Robert Doornbos: "Ik wil terug naar de IndyCar Series"

Robert Doornbos zal komend weekend aantreden in Assen als het vierde seizoen van de Superleague Formula gaat beginnen. De Rotterdammer stapt in de wagen die door het leven gaat als Team Nederland. Voor volgend jaar wil Doornbos weer een stap vooruit maken en terugkeren naar Amerika.

"Hoe moeilijk het ook is, de Formule 1 heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet. Dat is alleen mogelijk met veel sponsorgeld en dan rij je nog niet bij een topteam. Ik wil een heel seizoen IndyCar Series rijden, dat is mijn doel als sportman. Ik wil sowieso meedoen aan de Indy 500. We hebben veel contact met Andretti Autosport om volgend jaar de vierde wagen te besturen. In 2012 wordt het nieuwe chassis van Dallara geïntroduceerd en dan wil ik erbij zitten", vertelde Doornbos tegen RaceXpress.

Doornbos reed in 2009 voor het laatst in de IndyCar Series, maar wil graag weer terugkeren. Na de Indianapolis 500 van vorig weekend is dat gevoel alleen nog maar sterker geworden. "Ik wil echt terug", ging Doornbos verder tegenover RaceXpress. "Dan Wheldon zat ook alleen thuis en had een sponsor gevonden om de Indy 500 te rijden. Uiteindelijk won hij hem zelfs. Dat laat zien dat je elke kans moet grijpen, al wil ik niet meer alleen in de achterhoede rijden."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • ik hoop het voor je!!!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 2 jun 2011 - 17:45
  • Beamer

    Posts: 1.891

    Ik dacht dat hij bezig was met het DTM voor volgend jaar...

    • + 0
    • 2 jun 2011 - 19:04
  • AirJan

    Posts: 1.408

    Jelmer Buurman was toch al bevestigd voor de Nederland/PSV auto voor dit seizoen? Ik zie nu dat er 2 auto\'s zijn voor Nederland. Buurman in de PSV/Nederland auto en Doornbos in de Nederland auto. Het wordt er niet simpeler op in die klasse.
    Ze hebben nog maar 11 teams bevestigd waarvan er 5 aan een voetbalclub en land hangen en 6 alleen aan een land.

    Er zijn ook pas 2 races bevestigd voor dit seizoen, Assen (juni) en Zolder (juli). De rest is onder voorbehoud allemaal. Met 11 auto\'s en slechts 2 bevestigde races lijkt de serie op zijn einde te lopen.

    • + 0
    • 2 jun 2011 - 21:57
    • Ja, verwarrend.
      A1GP en SF bij elkaar, misschien overleeft dat. Wel met de SF auto\'s :)

      • + 0
      • 2 jun 2011 - 22:02
    • szixxx

      Posts: 4.764

      @Modest71(251) 2 juni 2011 22:02:

      A1GP bestaat ook al een tijdje niet meer. Dat is tegenwoordige AutoGP.

      • + 0
      • 3 jun 2011 - 09:29
    • lol, dan rijd Doornbos gewoon voor het Nederlands Elftal

      • + 0
      • 3 jun 2011 - 09:29
  • johan_sb2

    Posts: 931

    \"Hoe moeilijk het ook is, de Formule 1 heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet. Dat is alleen mogelijk met veel sponsorgeld en dan rij je nog niet bij een topteam\".
    Talent kan natuurlijk ook. Zal Doornbos ook best hebben maar blijkbaar niet genoeg. Hij heeft zijn kans gehad.

    • + 0
    • 3 jun 2011 - 01:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Robert Doornbos: \"Ik wil terug naar de IndyCar Series\"
    Ja Ik wil ook zoveel maar .........

    • + 0
    • 4 jun 2011 - 12:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar