user icon

Brown krabbelt terug: "Gaf geen voorspelling, slechts mijn mening"

  • Gepubliceerd op 12 apr 2021 15:22
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-baas Zak Brown raakte tot zijn grote verbazing betrokken bij een klein mediarelletje na uitspraken over een mogelijke line-up van Mercedes voor 2022. De Amerikaan betoogde dat hij verwacht dat de Duitse renstal na dit jaar afscheid neemt van het huidige duo Lewis Hamilton en Valtteri Bottas en in zee gaat met Max Verstappen en George Russell.

Verstappen staat al langer hoog op het verlanglijstje van Mercedes en Russell maakt onderdeel uit van het opleidingsprogramma van de Duitse renstal, dus het was geen heel onlogische gedachte van Brown. Hij kreeg echter een veeg onder uit de pan van Mercedes-teambaas Toto Wolff - 'hij verspreidt alleen maar onzin' - die zich op zijn beurt weer voor die uitspraak moest verantwoorden.

Brown snapt de ophef niet zo. "Iemand vroeg me hoe ik denk dat de rijdersmarkt zich de komende weken en maanden richting 2022 gaat ontwikkelen. Daar heb ik antwoord op gegeven. Het contract van Russell bij Williams loopt af en er is al een connectie met Mercedes, voor wie hij het vorig jaar in Sakhir uitstekend heeft gedaan als invaller voor Hamilton."

"De details van het contract van Max ken ik niet, maar van wat ik ervan begrijp bevat het een clausule dat hij onder bepaalde voorwaarden ergens anders naartoe kan. Dat zou Mercedes en Toto een opening richting een geweldige line-up bieden. Dus als Verstappen en Russell beschikbaar zijn, dan zou dat kunnen gebeuren. Het was geen voorspelling, ik gaf slechts mijn mening."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • "Mening' en 'voorspelling' is toch wel min of meer hetzelfde in deze context, nietwaar ?
    Hoe kan zijn uitspraak anders een mening gevonden worden ?

    Maar goed .. storm in glas water. Er worden veel raardere uitspraken gedaan, ook door Toto zelf, dus die moet niet zeuren.

    • + 1
    • 12 apr 2021 - 15:29
    • Toto is weer boos geweest ,zelfs Brown buigt voor hem.

      • + 0
      • 12 apr 2021 - 17:27
    • Aadfanaat

      Posts: 595

      Wolff heeft toch enkel aangegeven dat Brown onzin verkondigt? Ik vind niet dat Wolff aan het zeuren is.

      • + 0
      • 13 apr 2021 - 09:26
  • Snork

    Posts: 10.606

    Wat een gekibbel om niks, het zijn ook net vrouwen :-)
    Tijd dat ze weer gaan racen in plaats van praten.

    • + 1
    • 12 apr 2021 - 15:30
    • Yep. Hij snapt er overduidelijk geen Zak van.

      • + 0
      • 12 apr 2021 - 15:39
    • Snork

      Posts: 10.606

      Als Toto al pissig wordt om een mening van Zak, dan moet hij hier in dit forum eens kijken :-)

      • + 1
      • 12 apr 2021 - 16:28
  • Het was wel een voorspelling, En ook een mening. Niks mis mee. Al denk ik wel dat hij er naast zit. Max gaat echt niet weg na dit jaar. Die wacht de nieuwe regels wel even af. Met russell kan hij wel goed zitten. Die zit denk ik gewoon naast Lewis volgend jaar.

    • + 0
    • 12 apr 2021 - 15:30
    • delange

      Posts: 1.436

      Als Lewis WK word zit ie volgend jaar in zijn sofa bij hem thuis.....truitjes aan mekaar naaien ofzo.

      • + 0
      • 12 apr 2021 - 15:34
    • Brown is blijkbaar van mening dat het de line-up zou moeten worden in 2022. In die zin heeft hij wel gelijk.
      Dat zal wel tegen het zere been van Wolff zijn geweest, die met beide huidige contracten nogal wat zakelijke belangen heeft, en ze misschien verlengd wil zien.

      Maar hoe Brown het precies heeft gezegd dat gaat altijd weer door de vertalingsmachine van Google natuurlijk.

      • + 0
      • 12 apr 2021 - 15:38
    • Waarom zou hij gelijk hebben als hij denkt dat dat de line-up zou moeten worden? Niemand weet hoe het er volgend jaar voorstaat. Ik denk dat elke rijder buiten de Ferrari/RB rijders wel naar Mercedes wilt volgend jaar. Maar Max blijft gewoon zitten waar die zit hoor, En Leclerc ook.. Het jaar erna kan er misschien wat gaan gebeuren.

      • + 0
      • 12 apr 2021 - 15:42
  • beerkuh

    Posts: 2.162

    in essentie begrijp ik Zak heel goed , het is immers bekend dat Toto een oogje op Max heeft, maar gezien het feit dat Zak dichterbij Mercedes staan zou zijn mening zwaarder wegen als de van anderen, soms is zwijgen goud ! de woorden zal je op dat niveau nu eenmaal op een weegschaaltje moeten leggen want de vertaling zal zijn dat jij degene bent die het gezegd heeft!

    • + 1
    • 12 apr 2021 - 15:33
  • Hoe beter je team het doet hoe meer draagkracht die woorden krijgen. Beetje gek maar het is niet anders. Zo ontstaan er snel bommetjes die nergens op slaan.

    • + 0
    • 12 apr 2021 - 19:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar