Jenson Button: "Het circuit was erg glad"
- Gepubliceerd op 28 mei 2011 16:24
-
16
- Door: Robin Smeets
Na de crash van Sergio Perez ging Button nog eenmaal naar buiten om een aanval te wagen op de tijd van Vettel, maar nadat hij bij de chicane rechtdoor schoot zat zijn rondje erop. "Het was toen erg glad op het circuit", vertelde Button. "We wilden in de outlap pushen, maar de temperatuur was compleet verdwenen uit de banden nadat de ruim twee minuten op het einde van de pitlane hebben staan wachten. Gelukkig had ik al een goede ronde staan in Q3, beter dan ik deed in het tweede deel."
Over Sergio Perez vertelde Button nog: "Gelukkig is hij vrijwel oke en kan hij praten. Ik crashte op precies dezelfde plaats in 2003 en weet hoeveel pijn het daar doet. Ik weet niet of hij morgen gaat racen, maar ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 305
Vettel leek er anders geen last van te hebben...................
Posts: 5.397
Misschien nog een keer lezen?
Posts: 235
wat voor tijd reed die dan in zn tweede run????
Posts: 930
Hij heeft het over na de herstart. Toen heeft ook Vettel geen snelle rond neergezet.
Posts: 2.418
Je kan beter eerst de tekst lezen, Robbert. ;)
Volgens mij ging niemand harder na de crash van Perez. De meeste coureurs gingen ook gelijk weer naar binnen, behalve de coureurs die nog geen tijd hadden staan.
Posts: 5.397
Ik ben benieuwd naar wat Button morgen kan gaan doen met een RBR voor hem en achter hem. Overigens goed om nu bevestigd te krijgen dat het goed gaat met Perez want dit was een harde klapper.
Posts: 2.263
\"We wilden in de outlap pushen, maar de temperatuur was compleet verdwenen uit de banden nadat de ruim twee minuten op het einde van de pitlane hebben staan wachten.
Wat ik me dan afvraag is, waarom ga je 2 minuten aan het eind van de pitlane staan en je banden laten afkoelen? Leek me wel duidelijk dat de meeste coureurs niet meer de baan opgingen, dus verkeer was de factor niet.
Posts: 11.414
Als er weer iemand af gaat dan heb je geen tijd.
Posts: 7.033
Dat Mclaren beide coureurs daar lieten staan wachten was dom, maar ook al deden ze dat niet. De baantemperatuur was ook al als een baksteen naar beneden gegaan. Het was een kansloze missie om na die crash van Perez nog iets te kunnen betekenen. Het seizoen 2011 is na morgen beslist of er moeten gekke dingen gaan gebeuren maar daar lijkt het niet op omdat die RBR betrouwbaar is tot zover.
Posts: 2.263
Maar ik denk dat met wat \'warmere\' banden een betere positie mogelijk was. 1.7 seconde is niet het gat wat de baan verliest aan temperatuur, dat kan gewoon niet. Beide factoren kom je dus wel op 1.7 seconde uit ja, maar zonder afgekoelde banden was een plek rond de 3/4 wel mogelijk geweest voor Hamilton denk ik.
Posts: 232
Iedereen weet dat Red Bull de beste auto heeft.
Maar ben je vorige week de Grand Prix van Spanje vergeten?
En de komende GP ( NA morgen) Canada vergeten?
Het licht voor een groote deel nog open.
En niet lullige maar wat voor fan ben je als je nu al de hoop opgeeft? Heb er vertrouwen in dat het nog open is, en natuurlijk vertrouwen in Hamilton. Kom op man..
Posts: 9.925
Beste L.Hamilton
Ik ben psychosociaal therapeut en mocht het nou zo zijn na morgen wil ik graag maandag voor je een doorverwijzing regelen.
Zodat je in alle vertrouwen met een psycholoog er over kunt praten. Alvast sterkte voor morgen, zal voor je duimen en Hamilton duimen.
Always look on the bright side of life
Posts: 7.033
@Dominic
Denk het niet, Alonso had warmere banden want die werd later naarbuiten gestuurd. Ook hij hielt het al gelijk voor gezien omdat hij merkte dat het gewoon onmogelijk was om zijn tijd nog te kunnen verbreken en heb je het over een 4de plek waar hij op dat moment stond. Dus voor Lewis had dat ook niet mogelijk geweest hoogstwaarschijnlijk.
@Justin-Mclarenfan
Als je realistisch bent dan weet je dat het heeeel moeilijk gaat worden om WK te kunnen worden als Lewis buiten het podium eindigt (Wat er alle schijn van heeft met een P7) en Vettel vanaf pole de race uit rijd en wint. Canada? Ja daar kan Lewis waarschijnlijk winnen maar denk maar niet dat Vettel daar buiten de top 5 eindigt als het normaal verloopt dus wat schiet je er dan mee op? juist, bijna niks. Daar is de voorsprong van Vettel NU AL te groot voor en er komen ook nog verschillende circuits waar RBR normaal gezien weer met de volle buit vandoor gaat.. Alleen meganische pech kan Vettel nog stoppen net als 2010. Ik ga daar dit seizoen niet vanuit omdat tot zover is gebleken dat de betrouwbaarheid wel goed zit bij RBR en ga dan maar eens zo\'n gat dichten. Hoe wil je dat doen met een auto die in het algemeen bijna overal minder is dan de auto van Vettel? Ik kijk gewoon naar de feiten en houd niet van onrealistische hoop houden als fan van iemand die er niet goed voor staat.. Als ik dat wel doe dan houd ik mezelf voor de gek en is de teleurstelling ook alleen maar groter.
Posts: 3.471
Ik geef de hoop ook nog niet op voor Alonso, die kan het nog altijd halen! Zolang het punten gewijs nog kan, dan blijf ik hoop houden. Fernando is als geen ander in staat om achterstanden weg te werken, dus L.Hamilton: Het komt wel goed! Ook Vettel krijgt het nog moeilijk dit seizoen, let maar op.
Posts: 19.803
Hoop is goed! Al gaat Alonso zeer waarschijnlijk geen kampioen meer worden en gaat hij morgen niet winnen als anderen geen pech krijgen.
Laat het duidelijk zijn, het ligt niet aan Alonso maar aan een te trage Ferrari.
de McLaren is duidelijk beter en als Button gewoon een topstart maakt kan hij beste voor de overwinning gaan, juist hier in Monaco!
Hierna komt Canada, beetje een McLaren baantje (veel rechte stukken), moet daar ook wel goedkomen met ze.
Even iets anders.. wat een pakken man.. net een stel clows die McLaren mannen in de kwalificaties.
Posts: 232
Die pakken komen van mensen die dat online hebben ontworpen.En een actie van Hugo Boss. Vind de pakken niet mooi maar het is opzich wel grappige vind ik