user icon

Daniel Ricciardo kon weer genieten in de auto: "Droomrace"

  • Gepubliceerd op 21 jun 2021 15:31
  • comments 12
  • Door: Arjan Hoefakker

Daniel Ricciardo is tijdens de Franse Grand Prix wederom verslagen door zijn jongere en minder ervaren teamgenoot Lando Norris, maar Ricciardo maakt vooruitgang en weet nu zijn teamgenoot beter bij te houden dan voorheen dit seizoen. De McLarens kwamen flink naar voren gestormd tijdens de race.

Daniel Ricciardo reed van de tiende plaats en kwam als zesde over de streep, achter zijn teamgenoot Norris die van de achstste startplaats naar P5 wist te rijden.

Ricciardo: "Het was een coole race, wj zagen dat iedereen een beetje worstelde met de banden en wij worstelden wat minder. Ik dacht; lijden jullie maar lekker, en ik kon aanvallen."

Dat hij kan aanvallen en zich goed in de kijker reed, toont aan dat de Australiër zich eindelijk lekkerder lijkt te voelen in de McLaren, na een moeilijke gewenningsperiode bij het nieuwe team. Zo kwam hij in Monaco niet uit de verf, terwijl hij daar in het verleden wist te winnen. 

Ricciardo kan dan ook weer genieten in de auto, vertelt hij in gesprek met Sky Sports F1.

Daniel Ricciardo: "Dit was absoluut een positieve zondag. Ik denk dat het de race was waar we op hoopten, maar niet degene die we hadden verwacht. Ik denk niet dat we verwachtten dat onze naaste concurrent (Ferrari) geen punten zou scoren en dat we met beide auto's de beste van het middenveld zouden zijn."

Droomrace

Ricciardo is opgelucht en spreekt van de race van zijn dromen, na de lastige seizoensstart waarin hij vooral moest wennen aan zijn nieuwe team en auto. Ricciardo: "Dit was onze droomrace en wij zijn erin geslaagd om het voor elkaar te krijgen. Ik ben erg blij met de race, maar als ik eerlijk ben, was ik nog niet helemaal blij met de auto. Ik worstelde van de ronden naar de startgrid en daarna voor de hele race. Maar het voelde alsof iedereen, behalve Lando, meer worstelde. Het was een leuke race en ik ben blij dat die vandaag als vijfde en zesde  hebben kunnen afsluiten en zo samen dikke punten voor het team mee naar huis hebben genomen. Het wordt ook wel tijd dat wij weer in deze posities komen, dus het was een positieve dag."

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ricciardo is back!!!!

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 15:32
    • Zucht

      Posts: 461

      Gelukkig voor hem, want zijn RBR stoeltje is definitief aan de horizon verdwenen nu checo in zn ritme begint te komen 😁

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 08:08
  • echt back zou hij Lando moeten kunnen verslaan.......of is Lando bijna net zo goed als Max.......???

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 15:35
    • Politik

      Posts: 6.822

      Denk niet dat Lando zo goed is of kan worden als Max, al weet je het natuurlijk nooit.

      Wel lijkt hij dit jaar definitief door te breken, hij heeft al een aantal indrukwekkende races gereden.

      Met Lewis en Max hebben we te maken met buitencategorie , maar niet ver daar achter zou Norris zich kunnen vestigen.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 18:01
    • Denk dat Norris en Leclerc (vlak) onder Verstappen en Hamilton zitten en daar net onder Ricciardo.

      Evengoed verbaast het me niet als Daniël in de kwalificatie of in de race Lando een speldenprik geeft.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 20:49
  • John6

    Posts: 5.429

    iedereen verwacht toch wel meer van Ricciardo lijkt mij zo.

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 15:54
    • Kevin

      Posts: 4.949

      Mwah, minder dan 10 seconden achter Lando, die uiteindelijk de betere strategie bleek te hebben, ik verwacht niet heel veel meer dan dat. Lando is geen koekenbakker.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 17:09
  • Gisteren was een redelijk begin van hopelijk meer. Ik verwacht wel dat Ricciardo op het niveau van Norris moet kunnen komen

    • + 1
    • 21 jun 2021 - 15:56
    • Langzaam maar zeker is Ricci de boel weer op de rit aan het krijgen.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 16:14
    • Zie de lach weer door zijn tranen heen.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 20:39
  • Bij Renault duurde het ook een half seizoen voordat ie op stoom kwam dus ik maak me geen zorgen. Goede coureur, topgozer.
    Ik ben benieuwd hoe Norris reageert als Ricciardo echt op stoom is gekomen hem met regelmaat verslaat. Ik denk dat deze 2 karakters elkaar juist naar grotere hoogtes kunnen stuwen. McLaren boft met die 2.

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 20:36
    • Het is ook logisch dat het bij Daniël wat langer duurt om de auto te begrijpen omdat hij technisch wat minder onderlegd is (zijn eigen woorden paar jaar geleden).

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 20:42

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar