user icon

Günther Steiner: "Nikita Mazepin weet dat hij de mist in is gegaan"

  • Gepubliceerd op 12 jan 2021 12:22
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1 Team kwam eind vorig jaar onder grote druk te staan om het contract met Nikita Mazepin alweer op te zeggen. De 21-jarige Rus had niet veel eerder bij de Amerikaanse renstal getekend om in 2021 zijn debuut te maken in de Formule 1. De oorzaak voor de ophef was een video waarin Mazepin een vrouw betastte.

Dat zoiets niet kan, staat buiten kijf. Maar Haas F1-teambaas Günther Steiner vindt het te ver gaan om dan gelijk afscheid te nemen van Mazepin, wat hem en zijn team op kritiek kwam te staan. In plaats daarvan wil hij de Rus normen en waarden bijbrengen, laat hij aan The-Race.com weten. Steiner: "Nikita heeft iets gedaan wat hij niet had mogen doen en we hebben ons daar ook duidelijk over uitgesproken."

"Hij heeft zich verontschuldigd en hij weet dat hij de mist in is gegaan. Nu moeten we eraan werken om hem de beste mogelijkheid te bieden om hiervan te leren, zodat hij zich volledig kan concentreren op het racen en het niet nogmaals gebeurt. Hij weet dat, Nikita realiseert zich dat wat hij gedaan heeft fout is. Ik ben niet iemand die een ander trapt terwijl diegene al neer is, dat vind ik niet juist. Dit is een jongeman die volwassen moet worden en daar moeten wij hem bij helpen."

Hij vervolgt: "We zeggen niet dat het oké is en we laten hem er niet mee wegkomen. We voeden hem op en blijven hem opvoeden. Er zullen consequenties zijn als hij nogmaals iets vergelijkbaars doet. We doen er alles aan om hem te helpen en te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurt. Het was een overduidelijke fout van Nikita en die fout mag hij niet nogmaals begaan."

"Hij heeft ook zijn verantwoordelijkheid gepakt, dat is heel belangrijk voor mij. Als je weet dat je iets verkeerd hebt gedaan, dan kun je je gedrag verbeteren. Zolang je een fout blijft ontkennen, gaat het niet werken. Mensen hebben een mening hierover en dat is prima. Ook intern waren we niet blij, daarom nemen we dit ook uiterst serieus. Het is een afleiding waar we niet op zaten te wachten, maar dat heb je soms."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.702

    Steiner heeft gelijk. Iedereen leeft om te leren. Dus Mazepin ook. Zou ook niet kloppen om iemand na een fout volledig af te branden. Vindt dat iedereen credits heeft, dus hij ook.

    • + 2
    • 12 jan 2021 - 12:42
    • jbeeren

      Posts: 59

      Begrijpelijke reactie en ook goed. Maar ik las een paar dagen geleden dat interview, waarin het over zijn nieuwe teammaat Mick Schumacher ging. Pff, ik zou als Steiner toch wel wat minder goed slapen. ik kreeg niet de indruk dat hij een echte teamplayer is. Een moeilijk karakter. Ik zou na zo'n eerste waarschuwing toch wat bescheidener uit de hoek komen.

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 12:55
    • mario

      Posts: 7.638

      @JD: Het was niet z'n eerste fout hoor..... Hij schijnt er een handje van te hebben om telkens weer de fout in te gaan..... Het siert HAAS om hem de hand boven het hoofd te houden (waarschijnlijk mede vanwege het geld dat ze krijgen via de familie...), maar als hij nog vaker in de fout gaat zou ik toch eens aan je eigen geloofwaardigheid gaan denken....

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 13:02
    • beerkuh

      Posts: 2.193

      Mazepin heeft nog nooit geleerd, maar dan ook echt nog nooit, het geld van Pa heeft wel veel geleerd want dat is de reden dat hij (al sinds de karts) ermee weg komt! niks meer maar ook niks minder
      Haas gaat hier een serieus probleem krijgen en dat weet Steiner dondersgoed!

      • + 2
      • 12 jan 2021 - 13:05
    • Haas zelf heeft ook wel een handje van foute beslissingen natuurlijk. Maar goed als het uiteindelijk niet geheel ideaal verloopt met de Mazepins, dan kan Haas altijd nog weer met Rich Energy in zee :P.
      Die Storey ziet zijn kans ook weer schoon gezien waar Haas nu mee gaat werken.

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 13:46
  • Eamm

    Posts: 166

    En door.

    • + 1
    • 12 jan 2021 - 12:45
  • Hij die zonder zonde is gooie de eerste steiner.

    • + 5
    • 12 jan 2021 - 13:02
    • beerkuh

      Posts: 2.193

      whahahahahhahaaaaaa

      • + 1
      • 12 jan 2021 - 13:06
    • gooie de eerste steiner helemaal naar gunther

      • + 2
      • 12 jan 2021 - 13:19
    • Snork

      Posts: 10.788

      Hij is weer goed!

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 16:47
  • John6

    Posts: 5.208

    Zijn Pa betaald een hoop poen, dus zoonlief kan bijna alles uitspoken wat hij maar wil, verwend joch die alles kan krijgen wat hij maar zou willen.. Voor de rest zoekt hij het lekker uit het is zijn leven.

    • + 0
    • 12 jan 2021 - 13:03
    • Tja dat zou je van Strollejtes ook kunnen zeggen, maar je kunt veel zeggen over Lance.... maar een asociale is het volgens mij toch niet.

      • + 1
      • 12 jan 2021 - 13:48
  • wat een tragische wereld toch dat een kerel als Steiner in een hoek wordt gedrukt vanwege dit voorval, waarom zou hij uberhaupt in de verdediging moeten schieten.
    Een Formule 1 teambaas die zijn coureur normen en waarden gaat bijbrengen, waar gaat het naartoe met deze wereld mensen...
    Pete moet huilen..

    • + 2
    • 12 jan 2021 - 13:12
    • Slaat nergens op inderdaad. Vanuit realistische kant, belangrijkste les wat Nikita hier leert - niet meer filmen tijdens feestjes of (borst-)knijppartijen.

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 14:02
    • Snork

      Posts: 10.788

      De vraag is of die Mazepin in een omgeving is opgegroeid waar normaal doen wel onze normaal is. Als ik het zo schrijf lijkt het bijna alsof hij ontoerekeningsvatbaar is, misschien is dat ook wel zo.

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 16:48
  • Hij heeft zich verontschuldigd en hij weet dat hij de mist in is gegaan..
    Goedzo mogen we dan nu alsjeblieft door!!!!! Tis klaar nu!

    • + 0
    • 12 jan 2021 - 13:22
    • nee,
      jij dacht dat dit al gedaan was?
      nope.
      zo zijn we niet getrouwd.
      niet dat we getrouwd zijn,
      maar toch,
      stel dat we wel getrouwd waren ,
      dan in ieder geval niet zo....
      dus
      dat is wat ik wil zeggen
      meer niet

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 13:25
    • Oké Clemenza duidelijk😂

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 13:27
    • Snork

      Posts: 10.788

      Daarnaast, in de F2 reden ze nooit in de mist. Dus....

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 16:49
  • Nikita Mazepin moet zich voor de camera en in de openbaarheid gedragen.
    Zich misdragen moet hij in 'n achteraf, smoezelig hotelletje waar niemand, behalve 'n paar gewillige dames, weet van heeft. Wat moet je anders doen met zoveel poen als je je niet eens mag misdragen?

    • + 0
    • 12 jan 2021 - 13:26
    • Er wordt telkens een denkfout gemaakt - wat hij deed is geen misdragen in Oost-Europa maar normaal als je dat soort kosten jezelf kan permitteren(een feestje, 'toegankelijke' vriendinnetjes, dure drankjes op een jacht enz.). Wellicht in zijn mindset heeft Nikita helemaal niks verkeerd gedaan en is hij verbaasd waar men nog steeds over zeikt. :-)

      • + 1
      • 12 jan 2021 - 15:45
    • Ik ben m'n knapzak aan het inpakken; volgende stop, oost Europa......
      Ouw-sjagerijnski doet jullie de groeten.

      • + 2
      • 12 jan 2021 - 16:31
    • Snork

      Posts: 10.788

      Zolang hij er netjes voor betaalt....

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 16:49
  • Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Soms staat er nog wel is wat nuttigs in de bijbel... Maar ja, rare tijden waar we in leven , veel mensen hebben tonnen boter op hun hoofd ... Kijk naar dit rampen kabinet en overige politici die tienduizenden mensen in de problemen hebben gebracht, geen man/vrouw die zn verantwoording neemt. Maar heee, wij gaan een jonge jongen de maat nemen? ,... Flikker toch op man.... (zou Rene vd Gijp zeggen)

    • + 1
    • 12 jan 2021 - 13:28
  • @jd2000,
    Fouten maken is menselijk en heel normaal, daar heb ik ook niets op tegen. Het gaat erom wat een persoon met die fouten doet. Mazepin heeft al zoveel dingen gedaan die door de beugel kunnen, dat de grens ergens is bereikt en dat je kan concluderen dat hij niet van zijn fouten leert. Sterker nog, het lijkt er zelfs op alsof Mazepin er letterlijk schijt aan heeft.

    • + 1
    • 12 jan 2021 - 13:29
    • mario

      Posts: 7.638

      "Mazepin heeft al zoveel dingen gedaan die door de beugel kunnen"

      Ergens mis ik het woord "niet" 😉

      • + 0
      • 12 jan 2021 - 14:00
    • het kon wel door de beugel bh, dat wel...

      • + 2
      • 12 jan 2021 - 14:02

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 4
  • Land Rusland
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel