user icon

Esteban Ocon verwerkt Franse driekleur in zijn helm voor 2021

  • Gepubliceerd op 03 maa 2021 13:25
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Alpine-coureur Esteban Ocon heeft een nieuw helmdesign. Vorig jaar bestond zijn helm nog uit de kleuren zwart en rood, voor 2021 heeft de Fransman gekozen voor de Franse driekleur: rood, wit en blauw. Met onderstaand ontwerp sluit hij mooi aan op de livery van de Alpine A521. De renstal is trots op zijn Franse roots en schuwt het niet om dat te tonen. Ocon doet daar vrolijk aan mee met zijn helmdesign voor komend seizoen.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 1.929

    Strak design, doet me denken aan Jens. Alleen die Eiffeltoren hadden ze beter erin mogen verwerken.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 13:41
  • Joeppp

    Posts: 4.134

    Die foto kan zo op de cover van de MAD.

    • + 4
    • 3 maa 2021 - 13:42
    • Idd. ja,want wat heeft hij toch een heerlijke smoel op te beu....

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 13:57
    • ..ken

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 14:07
    • Ha ha! Scherp opgemerkt Joep! :-)

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 14:47
    • Maximo

      Posts: 6.725

      Stel je eens voor.... je hebt net op fantastische wijze de onoverwinnelijke wereldkampioen die in de beste wagen van het veld rijdt "knock-out" op z'n nummer gezet en bent op weg naar een zekere en iconische GP overwinning............ en dan rijdt iemand die op 1 ronde achterstand zit je de baan af...... en dan kom je die gast met deze grijns tegen bij de weging.....

      Er is maar 1 conclusie en dat is dat we Max met een gerust hart het koffertje van de president van Amerika kunnen geven met daarin de rode knop voor het afschieten van kernwapens, niemand die ik ken heeft zo veel zelfbeheersing als Max Verstappen!

      • + 2
      • 3 maa 2021 - 14:55
    • Volgens mij zit er nog een wintervoorraadje eikels achter z'n wangetjes verstopt.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 21:52
    • @Swansie,een Ocontainer vol...

      • + 0
      • 4 maa 2021 - 03:15
  • Helm met gekleurde vakjes.... so what ?
    Je moet wel erg gesjeesd zijn om dit soort details interessant te vinden.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 13:52
    • ik vind het feit dat die helm rond is, en er zo'n vizier dinges in zit, allerlei verschillende kleurtjes erop gespoten, ik vind dat toch wel erg indrukwekkend hoor, potverdorie toch, mensenkinderen toch

      • + 1
      • 3 maa 2021 - 14:02
    • Het riempje aan de onderkant van de helm vind ik verreweg het allermooiste,echt bizar gewoon...

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 14:08
  • Nou, leuk voor zijn allerlaatste F1-seizoen. ;-)

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 14:46
  • John6

    Posts: 5.145

    Je mag het mooi vinden maar ik heb niets maar dan ook geheel niets met helmen, ik vind er niet 1 mooi. In Repsol kleur zou nog gaan als het dan echt moet.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 15:13
  • Hij heeft toevallig niet alleen de Franse driekleur in zijn helm verwerkt maar ook die van Australië, Bahrein, Belize, Cambodja, Canada, Chili, Costa Rica, Cuba, Denemarken, de Dominicaanse Republiek, El Salvador, Fiji, Finland, Georgië, Griekenland, Guatemala, Haïti, Honduras, IJsland, Indonesië, Israël, Japan, Kroatië, Laos, Letland, Liberia, Luxemburg, Malta, Micronesia, Monaco, Nederland, Nepal, Nicaragua, Nieuw Zeeland, Noord Korea, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Paraguay, Peru, Polen, Qatar, Rusland, Samoa, Servië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Somalië, Thailand, Tonga, Tsjechië, Tunesië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zwitserland.

    Dat er nog plek was op die helm zeg! Gelukkig heeft hij een groot harses.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 15:25
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.714

      Je gaat wel lekker vandaag Need5Speed met alle kennis van Wikipedia te delen ;-)

      Ik had alleen wel verwacht dat je Rob even had gecorrigeerd. De Tricolore is namelijk blauw, wit, rood. Niet rood, wit, blauw. Laat een Franse patriot het dus maar niet horen/lezen.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 16:03
    • De vlaggen van Japan, Monaco, Polen, Denemarken, Zwitserland en Canada tellen toch echt maar twee kleuren: rood en wit.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 19:03
    • Ach, het ging mij er om om te laten zien wat een crowdpleaser die Esteban toch eigenlijk is.
      In Micronesia zitten ze nu op zondag aan de kijkbuis gekleefd om te zien hoe Ocon speciaal met hún driekleur op zijn kop rondjes rijdt. Dat maken ze niet vaak mee!

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 20:01
    • Eigenlijk gaat het de Micronesiërs alleen maar om het lichtblauw en wit, maar ze zijn toch vast heel blij met het gebaar.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 20:03
    • @Stingray 68: Die kleuren staan er toch op?

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 23:57
    • Eigenlijk is Ocon gewoon een ordinaire Max fanboy, met z'n rood wit blauwe helmpie.

      • + 0
      • 4 maa 2021 - 01:11

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 200
  • Podiums 1
  • Grand Prix 69
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar