user icon

FIA verdedigt aanstellen 'homofobe' steward Petrov

  • Gepubliceerd op 24 okt 2020 12:30
  • comments 16
  • Door: Martijn Arnoldus

De afgelopen dagen zijn kritische geluiden gekomen op de rol van Vitali Petrov als F1-steward voor dit weekend. In het verleden heeft de Rus opmerkelijke uitgespraken gedaan over homoseksualiteit. Lewis Hamilton was een van de coureurs die vraagtekens zette bij deze keuze. De FIA heeft gisteren uitleg gegeven over Petrov's aanstelling.

"De FIA kijkt naar relevante Formule 1-ervaring en kennis van de sport voor het toewijzen van deze functie op het hoogste niveau. Uitspraken die gedaan worden buiten deze functie hebben geen invloed op onze keuze. Zolang de uitspraken niet in strijd zijn met onze reglementen en ethiek."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • worden we nu incapabel geacht racen te kunnen beoordelen omdat iemand uitspraken uit het verleden heeft gedaan?
    Nou Petrov is prima! Hij wist ronden lang precies wat die moest doen om de grote Fernando Alonso van een wereldtitel te beroven. Hij wist zijn Renault prima naar het podium te sturen. Veel meer dan dat deed die niet dus hij is Prima! niet geweldig maar Prima!

    oke nu serieus: jeetje wat een gedoe om niks

    • + 1
    • 24 okt 2020 - 13:04
    • RBH2019

      Posts: 2.930

      Nee daar gaat het niet om, het gaat om je miljarden bedrijf en wereldwijde platform associëren met en beschikbaar stellen aan mensen met debiele ideeën.

      • + 6
      • 24 okt 2020 - 13:24
    • Dat wist Petrov inderdaad heel goed te doen. Of hij Alonso van titel beroofde valt nog te bezien aangezien Alonso, zelfs als hij Petrov had ingehaald, nog steeds niet van kampioenschap verzekerd was.

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 13:25
    • RBH2019, en nu doel je op Hamilton met zijn debiele ideeën?

      • + 2
      • 24 okt 2020 - 14:17
  • RBH2019

    Posts: 2.930

    Dit zou dus in strijd moeten zijn met de ethiek. Wat een slap argument.

    • + 2
    • 24 okt 2020 - 13:13
    • Joeppp

      Posts: 4.338

      Ethiek in de F1 en dan gaan racen in Saudi Arabië.

      • + 4
      • 24 okt 2020 - 13:19
  • Wat dan als er een coureur homoseksueel....hoe speelt die ethiek dan? Kan best begrijpen dat mensen dan denken dat zo'n coureur dan bij voorbaat al een negatieve behandeling kan krijgen van zo'n iemand.

    • + 5
    • 24 okt 2020 - 13:15
  • Joeppp

    Posts: 4.338

    Ik dacht dat BLM zijn afdeling voor verontwaardiging was en dat hij juist tegen zijn neefje zei dat hij geen meisjeskleren aan moest doen.

    • + 4
    • 24 okt 2020 - 13:18
    • marcio

      Posts: 2.539

      Indien ik een neefje van mij meisjeskleren zie dragen, zou ik hem ook erop wijzen dat dergelijke kleding voor een meisje bestemd zijn en niet voor een jongen. Kom op zeg! Wat is er fout aan om een kind daarop te wijzen!!

      • + 3
      • 24 okt 2020 - 14:03
    • Joeppie, Hamilton is een relnicht ;)

      • + 1
      • 24 okt 2020 - 14:05
    • Dat is een incident van jaren geleden en Hamilton laat juist zien op te staan voor nieuwe ideeën en zich als mens te ontwikkelen. Dus het lijkt me sterk dat hij daar nu nog steeds afkeurend tegenover staat.

      • + 3
      • 24 okt 2020 - 14:36
    • @Marcio...wat is er precies fout daaraan? Kinderen moet je zolang ze niks echt slopen oid gewoon een beetje de gang laten gaan als ze gewoon aan het spelen zijn...stimuleert de creativiteit...hoeft niks te zeggen nog over geaardheid als je daar bang voor bent....wat imho nog steeds niet fout is...en als je neefje toch homo is dan is het alleen maar pijnlijker als je er zo moeilijk over doet en het is denk ik al moeilijk genoeg om het te zijn....voor alle andere zaken als transgender zijn etc, daarom zijn er regels over hoe en wanneer je onomkeerbare dingen kan doen met je lichaam totdat je ouder bent en het zeker weet...maar gewoon een verkleedpartijtje...stel niet zo aan.

      • + 2
      • 24 okt 2020 - 18:40
  • Homofoob?
    Petrov maakte alleen wat vergelijkingen over BLM en homoseksualiteit. Dat een bepaald persoon gelijk op zijn pik getrapt is. Tja

    • + 1
    • 24 okt 2020 - 13:51
    • Het is natuurlijk ook een rare vergelijking. Maar dat terzijde

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 15:23
    • Misschien dat er nog uitspraken uit het verdere verleden zijn, geen idee... en sommige vergelijkingen zijn niet handig... maar door Lewis Hamilton weet nu de hele wereld inclussief de iet wat minder volgenden dat Petrov stewart is... ik had het zonder de "probleem aanduiding" nooit geweten, net als dat mij t ook niet interesseert wie een er bij tennis de scheidsrechter is.

      • + 0
      • 24 okt 2020 - 15:27
  • Het is maar net waar je als organisatie mee wil worden geassocieerd. En in dat licht vind ik de keuze voor Petrov op zijn zachtst gezegd onhandig.

    • + 3
    • 24 okt 2020 - 14:41

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar