user icon

Oranje en blauw vormen weer de basis voor livery McLaren

  • Gepubliceerd op 20 jan 2021 14:40
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren licht al een paar dagen tipjes van de sluier over de nieuwe auto voor het komende Formule 1-seizoen op social media op. Niet dat de Britse renstal veel details van de nieuwe wagen prijsgeeft, maar duidelijk is dat oranje en blauw ook in 2021 de belangrijkste kleuren zullen zijn waaraan we McLaren kunnen herkennen.

De nieuwe auto krijgt de naam MCL35M mee. Die aanduiding verwijst naar twee dingen: de bolide is in grote lijnen hetzelfde als de MCL35 van vorig jaar en de M staat voor de nieuwe motorenpartner Mercedes. McLaren slaat overigens ook de handen ineen met het luxe modemerk RHUDE om gedurende het Formule 1-seizoen 2021 een exclusie kledinglijn te lanceren.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Dat blauw is echt super lelijk. Waar is dat van/voor?

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 14:56
    • Dat is toch van VELO; een onderdeel van British American Tabacco. Volgens mij een nicotinehoudend alternatief voor sigaretten.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 15:36
    • @RogerZzz,
      't is niet meer van deze tijd maar wat mis ik de sigaretten liveries, de McLaren's zagen er gaaf uit als rijdende pakjes Marlboro ;)

      • + 2
      • 20 jan 2021 - 15:54
    • Oranje en blauw zijn tegengestelde kleuren. Net als Groen en rood.... en Paars en geel.
      Misschien willen ze bij McLaren de camera's in de maling nemen.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 18:26
    • snailer

      Posts: 5.383

      Ik vond de jps van Lotus in de jaren 70 toch echt veel mooier. McLaren heeft met de bekende livery dan weer wel zoveel indruk gemaakt dat deze in de ziel van veel fans gebrand is.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 21:14
  • Mooi, vind de kleurcombinatie best mooi hoe ze dat vorig jaar gedaan hebben. Hoop dat er ergens ook nog een klein stukje de West McLaren Mercedes livery terug komt? Op de achtervleugel bijvoorbeeld? Gewoon maar een idee, geen idee of dat mooi uit de verf :) komt.

    • + 1
    • 20 jan 2021 - 15:27
    • dat West McLaren was grijs/zwart, als je dat met deze livery combineert dan slaat dat als een tang op een varken..
      Niet dat ik deze kleuren nou zo mooi vind, dat terwijl je met de kleur oranje best wat smaakvols kunt maken, net zoals de Orange Arrows van begin jaren '00, die was gaaf!

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 15:31
    • Persoonlijk vind ik de livery die te zien is op Kevin zijn avatar de allermooiste. De donkere west livery en die honda liveries vond ik niks en was blij dat Mclaren oranje terugkeerde. Hoop alleen net als wat zeswieler zegt dat ze meer met gulf gaan doen qua kleur blauw.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 16:27
    • Een lef dat die Clemenza heeft me tegen te spreken: p. Wat 'er fout uitziet kan ook sexy uitzien' denk maar aan sexy pitpoezen in strakke leren pakjes of rokjes oid. Mij leek het wel mooi, het oranje blauw zoals ze dat vorig jaar hadden en dan de achtervleugel in de kleuren ten tijde van Häkkinen of Räikkönen. Als eerbetoon aan de hereniging met Mercedes motoren. Of die chrome look vanaf 2006, zoiets. Maak wel vaker combinaties die anderen op zijn minst _vreemd_ vinden hehe.

      • + 1
      • 20 jan 2021 - 16:46
    • @Tyla, idd, de chromen Vodafone livery, best ever

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 19:12
    • @pete, helemaal eens..
      Die Arrows was echt mooi (zelfs vanaf 1 meter afstand). Dat oranje van McLaren lijkt ook veel matter dan die van de Arrows

      • + 0
      • 21 jan 2021 - 08:01
  • McLaren heeft toch Gulf? Trek dat lichtblauw v Gulf verder door ipv dat donkerblauw. En de nummers graag in 'm grote witte cirkel weergeven op de sidepod. :-) Gvd wat zou ik n moord doen voor een full Gulf livery op deze auto. Weet zeker dat dat prachtig uitpakt.

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 15:38
  • Een oranje bolide. Daar kun je zulke vette dingen mee doen en ieder jaar verdommen ze het. Ondertussen zie je de meest supervette conceptliveries op internet en dan gaat t doek eraf vd echte en dan..... mwêh.

    Vooral McL heeft zo'n gruwelijk vette historie van iconische liveries.. Er valt echt zoveel meer uit te halen dan ze doen.. Maargoed, zo gaat t al jaren dus ik verwacht niets anders voor 2021.

    • + 1
    • 20 jan 2021 - 15:42
    • Dit dus ;)

      • + 1
      • 20 jan 2021 - 16:04
    • Moet je eens op Sean Bull googelen, die gasten maken echt de vetste liveries die je nooit in de F1 terugziet ;)

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 16:09
    • @Schwantz34,
      ik heb wel eens op zijn site gekeken bij de 'fantasy liveries' , allemaal erg druk maar niet per definitie smaakvol...

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 17:06
    • Sean Bull ontworp ook de Renault en nu Alpine kan ook niet zeggen dat ze super bijzonder vond.

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 23:00
  • Kevin

    Posts: 4.932

    Voor wie het interessant vindt, een filmpje vanuit de McLaren fabriek rondom het fabricageproces van de auto. Geeft leuk technisch inzicht!
    https://youtu.be/6i4n7C0aAAs

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 16:04
  • Ook al is oranje de weg naar rood: only redcarsmatter!

    • + 0
    • 21 jan 2021 - 21:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar