user icon

Ricciardo wisselt motor, start achteraan

  • Gepubliceerd op 10 okt 2021 12:04
  • comments 14
  • Door: Bob Plaizier

Lewis Hamilton en Carlos Sainz zijn niet de enige coureurs die een motorstraf krijgen in Turkije. Na een rampzalige kwalificatie heeft McLaren namelijk besloten om bijna de gehele motor van Daniel Ricciardo te wisselen. Dit betekent dat hij achteraan zal starten.

De Australiër kende een waanzinnig slechte kwalificatie. Hij kwam niet door Q1 heen en reed slechts de zestiende tijd. Een enorme domper voor de man die enkele races geleden nog wist te winnen in Monza. Ook teamgenoot Lando Norris had geen geweldige kwalificatie en werd achtste.

Nu heeft McLaren van een nood een deugd gemaakt. Ze wisselen de ICE, turbocharger, MGU-H en het exhaust system. Bijna alle wissels zijn er eentje te veel en dus genoeg voor een penalty. Ricciardo zal Carlos Sainz naast hem vinden op de achterste startrij. Het is nog niet duidelijk wie de laatste startplaats gaat innemen. 

Tobi Grüner @tgruener
· 33 m
There's still a light drizzle in the air. The track will never dry up before the race.
We expect a standing start on inters. The rain is good news for Tsunoda,
as he avoids running the soft tyre. It's bad news for Leclerc
who opted for a low downforce setup.
#A... [Lees verder]

  • 3
  • 10 okt 2021 - 12:21

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Als je toch al 16e staat.

    • + 0
    • 10 okt 2021 - 12:03
  • Even iets anders: overal lees je Andretti to F1...

    Iedereen weet dat Andretti's pareltje, Colton Herta is.
    Herta zou over 3 seizoenen uitkomen op 32 licentiepunten, maar twre vragen aan jullie, mocht iemand dit weten:
    - geld de versoepeling van 30 punten i.v.m corona nog steeds?
    - was er niet een soort uitzondering voor Indycar dat deze coureurs in de top 6 mogen eindigen om een aanvraag te mogen doen?

    • + 1
    • 10 okt 2021 - 12:13
    • MWHT

      Posts: 2.910

      Tyla, heb niet echt de antwoorden, maar neem wel aan dat een coureur met de statuur van een Colton Herta die voorin rijd in de Indycar toestemming krijgt om om in de F1 te rijden.
      Grote vraag is vooral: waarom zou je, als je vooraan rijd in de Indycar, daar met regelmaat races wint en kans maakt daar kampioen te worden, in hemelsnaam instappen in een achterhoede team in de F1 om dan elke race op een ronde gezet te worden door de toppers en heel blij te zijn als je een keer 8e word?

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 13:08
    • MWHT@ daar heb ik geen antwoord op, al weet ik wel dat Andretti graag zijn ster zou willen meten aan F1 geweld. Bottas zou dan een mooi meetpunt zijn. Herta is nog jong en kan nog jaren winnen in Indycar waardoor een jaartje F1 misschien wel erg aantrekkelijk is. Ook i.v.m. zijn eigen ontwikkeling misschien wel een mooie kans.

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 13:52
  • Hoe kunnen ze nog niet weten wie laatste staat? Daar moet toch een regel over bestaan?

    • + 0
    • 10 okt 2021 - 12:17
    • Aadfanaat

      Posts: 989

      Lijkt mij dat Ricciardo achterna start aangezien Sainz hoger gekwalificeerd heeft.

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 12:31
    • Dat is ook duidelijk. Hele motor per definitie achteraan. De laatste die een hele motor wisseld, start achteraan.

      Wanneer dat bepaald is, komt de categorie gridstraffen aanbod. Deze categorie staat dus altijd voor een volledige motorwissel.

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 12:32
    • Lijkt me logisch, inderdaad. Maar van waar die laatste zin dan in het artikel? Toch vreemd?

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 12:50
    • @Redcarsmatter... ik dacht dat ik dit wist... maar ik zag Riccardo achteraan starten...

      Conclussie: ik begrijp geen hol meer van gridstraffen

      • + 1
      • 10 okt 2021 - 16:00
  • Tobi Grüner @tgruener
    · 33 m
    There's still a light drizzle in the air. The track will never dry up before the race.
    We expect a standing start on inters. The rain is good news for Tsunoda,
    as he avoids running the soft tyre. It's bad news for Leclerc
    who opted for a low downforce setup.
    #AMuS #TurkishGP #F1

    • + 3
    • 10 okt 2021 - 12:21
    • Ok dan, ik heb er nu alleen nog maar meer zin aan 😆☂️

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 12:34
    • Beetle

      Posts: 2.078

      Dan is er een goed “excuus” mocht Leclerc hem in de eerste bocht achter in de RB parkeren… 😉

      • + 2
      • 10 okt 2021 - 12:51
    • Valt het kwartje dan eindelijk eens Max zijn kant op?
      Hamilton zei net tijdens de Drivers Parade dat dit de eerste keer was dat hij tussen andere coureurs start onder deze omstandigheden (of zoiets).
      Bottas komt slecht weg op de Inters 😜,
      Leclerc heeft te weinig downforce 😜,
      dan blijft alleen Alonso nog over die het Max moeilijk kan maken bij de start. 😉

      • + 1
      • 10 okt 2021 - 12:54
    • MWHT

      Posts: 2.910

      Pietje, denk dat Max zich heel veel zorgen mag maken om Leclerc die aan de goede kant start. en ook om Gasly, denk ik.
      Maar laten we hopen dat hij heel goed weg komt en aub geen herhaling van de start van vorig jaar!

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 13:10

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.035
  • Podiums 24
  • Grand Prix 158
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (33)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar