user icon
user icon

Red Bull laat Juri Vips testen in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 10 dec 2020 14:35
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Estse coureur Jüri Vips krijgt de kans van Red Bull om de RB16 te testen in Abu Dhabi. Dat zal na de Grand Prix gebeuren, tijdens de Young Driver Test, waarom veel te doen is geweest.

"Ik ben Red Bull enorm dankbaar voor de kans om de RB16 uit te proberen tijdens een test voor jonge coureurs in Abu Dhabi", aldus de website van Red Bull. "Dit is de eerste keer dat ik de huidige F1-wagen kan testen, aangezien ik de RB8 heb gereden voor de 300 km, de afstand die nodig is om een ​​F1-superlicentie te behalen."

ERR News meldde dat de 20-jarige Vips uit Tallinn afgelopen weekend was aangesteld als Red Bull Formula One-testrijder voor de laatste twee races van het seizoen voorafgaand aan de Sakhir Grand Prix in Bahrein (niet te verwarren met de eerdere Grand Prix van Bahrein).

Vips fungeerde al als tijdelijke reervecoureur bij de Turkse Grand Prix medio november, nadat de twee testrijders van Red Bull anders waren voor werkzaamheden. Daarnaast is Vips ook reservecoureur voor Red Bull's zusterteam AlphaTauri.

Vips behaalde zijn superlicentie nadat hij met de oudere auto op het Britse circuit van Silverstone had gereden, dat hem ook kwalificeert als back-up coureur, mocht er iets gebeuren met Red Bull en AlphaTauri's belangrijkste coureurs, Max Verstappen en Alexander Albon, respectievelijk Pierre Gasly en Daniil Kvyat.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • 20 jaar maar! Te jong voor die Old Drivers Test. Minimale drempel is 35+ jaar.

    • + 6
    • 10 dec 2020 - 15:16
    • Ah, daarom.is de aanvraag van Ferrari om Sainz in te zetten tijdens de Young Drivers Test afgewezen?!?

      Vreemd genoeg lees ik daar niks over op deze pagina?

      • + 0
      • 10 dec 2020 - 17:17
    • Niet echt vreemd hoor. Dit is niet echt een forum voor fans van Sainz of Leclerc. :)

      • + 0
      • 10 dec 2020 - 17:26
    • Wat krijgen we nu? Is dit niet echt een forum voor mij als Ferrari fan zijnde? Was ik me niet van bewust, kon met zelfs met @Royalere wel goed door één deur......maar goed, als dat zo is ben ik al weg hoor.

      • + 0
      • 10 dec 2020 - 17:36
    • Cherokee
      Ga niet weg aub. Anders blijf ik, als Ferrari-fan, helemaal alleen.. junk-junk

      • + 0
      • 10 dec 2020 - 17:43
  • vPutten

    Posts: 1.553

    Kan hij opa Alonso mooi even de weg wijzen en de kneepjes van het vak bijbrengen.

    • + 1
    • 10 dec 2020 - 15:25
  • Yuri heeft komend gp weekend vast weinig te doen. Misschien kan Yuri wat Vips rondleiden ;)

    • + 3
    • 10 dec 2020 - 16:10
  • snailer

    Posts: 4.135

    Even off topic. Verstappen meldt dat hij volgend jaar denkt meer competitief te zijn. Dat soort uitspraken heb ik zelden van hem gehoord. Stond verder niet veel achtergrondinfo bij. Zijn er mensen die meer info Hebben?

    • + 0
    • 10 dec 2020 - 18:48
    • het standaard Red Bull gebazel aan het eind van het seizoen. Niks bijzonders... dit loopt vaak door tot aan de wintertests... dan begint de ontkenningsfase... vanaf de eerste race komt weer de "we hadden niet verwacht dat Mercedes zulke stappen zou zetten fase"

      • + 1
      • 10 dec 2020 - 19:28
    • snailer

      Posts: 4.135

      Dat liedje hoor ik al jaren, TylaHunter. Verstappen doet daar ook al jaren niet aan mee. Vandaar mijn vraag.

      • + 0
      • 10 dec 2020 - 20:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar