user icon

Daniel Ricciardo krijgt"kippenvel" terugdenkend aan gevechten Schumacher: "Michael is god"

  • Gepubliceerd op 22 aug 2021 09:58
  • comments 13
  • Door: Arjan Hoefakker

Daniel Ricciardo is één van de coureurs op de huidige F1-grid die nog heeft geracet tegen Michael Schumacher. De Australiër vertelt altijd "kippenvel" te krijgen als hij terugdenkt aan die eerste duels op de baan die hij had met de grote Michael Schumacher. 

"Volkomen surrealistisch"

"Ik herinner mij een van mijn eerste races, in Suzuka, daar had ik een kort duel met hem. Het was een klein kat-en-muisspel op de baan, en dat was volkomen onwerkelijk. Ik heb van elke seconde genoten", blikte Ricciardo terug in gesprek met de krant Sport Bild. 

"Michael is god"

De huidige McLaren-coureur vertelt verder: "Michael heeft al zeven wereldtitels gehad, hij is de god van deze sport. Na de race nam mijn vader mij apart en sprak met mij over het duel. Hij zei: 'Heb je enig idee wat daar zojuist gebeurde?' Dat moest ik eerst even laten bezinken."

Ricciardo is dankbaar voor dat soort bijzondere ervaringen. "Als ik oud ben, denk ik aan precies die dingen terug. Mijn hemel, als ik je er nog een keer over vertel, krijg ik weer kippenvel", aldus de zevenvoudig Grand Prix-winnaar.

Onder de indruk van Mick

Nu hij tegen de zoon van Michael Schumacher racet, heeft hij dan ook goede woorden over voor de verrichtingen van 'de zoon van'. 

Ricciardo: "Ik ontmoette Mick in 2016 bij zijn liefdadigheids-voetbalwedstrijd. Op de een of andere manier had ik meteen het gevoel dat ik gewoon aardig tegen hem wilde zijn. Hij zou mijn diepe respect moeten voelen, zijn vader is zo'n legende. Dus er was direct een goede chemie tussen ons, want hij is ook een heel aardige jongen", vertelt Ricciardo.

"Niemand zou moeten denken dat Mick in de Formule 1 zit alleen vanwege zijn naam. Alles wat ik van hem zie, toont aan dat hij zijn plaats hier bij ons verdient. Hij werkt zo hard en ik ben onder de indruk."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Daarna kreeg Daniel kippenvel van Max en nu van Lando,haha.

    • + 0
    • 22 aug 2021 - 11:41
  • marcio

    Posts: 2.742

    Zucht......ik heb enorm veel genoten van de rijkunsten van Michael Schumacher. Hij wordt door sommigen herinnerd vanwege bepaalde onsportieve gedrag op de baan- welke ik overigens afkeur- maar ik herinner mij de beste man als de persoon die samen met Brawn, Byrne en Todt, Ferrari weer naar de top bracht. Wat een geweldige prestatie!!!!!

    • + 7
    • 22 aug 2021 - 12:18
  • Heb je jezelf nu "plusjes" gegeven?

    • + 1
    • 22 aug 2021 - 12:33
  • Nee Lewis is God!

    • + 0
    • 22 aug 2021 - 12:44
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Niemand is god maar wel goats. Ik kan wel voorstellen dat het voor menig coureur een bijzondere gewaarwording was om tegen een levende legende te races.
    Zo praten mede coureurs over prost, senna, schumi en als Lewis gestopt is ook over hem.

    • + 2
    • 22 aug 2021 - 12:50
    • Dat laatste betwijfel ik, ik heb het idee dat de meeste coureurs hem toch minder inschatten als de eerder 3 genoemde. Al blijft het in de F1 natuurlijk redelijk subjectief en meer een mening dan een feit. Immers je kunt de coureurs niet echt met elkaar vergelijken tenzij ze over het zelfde materiaal beschikken. Er zijn ook echte helden met minder of geen titels. Een ding staat wel vast statistisch gezien is Lewis de meest succesvolle coureur aller tijden :)

      • + 0
      • 22 aug 2021 - 13:08
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Dat is jou mening over hoe de coureurs tegen de mannen opkijken. En als een levende legende stop dan dan wordt hij pas een legende.
      Volgens mij heeft geen enkele coureur geracet tegen senna, prost etc en een enkele tegen schumi.

      • + 0
      • 22 aug 2021 - 19:00
    • In mijn tijd kreeg ik altijd kippenvel van racen tegen Arturo Merzario, wat een bikkel was dat!

      • + 0
      • 22 aug 2021 - 20:06
  • Daarna kreeg Daniel kippenvel van Max en nu van Lando

    • + 0
    • 22 aug 2021 - 14:03
    • Zo'n 2 uurtjes later kreeg Ricci weer kippenvel? Of ben ik nu van lotje getikt?

      • + 0
      • 22 aug 2021 - 18:20
    • Dat moest echt twee keer? Maar fijn dat je dat ons laat weten. Ik krijg namelijk geen kippenvel van Max of Lando. Krijg jeuk van Max. Dat weet je dat ook meteen....

      • + 2
      • 22 aug 2021 - 18:39

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar