user icon
user icon

Verstappen tevreden met kwalificatie: "Maximale resultaat, miste grip achter"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 16:15
  • comments 10
  • Door: Rutger Lauvenberg

Waar Max Verstappen na de mislukte kwalificatie in Turkije, na de derde vrije training in Bahrein, hoop koesterde op een hernieuwde kans om zijn derde pole position te pakken, moest de Red Bull Racing toch weer genoegen nemen met een derde startplek achter de ongenaakbare Mercedessen. Verstappen was na de kwalificatie echter niet geheel ontevreden, aangezien hij morgen wel op de schone kant, wat in het verleden zeker een voordeel is gebleken op het zanderige circuit in Bahrein.

Verstappen liet ook in het interview blijken tevreden te zijn met zijn kwalificatie: “Ik denk niet dat ik iets heb laten liggen. Ik had een clean rondje, maar ik miste wat grip aan de achterkant in de langzame bochten. Over het algemeen was het een redelijk goede kwalificatie en de race morgen zal zwaar worden voor de banden, dus ik hoop dat we qua setup de juiste compromis daarvoor gevonden hebben." 

Over zijn kansen om in de race de Mercedessen te verslaan, was Verstappen nog niet heel optimistisch: "Het is altijd moeilijk om te zeggen of we Mercedes kunnen verslaan. Ze hebben vandaag in ieder geval wat extra snelheid gevonden, dus het zal moeilijk worden om ze te verslaan. We kunnen echter verschillende kanten op met de strategie, dus laten we kijken of we daar ons voordeel mee kunnen doen. Ik hoop gewoon dat het een leuke race wordt."

Verstappen over Albon: "Laten we zien of iemand ons kan volgen"

Op de vraag van David Coulthard of het een voordeel was dat Alexander Albon zich als vierde gekwalificeerd had, antwoordde Verstappen in ieder geval duidelijk: "Ik focus me op mijn eigen race en zal proberen dichtbij de Mercedessen te blijven en dan zien we wel of iemand ons kan volgen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 3.722

    Volgens mij liet hij het rondje lopen om op P3 te komen. Laatste sector was geel ipv groen. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen na al die rampstarts van het afgelopen seizoen wanneer het een beetje te glad was.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 16:21
    • mario

      Posts: 7.196

      Of hij wist tijdens de laatste sector (via de Pitwall) al dat er niet meer in zat dan een P3 en dan hoef je natuurlijk niet meer te pushen...

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 16:23
    • geel of groen hoeft maar 1 duizendste te schelen. Iets andere opbouw van de ronden kan er al voor zorgen dat je in S3 iets tekort komt. Bewust laten lopen geloof ik niet zo in.

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 16:30
    • @Maro, ik denk dat als je na
      2 sectoren een achterstand van 0.062 hebt je niet denkt van Goh, ik ben kansloos ik laat sector 3 lopen

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 16:32
    • mario

      Posts: 7.196

      @bartman: Ik heb het vandaag niet heel goed kunnen volgen, daarom begon ik ook met "Of..." ;)

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 16:35
    • Snork

      Posts: 9.520

      Probleem met de achterband was dat ze te heet werden. Dan loopt temperatuur en daarmee spanning op en neemt grip verder af. Ik denk dat dit de oorzaak was dat de 3e sector geel was. In die laatste sector was de grip achter het minst van alle drie sectoren.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 17:19
  • Morgen bij de start Bottas pakken, en hopelijk kan hij dan op bandenmanagement nog een bedreiging worden voor Lewis.

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 16:23
    • gp

      Posts: 4.116

      Wolf liet toch al doorschemeren dat de Red Bull in race pace sneller was. Bottas zal geen probleem zijn en Lewis moet kunnen met een snellere auto. Makkelijk zal het niet zijn Lewis kennende.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 06:51
  • Snork

    Posts: 9.520

    Ben benieuwd naar morgen. Max geeft duidelijk aan dat hun set-up een compromis tussen kwali en race was. Dus niet optimaal voor de kwalificatie.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 17:21
  • Ik vermoed dat Mercedes direct na de laatste VT (3) het vermogen toch nog opschroeft voor de quali want dat valt op sinds dat de party mode is afgeschaft.
    Het is sindsdien al meerdere malen voorgekomen dat Max in VT3 de snelste is maar toch geen pole kan scoren doordat Honda waarschijnlijk niet meer op kan schroeven na VT3 i.t.t. Mercedes, jammer.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 18:48

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar