheur. Wanneer Norris met een lekke band langzaam terug moet rijden naar zijn team, knokt Ricciardo met Pierre Gasly achter de Ferrari's. Ricciardo haalt uiteindelijk de streep uiteindelijk niet vanwege problemen in de krachtbron: DNF achter de naam van de Australiër. Norris vecht zich nog terug naa de tiende stek en verzamelt dan ook slechts een schamel puntje. De Ferrari's komen als vijfde en zesde over de streep en verdubbelen hun voorsprong op McLaren. 

Ricciardo legt na afloop uit: "Ik ging okay! Wij gingen voorwaarts bij de start, en dat was na zaterdag zeker een van de doelen. Ik was niet blij met hoe die sprint uitpakte voor mij, dus ik was vastberaden om het beter te doen. Wij konden goed vechten. Ocon haalde mij met een goede manoeuvre tijdens het begin van de race in en ik wist die positie terug te pakken met eigenlijk dezelfde inhaalactie, dus dat voelde allemaal goed."

"Daarna knokte ik met Gasly  en ook met de Ferrari's. Wij wisten dat zij allebei op een twee-stopper zouden doen. Ik denk dat zij net iets sneller waren, maar misschien hadden wij ze een beetje kunnen verstoren met strategie. Maar toen was er verlies van vermogen en moest ik uitvallen. Dat is absoluut jammer, maar het gaf wel meer perspectief dan zaterdag. Wij moeten de positieve dingen meenemen en volgende week krijgen we weer een kans.”

Foto's Brazilië 2021

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Skimi

    Posts: 602

    Valt mij op dat vrijwel iedereen met mercedes krachtbron door diezelfde krachtbron is uitgevallen of in de race is geassisteerd zoals russell maar hamilton nog niet en zelfs volgens mij de minste ice heeft vervangen...gewoon apart

    • + 1
    • 15 nov 2021 - 17:42
  • Cicero

    Posts: 943

    Lol die gaat volgende week als de brandweer. Krijgt toch dezelfde als Lewis?
    Lol
    Niet dus hè

    • + 1
    • 15 nov 2021 - 17:43
    • Hij krijgt in ieder geval niet hetzelfde ‘trekstuurtje’ als Lewis...

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 17:46
  • En volgend jaar is er ook weer een kans...
    Wel lijkt Daniël het gat naar Norris wat verkleind te hebben.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 17:44
    • Norris is er niet helemaal meer bij. Mentale opdoffer gehad en heeft naar eigen zeggen een 'droevig' kantje... Jammer, want een sterke racer als hij in topvorm is. Ik twijfel weer aan hem...

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 19:24
    • Ik twijfel geen seconde aan het talent van Norris, hij moet alleen mentaal nog wat sterker worden lijkt het wel.

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 21:53
    • alleen talent maakt je nog geen goede coureur, het gaat om het totaal pakket. Norris vind ik erg grillig. Als mentale kwesties zo'n impact hebben op zijn presteren dan is het zaak om dat zo snel mogelijk onder controle te krijgen.
      Ook Ricciardo is dit jaar grillig. De McLaren line-up is veelbelovend. Maar over een heel seizoen sterk presteren moet er nog uitkomen

      • + 1
      • 16 nov 2021 - 07:50
  • Ron Kanon

    Posts: 789

    Wel toevallig. McLaren houdt een hele race Hamilton op een paar races geleden. En pats boem weg is de snelheid van McLaren.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 17:47
    • Mercedes schijnt ook Yuki omgekocht te hebben.

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 18:19
    • Ron Kanon

      Posts: 789

      Interessant.

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 18:43
    • Man, man, man, die achterdocht. Hoe leef je ermee??

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 19:25
    • @RCM

      Iedereen weet dat het de schuld van Bottas is. 😤

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 19:28
    • Die “pats boem” kwam uit een ander kanon @Kanon...

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 20:07
  • Er is niet veel onderzoek gedaan hier, niet? Pff

    McLaren heeft een scheurtje in het chassis van de MCL35M-bolide van Daniel Ricciardo ontdekt. Het was de directe aanleiding van de uitvalbeurt van de Australiër in de Grand Prix van Brazilië.

    "We hadden op de baan een verlies van vermogen”, vertelde McLaren-teambaas Andreas Seidl. “Aanvankelijk vonden we een technisch probleem, een scheurtje in het chassis bij de power unit. Daar doen we nu verder onderzoek naar. Ik kan volgende week in Qatar meer duidelijkheid geven"

    • + 0
    • 16 nov 2021 - 00:11

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.006
  • Podiums 35
  • Grand Prix 257
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit