user icon
user icon

Video: Zoek de verschillen tussen Vettel en Leclerc tijdens kwalificatie in Portugal

  • Gepubliceerd op 25 okt 2020 09:15
  • comments 10
  • Door: Brick van Boxtel

Sebastian Vettel kon de derde kwalificatiesessie niet halen en start morgen vanaf P15, terwijl zijn teamgenoot kon vechten met de top twee teams. Charles Leclerc start mogen vanaf de tweede startrij. Hij mag naast Max Verstappen op P4 plaatsnemen op de grid. Hoe hij daar kwam, zie je hier in vergelijking met zijn teamgenoot.

 

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.161

    Hoe zou die Vettel zich ondertussen voelen?

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 10:09
    • marcio

      Posts: 2.429

      Vettel heeft zich zo te zien erbij neergelegd dat hij door Leclerc wordt vernederd. Hij zei gisteren namelijk het volgende: "Dit is niet gewoon verslaan, het lijkt alsof hij in een andere klasse rijdt. Ik probeer alles wat ik kan. Zelfs als ik een ronde rij waarover ik tevreden ben, dan is hij sneller".

      • + 0
      • 25 okt 2020 - 10:28
    • wie had dat gedacht na Hongarije? k heb toen na de race al gezegd dat het nooit de bedoeling kon zijn dat Leclerc als de toekomst van Ferrari wordt verslagen door de afzwaaiende Vettel. Sindsdien is Vettel er totaal niet meer aan te pas gekomen. De 23 races daarvoor ging het redelijk gelijk op.

      • + 0
      • 25 okt 2020 - 11:33
    • NicoS

      Posts: 11.909

      In Q1 rijden ze praktisch dezelfde tijd, in Q2 blijft Vettel het maar op de gele band proberen, daar begreep ik niets van. Als je ziet dat je het op de gele band niet lukt, dan ga je toch op rood proberen om alsnog Q3 te halen?
      Kan ook zijn dat die rode band voor Ferrari in de race totaal niet werkt, misschien was dat de reden om het maar op geel te blijven proberen, maar met de weersvoorspelling voor vandaag, had ik dat risico toch maar genomen.
      Nu start je in de staart van het veld, met alle risico’s van dien.

      • + 0
      • 25 okt 2020 - 11:46
    • in Q1 deed Vettel een extra run, daarvoor zat ie ook gewoon op zn standaard 6 tiende van Leclerc. En idd was Vettel zn Q1 tijd voldoende geweest om Q3 te halen, da's wel opmerkelijk.

      • + 0
      • 25 okt 2020 - 11:56
    • sailor

      Posts: 10.161

      Dat kun je ook verwachten van veel jonge talenten , Vettel is wellicht al een tijdje over zijn top of is in het ergste geval nooit echt een buitencategorie geweest en Leclerc groeit alleen maar.
      De Max van tegenwoordig zou de Max van jaren geleden ook met gemak verslaan

      • + 0
      • 25 okt 2020 - 12:34
  • Aviflex

    Posts: 1.080

    hij zei dat lecrec van ander niveau is:)
    Wel mooi dat hij dat toegeeft i.p.v. smoesjes te verzinnen

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 10:51
    • nee, hij zegt dat Leclerc in een andere klasse lijkt te rijden. Daarmee wijst hij in mijn ogen juist op verschil in materiaal.

      • + 1
      • 25 okt 2020 - 11:29
  • Heeft hij gezegd, Toch blijf ik het vreemd vinden. Dat hele grote verschil. Zelfs Max heeft niet zo´n verschil met de zeer matige Albon. Je gaat mij niet vertellen dat Vettel ineens alle snelheid kwijt is. Leclerc is goed hoor maar dit verschil is denk ik niet alleen daar de oorzaak van.

    -Vettel heeft er geen zin meer in, Maar dat zou ik vreemd vinden. Het is en blijft een racer
    -Leclerc is buitenaards en is gewoon een seconde sneller, Lijkt me ook een beetje stug
    -Deze is niet populair, Ze zetten gewoon alles op Leclerc en Vettel ziet maar
    -Deze wagen ligt Vettel totaal niet

    Ik denk dat het niet 1 van bovenstaande is maar meer een mix van dit alles bij elkaar.

    • + 0
    • 25 okt 2020 - 12:09

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 117
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar