user icon

Verstappen tevreden met kwalificatie: "Maximale resultaat, miste grip achter"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 16:15
  • comments 10
  • Door: Rutger Lauvenberg

Waar Max Verstappen na de mislukte kwalificatie in Turkije, na de derde vrije training in Bahrein, hoop koesterde op een hernieuwde kans om zijn derde pole position te pakken, moest de Red Bull Racing toch weer genoegen nemen met een derde startplek achter de ongenaakbare Mercedessen. Verstappen was na de kwalificatie echter niet geheel ontevreden, aangezien hij morgen wel op de schone kant, wat in het verleden zeker een voordeel is gebleken op het zanderige circuit in Bahrein.

Verstappen liet ook in het interview blijken tevreden te zijn met zijn kwalificatie: “Ik denk niet dat ik iets heb laten liggen. Ik had een clean rondje, maar ik miste wat grip aan de achterkant in de langzame bochten. Over het algemeen was het een redelijk goede kwalificatie en de race morgen zal zwaar worden voor de banden, dus ik hoop dat we qua setup de juiste compromis daarvoor gevonden hebben." 

Over zijn kansen om in de race de Mercedessen te verslaan, was Verstappen nog niet heel optimistisch: "Het is altijd moeilijk om te zeggen of we Mercedes kunnen verslaan. Ze hebben vandaag in ieder geval wat extra snelheid gevonden, dus het zal moeilijk worden om ze te verslaan. We kunnen echter verschillende kanten op met de strategie, dus laten we kijken of we daar ons voordeel mee kunnen doen. Ik hoop gewoon dat het een leuke race wordt."

Verstappen over Albon: "Laten we zien of iemand ons kan volgen"

Op de vraag van David Coulthard of het een voordeel was dat Alexander Albon zich als vierde gekwalificeerd had, antwoordde Verstappen in ieder geval duidelijk: "Ik focus me op mijn eigen race en zal proberen dichtbij de Mercedessen te blijven en dan zien we wel of iemand ons kan volgen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 4.673

    Volgens mij liet hij het rondje lopen om op P3 te komen. Laatste sector was geel ipv groen. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen na al die rampstarts van het afgelopen seizoen wanneer het een beetje te glad was.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 16:21
    • mario

      Posts: 8.675

      Of hij wist tijdens de laatste sector (via de Pitwall) al dat er niet meer in zat dan een P3 en dan hoef je natuurlijk niet meer te pushen...

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 16:23
    • geel of groen hoeft maar 1 duizendste te schelen. Iets andere opbouw van de ronden kan er al voor zorgen dat je in S3 iets tekort komt. Bewust laten lopen geloof ik niet zo in.

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 16:30
    • @Maro, ik denk dat als je na
      2 sectoren een achterstand van 0.062 hebt je niet denkt van Goh, ik ben kansloos ik laat sector 3 lopen

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 16:32
    • mario

      Posts: 8.675

      @bartman: Ik heb het vandaag niet heel goed kunnen volgen, daarom begon ik ook met "Of..." ;)

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 16:35
    • Snork

      Posts: 12.500

      Probleem met de achterband was dat ze te heet werden. Dan loopt temperatuur en daarmee spanning op en neemt grip verder af. Ik denk dat dit de oorzaak was dat de 3e sector geel was. In die laatste sector was de grip achter het minst van alle drie sectoren.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 17:19
  • Morgen bij de start Bottas pakken, en hopelijk kan hij dan op bandenmanagement nog een bedreiging worden voor Lewis.

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 16:23
    • gp

      Posts: 4.372

      Wolf liet toch al doorschemeren dat de Red Bull in race pace sneller was. Bottas zal geen probleem zijn en Lewis moet kunnen met een snellere auto. Makkelijk zal het niet zijn Lewis kennende.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 06:51
  • Snork

    Posts: 12.500

    Ben benieuwd naar morgen. Max geeft duidelijk aan dat hun set-up een compromis tussen kwali en race was. Dus niet optimaal voor de kwalificatie.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 17:21
  • Ik vermoed dat Mercedes direct na de laatste VT (3) het vermogen toch nog opschroeft voor de quali want dat valt op sinds dat de party mode is afgeschaft.
    Het is sindsdien al meerdere malen voorgekomen dat Max in VT3 de snelste is maar toch geen pole kan scoren doordat Honda waarschijnlijk niet meer op kan schroeven na VT3 i.t.t. Mercedes, jammer.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 18:48

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar