user icon

Formule 1 kijken via een stream - hoe werkt dat?

  • Gepubliceerd op 02 jul 2021 20:00
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Formule 1-kijken via een stream is momenteel erg actueel. Zeker gezien de recente ontwikkeling dat Ziggo Sport de uitzendrechten voor de F1 vanaf 2022 kwijtraakt. De nieuwe uitzendgerechtigde is naar verluid Nordic Entertainment Groep, die via hun streamingdienst VIAPLAY een pakket aanbieden in onder andere Zweden, Noorwegen en Denemarken om Formule 1 te kijken via een online stream.

Ben je in het buitenland? Dan is het vaak lastig om je favoriete stream te kunnen kijken. In Nederland is het daarentegen vaak moeilijk om buitenlandse stream te kijken.

VPN de oplossing

Daar zijn echter oplossingen voor, zoals een goede VPN waarmee je alsnog naar Formule 1 kan kijken. Hiermee kun je bijvoorbeeld Sky Sports F1 bekijken. Door de mogelijkheden van een Virtual Private Network te benutten kies je zelf welke stream je kijkt, wanneer en in welk land.

De voordelen van een VPN-verbinding zijn bovendien dat je anoniem over het internet kunt surfen en op elk gewenst apparaat kan kijken naar je favoriete sport. Daar komt bij dat het volledig legaal is, dus surfen naar illegale sites waar je wordt platgegooid met reclames die je moet wegklikken via kleine kruisjes is ook verleden tijd.

Hoe werkt het?

Het aanschaffen van een VPN-account is vrij makkelijk;

1. Via VPNgids kun je een provider uitkiezen. Zo lijkt Surfshark een betrouwbare en betaalbare optie te zijn met een uitgebreide geld-terug-garantie.
2. Je kiest via de App van de provider het land waarin je wilt kijken. Bijvoorbeeld Engeland omdat je Sky Sports F1 wilt zien.
3. Maak verbinding en kies hierna de Formule 1-stream, zodat je elke Grand Prix direct kan volgen waar je ook bent ter wereld!

Tips voor goede F1-streams

Je kunt dus overal ter wereld iedere stream die je wilt bekijken. Hieronder zijn een aantal streams te vinden die je per land kunt selecteren. Wil je bijvoorbeeld eens zien wat VIAPLAY precies uitzendt qua Formule 1? Dan kies je voor Denemarken of Zweden, waarna je de VIAPLAY-uitzending kunt bekijken.

Land

Uitzender / streamingdienst

Australië

Kayo Sports

Brazilië

Globoplay, F1TV

Canada

F1TV

China

Tencent Sports

Denemarken

VIAPLAY

Duitsland

Sky Duitsland

Finland

C More Max

India

Hotstar

Japan

DAZN

Nederland

Ziggo / F1TV

Noorwegen

VIAPLAY

Polen

Eleven Sports

Portugal

SportTV Multiscreen

Verenigd Koninkrijk

Sky Sports

Verenigde Staten

NBC Sports

Wereldwijd (op de officiële website van F1 TV kun je zien in welke landen de F1 TV App beschikbaar is)

F1 TV, Formula One App

Zweden

VIAPLAY

Reacties (27)

Login om te reageren
  • SEN1

    Posts: 1.255

    Ik wil graag sky kijken. Maar ik heb al voorheen een VPN gehad, maar services zoals Sky en Netflix hadden dit schijnbaar door, en kreeg een melding dat het niet mogelijk was met VPN als ik me dit goed herinner.

    • + 0
    • 2 jul 2021 - 20:09
  • Ik ben.een ouwe l^l denk ik, want na het lezen van dit VPN verhaal begrijp ik nog steeds niet waar het over gaat...
    Volgens mij betekent het sowieso betalen?
    Aan de VPN danwel aan de aanbieder?

    • + 1
    • 2 jul 2021 - 20:24
    • RBH2019

      Posts: 3.454

      Klopt.

      • + 0
      • 2 jul 2021 - 21:04
    • RBH1

      Posts: 558

      Ik heb in 40 jaar nog nooit betaald voor f1 op tv of anders. Behalve races dan.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 04:10
  • Ik vraag me dan af? streamen deze landen de F1 dan wel gratis op het internet? of moet je dan alsnog betalen? hoe werkt dit?

    • + 0
    • 2 jul 2021 - 20:24
    • RBH2019

      Posts: 3.454

      Nee dan is het nog steeds illegaal tenzij je betaalt, en als je betaalt heb je geen abonnement nodig.

      • + 1
      • 2 jul 2021 - 21:04
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Ik gebruik altijd vpn turbo. Is gratis en werkt perfect.

    • + 0
    • 2 jul 2021 - 20:49
    • En dan kan je gratis alle streams kijken?

      • + 1
      • 2 jul 2021 - 21:28
  • Het hebben van een VPN is niet illegaal, en je betaald ervoor.
    Echter om legaal een stream te bekijken via VPN betaal je eveneens de streamaanbieder.
    F1TV, Sky ... anders kijk je alsnog illegaal.

    • + 2
    • 2 jul 2021 - 20:50
  • Beri

    Posts: 3.534

    Wel fijn dat men hier lezers aanmoedigt en uitlegt hoe men de "illegaliteit" in moet duiken 😉

    • + 3
    • 2 jul 2021 - 21:01
    • Polleke2

      Posts: 78

      Nee het is inderdaad veel beter om de lezers hier de zakken van die scandinaviers te laten vullen.

      • + 1
      • 2 jul 2021 - 21:20
    • Beri

      Posts: 3.534

      Niemand vult de zakken van een Scandinaviër op dit moment. Maar iedereen is wel content met 15 euro in de maand aan Ziggo te betalen voor het uitgebreide zenderpakket. Of je moet genoegen nemen met Ziggo Sport Select.
      Dus wat is je punt?

      • + 1
      • 2 jul 2021 - 22:44
    • Mag niet dan is het te snel overbelast. haha

      • + 0
      • 2 jul 2021 - 23:15
    • Nee hoor Beri, heb vodafone dus gratis ziggi sport én gratis f1tv pro...... dit jaar nog in ieder geval....

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 08:49
    • Polleke2

      Posts: 78

      Die 15 euro zal waarschijnlijk 30 euro worden

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 16:56
    • Polleke2

      Posts: 78

      En die tv zenders van Ziggo kosten 1 euro daarin zit gratis ziggo sport en ziggo go

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 16:58
  • RBH2019

    Posts: 3.454

    De F1TV app kost op jaarbasis omgerekend € 5,50 per maand. Dat heb ik wel over voor een hobby. Als je niet met kabels van je laptop naar je tv wilt klooien kun je gewoon streamen naar een Chromecast bijvoorbeeld. Dat is sowieso een handig dingetje. Dat kost eenmalig een paar tientjes. Er zijn ook alternatieven daarvoor. Ik vind het wel prima werken tegenwoordig. Hopelijk blijft de prijs hiervoor een beetje vergelijkbaar volgend jaar.

    • + 0
    • 2 jul 2021 - 21:08
    • Heb ingebouwde chromecast op mijn philips tv. Juist daarom deze gekocht. Inderdaad erg handig, stream dit seizoen lekker via f1 tv met engels commentaar.

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 09:02
  • Hoe werkt dat? Via een computertje misschien?

    • + 0
    • 2 jul 2021 - 22:27
  • Hey, Nu is dit verhaal ineens een "advertorial" geworden?

    • + 2
    • 2 jul 2021 - 22:29
    • Ja,.....
      Vandaar dat mijn reactie met de vraag of ik mijn link mocht plaatsen, niet beantwoord is.

      • + 0
      • 2 jul 2021 - 23:13
  • RBH1

    Posts: 558

    Grappig we halen zelf de links van hier en slaan ze op :D

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 04:08
  • Remco_F1

    Posts: 25

    Na het lezen van de reacties op deze site heb ik Ziggo f1 pakket opgezegd en vervangen door F1TV app, van €15 naar €5.5 per maand. Kwalificatie of de race gemist dan kun je deze alsnog terug kijken op de app. Hopen dat het zo blijft, want dit bevalt me vele malen beter. Formule1 cafe van Ziggo kijk ik gratis terug op Youtube.

    • + 1
    • 3 jul 2021 - 11:21
  • Remco_F1

    Posts: 25

    Na het lezen van de reacties op deze site ben ik overgestapt van Ziggo F1 pakket naar F1TV app, dat scheelt je ongeveer €10 en je kunt de kwalificatie en de race terug kijken als je deze hebt gemist. Het bevalt mij prima en ik hoop dat het zo blijft. Ziggo F1 cafe kijk ik gratis terug op Youtube.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 11:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar