user icon

VeeKay heeft blessure na fietsongeluk, volgende race in Road America in gevaar

  • Gepubliceerd op 15 jun 2021 21:30
  • comments 20
  • Door: Martijn Arnoldus

De kans bestaat dat Rinus 'VeeKay'' van Kalmthout niet gaat rijden aanstaande zondag op het circuit van Road America. De jonge Nederlander blesseerde zijn sleutelbeen na een fietsongeluk en is voor verder onderzoek en behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Dat heeft zijn team Ed Carpenter Racing bevestigd via een persbericht.

''Maandag is Rinus VeeKay tijdens een trainingsrondje op een fietspad een ongeluk gehad. Hij liep daarbij een sleutelbeenblessure op en wordt momenteel behandeld door de medische staf van de IndyCar. Hij heeft geen andere verwondingen overgehouden aan zijn valpartij.'' Vanuit het medisch centrum kon de Nederlander ook een update geven en zei dat niemand zorgen hoeft te maken. ''Ik ben in goede handen!'' zei de 20-jarige coureur onder andere.

Komende dagen wordt duidelijk of de enkelvoudig IndyCar-racewinnaar dit weekend in actie komt. 

@Martijn
Kijk, dat vind ik nu fijn aan jou. Jij meldt het als je een artikel wijzigt wanneer er fouten zijn opgemerkt. Zo weten wij ook waar we aan toe zijn. Top! :)

Eddy.

  • 5
  • 15 jun 2021 - 22:15

Reacties (20)

Login om te reageren
  • G#dsamme alweer een trainende racer van zijn fiets gereden.........

    • + 0
    • 15 jun 2021 - 21:34
  • Daar gaat de Hollandse lobby om Amerika aan het fietsen te krijgen. 😭

    • + 1
    • 15 jun 2021 - 21:54
    • Ja een Hollander die op de fiets een ongeluk krijgt is toch wel een dingetje.. lol

      • + 0
      • 15 jun 2021 - 22:01
    • @Larry Hopelijk is Veekay zijn armstrong genoeg om dit weekend te kunnen rijden.

      • + 2
      • 15 jun 2021 - 22:34
  • Volgens mij is het helemaal niet zeker dat het om een breuk gaat. Er wordt in het officiële persbericht van Ed Carpenter Racing gesproken over een "injury" en niet over een "fracture".

    • + 1
    • 15 jun 2021 - 21:58
    • Ja is nog niet zeker die breuk.
      Hoop voor m dat het meevalt.

      • + 0
      • 15 jun 2021 - 22:00
    • Rinus kan wel een meevallertje gebruiken zijn smakkerd...

      • + 0
      • 15 jun 2021 - 22:02
    • Klopt, de eerste kop was opgeslagen i.p.v. de goede.

      • + 0
      • 15 jun 2021 - 22:05
    • En aangepast.

      • + 4
      • 15 jun 2021 - 22:05
    • @Martijn
      Kijk, dat vind ik nu fijn aan jou. Jij meldt het als je een artikel wijzigt wanneer er fouten zijn opgemerkt. Zo weten wij ook waar we aan toe zijn. Top! :)

      Eddy.

      • + 5
      • 15 jun 2021 - 22:15
  • Wat is dat toch met die topsporters in race klasses dat ze altijd ondersteboven worden gereden of van hun fiets flikkeren.

    • + 0
    • 15 jun 2021 - 21:59
  • mensen die niet van hun mobiel kunnen afblijven als ze autorijden.

    • + 0
    • 15 jun 2021 - 22:04
    • dat kan,
      of wéér zo'n wielrenner die als een bezetene rondrijdt, als een kip zonder kop,
      het soort lui die hier met goed weer de wegen ook bevuilen en denken dat alles en iedereen maar voor hen aan de kant moet...

      Dat klinkt mij net zo aannemelijk, pas op hé, ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 08:15
  • Effe voor de duidelijkeid: Marcus was NIET in de buurt!

    De Zweed is thuis een kast aan het timmeren waar straks zijn Mercedes-stoeltje in past.

    • + 2
    • 15 jun 2021 - 22:13
    • Timmeren? Dat is helemaal niet nodig, daar zijn de Zweudse schreufjes voor.

      Eddy.

      • + 1
      • 15 jun 2021 - 22:18
    • Een beutje Zweed timmert zo’n schreufje in eun klup op zijn plek.

      • + 1
      • 15 jun 2021 - 23:00
    • Trelas

      Posts: 925

      Neuneuneu! Daar heb je dus een Schreuvendreujer voor neudig...

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 09:42
  • walteij

    Posts: 1.863

    Zojuist bevestigd: Rinus doet niet mee op Road America

    Tweet

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 08:05
  • LimboF1

    Posts: 5.602

    Dit is al de zoveelste coureur die een ongeluk heeft als hij op de fiets zit. Ze moeten daar blijkbaar toch maar mee stoppen, die combinatie werkt niet.

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 09:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 11 sep 2000 (22)
  • Geb. plaats Hoofddorp, Netherlands, NL
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar