user icon

Lando Norris: "Ricciardo is heus geen klap sneller dan Sainz"

  • Gepubliceerd op 19 jan 2021 12:51
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Lando Norris is niet bang dat hij aan zijn nieuwe teamgenoot Daniel Ricciardo een (veel) zwaardere dobber zal hebben dan aan diens voorganger Carlos Sainz. De jonge Brit is ervan overtuigd dat hij zich ook met de zevenvoudig Grand Prix-winnaar kan meten. Norris tegenover The-Race.com: "Daniel is een andere coureur, maar hij zal heus geen klap sneller zijn dan Carlos."

De 21-jarige McLaren-rijder racete twee jaar aan de zijde van Sainz. De twee waren aardig aan elkaar gewaagd, zeker in de kwalificaties. Qua punten was Sainz telkens de betere, al was het verschil afgelopen seizoen klein. De Spanjaard dwong een transfer naar Ferrari af en McLaren strikte de ervaren Ricciardo als nieuwe teamgenoot voor Norris.

"Ik sla Carlos enorm hoog aan", vervolgt de jonge Brit. "Ik had zeker niet het gevoel dat ik tegen iemand reed die niet competitief was en dat Daniel vergeleken met hem buitengewoon is. Ik heb Carlos de afgelopen jaren ook dingen beter zien doen dan Daniel, al zullen er vast ook veel dingen zijn die Daniel beter doet dan Carlos."

"Het zal vooral vanuit zijn ervaring komen, omdat hij voor veel verschillende teams heeft gereden en niet zo lang geleden bij Red Bull Racing ook in een winnende auto heeft gezeten. Ik kan echter vooral niet wachten op de kans om van zo iemand te leren, in plaats van dat ik me er zorgen om maak of wat dan ook."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Het is een goede instelling van Lando, maar ik verwacht dat hij aan Daniel een zwaardere dobber heeft dan Carlos. Carlos is een goede coureur, zonder twijfel, en Lando zelf ook. Toch is Daniel een tikje beter schat ik zo in en hoort hij met Max en Lewis bij de beste 3 coureurs op de grid. Vlak onder hem komt dan weer Charles en Seb. Naar MIJN mening dan hé!

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 12:55
    • Vergeet jij niet iemand?

      • + 1
      • 19 jan 2021 - 13:31
    • Euh..... Latifi?

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 13:32
    • Snork

      Posts: 11.880

      Mazepin?

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 13:52
    • @Ouw-sjacherijn: als je op Russel doelt, die lijkt erop inderdaad behoorlijk snel te zijn. Toch wil ik even wachten met bejubelen totdat hij wat vaker zijn snelheid heeft kunnen laten zien in een (sub-)top wagen. Ik vermoed dat hij zeker bij de beste 5 gaat horen

      • + 1
      • 19 jan 2021 - 15:32
    • @Rogier hier: ik denk dat @Ouw Lance bedoelt....

      • + 3
      • 19 jan 2021 - 15:34
  • nr 76

    Posts: 1.905

    Kan een interessante strijd worden, maar schat Ric wel wat hoger in. Maar zal zeker geen 22-0 in quali's worden!

    • + 2
    • 19 jan 2021 - 12:57
  • Politik

    Posts: 6.852

    Ricciardo zal wat tijd nodig hebben, om zijn vorm te vinden in de Mclaren.
    Dus denk ik dat we aankomend jaar nog geen volledig beeld van de krachtsverhoudingen tussen Norris en Ricciardo te zien zullen krijgen.

    Eerlijk gezegd heeft Sainz mij toch wel verrast afgelopen twee jaar, bij Ferrari gaan we zijn ware kracht zien.

    Als ik het nu zou moeten zeggen, schat ik Ricciardo toch net wat sneller in dan Sainz.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 13:08
  • Beamer

    Posts: 1.119

    Ik vind het wel mooi om te zien dat dit jaar toch de nodige coureurs in een ander team zitten. Dat maakt het seizoen bij voorbaat al een stuk interessanter.

    • + 1
    • 19 jan 2021 - 13:09
    • nr 76

      Posts: 1.905

      Af en toe is een stoelendans wel eens goed, zo kunnen we de verhoudingen ook weer wat beter inschatten.

      • + 2
      • 19 jan 2021 - 13:15
  • Snork

    Posts: 11.880

    Niet een klap, wel een klapje sneller. Schat ik zo in, gebaseerd op nul data. Dus schrijf het vooral niet op ;-)

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 13:53
    • Er is natuurlijk wel een beetje data over de afgelopen jaren ontstaan, maar die is indirect.
      De verschillende teamgenoten die Sainz en Ricciardo hebben gehad.
      Sainz is wel iets beter geworden vorig jaar, maar Ricciardo heeft ook mooie dingen laten zien.
      Enigste wat je kunt zeggen is dat Norris als supertalent het ook komend seizoen niet makkelijk zal krijgen, laat staan dat 'ie zal kunnen schitteren.

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 17:43
  • Ik denk dat Norris zich hier toch wel een beetje in vergist: Ricciardo is echt wel een klasse beter dan Sainz.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 22:35
    • Trelas

      Posts: 742

      En waarop baseer je dit dan?

      • + 0
      • 20 jan 2021 - 12:10
  • Carrinthe

    Posts: 931

    Sainz en Ricciardo hebben beide Max als teamgenoot gehad. Sainz was geen partij voor een nog onervaren Max, Daniel was een tijdlang gelijkwaardig tegen een al meer ervaren Max. Nu is Sainz ontegenzeggelijk ook gegroeid de laatste jaren maar ik denk dat Daniel echt nog wel overtuigend sneller is en dat Lando een stap moet gaan zetten om Daniel bij te houden. Nu geloof ik ook in het talent van Norris dus ik denk dat hem dat ook gaat lukken.

    • + 0
    • 19 jan 2021 - 23:23
  • gp

    Posts: 4.327

    Eigenlijk is Norris iemand die bij mij snel opviel. Ik schat hem hoog in en Ricciardo gaat het nog moeilijk met hem krijgen.

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 00:10
  • Hij zegt 'zal geen...', de kop maakt er echter 'is geen...' van. Het lijkt een kleine nuance of mag ik zeggen: het IS een kleine nuance? Ach neen, ik hoef niet objectief te zijn als fan. Ik kan alleen maar hopen dat Sainz sneller is nu hij naar 'mijn' team komt.

    • + 0
    • 20 jan 2021 - 00:32

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar