user icon

Nederlandse Grand Prix voor elke Nederlander gratis te zien

  • Gepubliceerd op 25 aug 2021 12:47
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Over iets meer dan een week is het eindelijk zo ver: de Grand Prix van Nederland. Als alles goed loopt zullen er volgende week vrijdag weer Formule 1-motoren brullen in Zandvoort bij de vrije trainingen. En voor de niet Ziggo-klanten is er nu goed nieuws.

Ziggo Sport heeft dit jaar voor het laatst de uitzendrechten in handen van de Formule 1. Het is inmiddels al lang en breed bekend dat de koningsklasse aankomend seizoen te zien is bij de nieuwe streamingsdienst ViaPlay. Maar Ziggo Sport pakt bij deze laatste Nederlandse GP op hun kanaal meteen groots uit: elke Nederlander kan de race zien, ook als je geen Ziggo of Ziggo Sport Totaal abonnement hebt.

Dit betekent dat iedere Nederlander kan genieten van de avonturen van Max en Lewis in de Nederlandse duinen. Niet alleen de race is te zien voor iedereen, Ziggo gooit van 2 september tot 7 september namelijk alle 6 kanalen open voor iedereen. Dat betekent dat er ook gekeken kan worden naar bijvoorbeeld interlandvoetbal, NASCAR en de DTM. 

Ziggo Sport zal tijdens de Grand Prix op Zandvoort ook met enkele speciale programma's komen en het Formule 1 café zal op een speciale locatie worden gemaakt. Natuurlijk is er ook nog altijd de mogelijkheid om de race te volgen via bijvoorbeeld F1 TV. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Voor de Belgen is de race in Spa ook gratis te zien. Op Sporza.


    Zo ...

    • + 2
    • 25 aug 2021 - 13:09
    • gridiron

      Posts: 381

      Sporza wordt betaald door de belastingbetaler, dus gratis :).
      Dit zal wel niet live zijn denk, anders hebben ze problemen met telenet.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 14:03
    • Sporza is toch ook in Nederland te zien?

      • + 1
      • 25 aug 2021 - 14:18
    • De race is openbaar op Canvas, het tweede kanaal van VRT.
      Het verschil zit hem in het feit dat België nog steeds een openbaar kanaal voor F1 heeft met RTBF.
      Telenet heeft er daarom geen vat op.

      • + 2
      • 25 aug 2021 - 15:14
  • Wat zijn trouwens de beste en betaalbaarste manieren om F1 te blijven te kijken volgend jaar?

    • + 0
    • 25 aug 2021 - 13:28
    • Pitcrew

      Posts: 115

      @OrangeArrows, de beste manier is om voor elke race een kaartje te kopen!
      Of dat betaalbaar is ligt aan wat je te besteden hebt 😜

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 13:31
    • De beste? ik denk sky of dat nieuwe net wat er gaat komen.
      De betaalbaarste? streams en f1tv denk ik.

      Ik neem dat nieuwe net wel. F1TV heb ik een jaartje gehad maar dat viel mij tegen. Streams zijn meestal ook niet van goede kwaliteit.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 13:32
    • Arie54

      Posts: 4.016

      @Pitcrew: Ook al kun je je al die kaarten permitteren, het is zeker niet niet de beste manier om een race te zien.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 13:34
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.913

      @Roy, diverse personen om mij heen hebben (nog altijd) F1TV en geven aan dat dat dit jaar wel een stuk soepeler loopt. Wellicht toch nog een interessante optie voor volgend jaar?

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 13:37
    • Pitcrew

      Posts: 115

      Ik lees net overigens een interessant stuk over een mogelijke samenwerking tussen NENT en Ziggo.
      In Polen is er tussen LibertyGlobal (50% eigenaar van Ziggo NL) en NENT al een samenwerking opgezet. Experts verwachten dat een dergelijke constructie ook hier goed zou kunnen werken. Op die manier houdt Ziggo een goed argument om veel klanten vast te houden terwijl NENT direct een (potentieel) groot bereik heeft.

      Voor mij is Ziggo eigenlijk de enige goede mogelijkheid qua provider omdat er in mijn wijk nog geen glasvezel ligt en KPN via ADSL echt een belachelijk lage snelheid biedt in mijn straat.

      Ik wacht het dus nog even rustig af en zal eind dit jaar/begin volgend jaar wel kijken wat de mogelijkheden zijn.

      • + 2
      • 25 aug 2021 - 13:55
    • Ik kijk nu al een jaar via F1TV pro en het draait best goed (beter dan een jaar geleden) en Chromecast wordt inmiddels ook ondersteund.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 14:34
    • Moulbit

      Posts: 57

      Er is nog steeds geen officieel Android TV app om F1TV te kijken, ongeloofelijk. en dat casten is ook 3x niks, wat 'n gedoe. O ja en ze hebben de mogelijkheid om via een Android TV browser op TV te kijken onmogelijk gemaakt.

      Gelukkig werkt deze app wel: github.leonardoxh.f1

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 16:38
  • Nederlandse Grand Prix voor elke Nederlander gratis te zien

    Vollenbroek "50% kans dat de Nederlandse grand prix helemaal niet te zien is"

    • + 2
    • 25 aug 2021 - 13:49
    • Joeppp

      Posts: 4.657

      De organisatie van blinden is ook een rechtzaak begonnen omdat voor hun leden helemaal niks te zien is.

      • + 4
      • 25 aug 2021 - 14:04
  • nugunz

    Posts: 212

    Ik ben Nederlander maar kan het niet gratis zien aangezien ik in het buitenland woon 😂 Misleidende titel! Jammer joh 😀

    • + 0
    • 25 aug 2021 - 19:56

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar