Sebastian Vettel: "Geen sprake van grote teleurstelling"
- Gepubliceerd op 21 mei 2011 15:38
-
31
- Door: Robin Smeets
"We kunnen niet spreken van een grote teleurstelling", vertelde Vettel in de persconferentie. "In kwam in Q1 niet meteen in mijn ritme, maar haalde het wel op de harde band. In het tweede deel voelde ik me prettiger met de zachte band en in Q3 maakte ik een klein foutje in mijn ronde. Het ging vandaag tussen Mark en mij en vandaag was hij beter. We hebben een set zachte banden gespaard en het zal morgen een lange race worden."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 4.499
Vrolijk keek hij anders niet!
Posts: 2.263
Dat viel toch wel mee? Hij lachte gewoon nog, zelfs met een p2 wat niet alle coureurs kunnen zeggen. Vond ook wel lachen dat ie naar Hamilton toe liep en het leek te vragen \'Wat heb jij nou aan joh?\'.
Posts: 2.712
Alonso was vrolijker, een beetje te vrolijk voor P4. Dat zegt wel genoeg..
Posts: 4.499
@ Dominic uit Hoofddorp: Met de persconferentie was hij anders niet echt vrolijk...
Posts: 617
Supa, dacht dat het hier over Vettel ging, maar als je het graag wil weten. Alonso was zo blij dat hij met de Ferrari gelijk is aan de McLaren die met hun 12 updates nog geen stap vooruit hebben gezet
Posts: 2.712
We zullen het morgen wel zien.
Posts: 1.434
Nu kijken in de race hoe hij reageert om geen pole position te hebben. Voor hem was het makkelijk de afgelopen races om te winnen, niemand voor je maar NU!
Posts: 2.263
Eerlijke reactie van Vettel, hij was beter vandaag klaar. Geen smoesjes van mijn setup werkte niet helemaal (toch L Hamilton:P:P).
De punten worden morgen verdeeld en daar gaat het om. Al denk ik eigenlijk zelf dat Webber er morgen mee aan de haal gaat. T lijkt goed te klikken Barcelona en Webber, beetje zoals Massa en Turkije in het verleden was.
Posts: 298
Ik denk dat Alonso een geweldige ronden heeft gedaan, nrmaal gesproken is hij 5/6 tienden sneller als massa, nu een seconde! Denk dat Alonso echt het maximale uit de Ferrari heeft gehaald en wel heeft laten zien waarom hij 1e rijder is en een contract verlenging tot 2016 heeft. Wel jammer dat hij niet 1 tienden sneller was, stond hij gewoon op p3! snap welwaarom hij blij is.
Posts: 107
Ik denk dat Vettel meer moeite heeft met het idee dat hij die reeks pole,s dit jaar niet heeft kunnen doorzetten , dan dat hij morgen als tweede moet starten , want dat is het probleem echt niet voor Vettel.
Posts: 10.412
die pakt p1 wel voor de 1e bocht.
Posts: 7.033
Dat moet ik nog maar eens zien vanaf de vuile kant. Dan denk ik eerder dat Lewis de leiding neemt.
Posts: 1.745
Al neemt hij de leiding, na 2 ronden is hij de leiding weer kwijt;)
Posts: 1.508
Ach van p2 kan men ook winnen.Ik gun het Webber ook wel.Maar we zullen morgen wel zien wie als eerste de zwart-wit geblokte vlag passeert.
Posts: 2.250
Het is algemeen bekend dat Vettel van statistieken houdt, dus ik denk dat rosbergmeid gelijk heeft. Het zal wel wat wringen dat hij zijn polereeks doorbroken ziet worden.
Ik denk btw dat hij zich volledig gaat inzetten om een tweede keer te proberen vanaf Monaco en ook de titel van jongste dubbele wereldkampioen te krijgen :p Dat is de enige die hij nog niet heeft afgenomen van Alonso als het gaat om \"jongste\".
Posts: 10.089
@kenney
tuurlijk gaat die proberen de jongste opeenvolgend kampioenschap te winnen.. als die dat niet ging proberen dan werd ik fan van iemand anders
Posts: 235
Vettel heeft een mentale kopstoot gehad daar wordt je gewoon niet goed van man, morgen wordt Vettel zowiezo geen eerste!
Posts: 1.508
Dat weet je nooit!
Posts: 1.508
Maar ja ,je ben ook McLarenfan dus dan verwacht ik dat soort uitpsraken wel.Laten Hamilton en Button maar eens op het podium zien te eindigen.
Posts: 235
Man man man man man, nu wil ik Vettel eens naar voren zien vechten, vecht Vettel, vechte Vettel, ik persoonlijk ben nooit echt overtuigd geweest van Vettel, zal hij morgen weer z\'n wijsvinger opsteken ?..
Posts: 1.508
Moet je weten of je wel of van hem overtuigd ben.daar ben je vrij in,maar laat mensen die wel fan van hem zijn toch lekker fan zijn en hem supporteren.En maak je niet zo druk om een onschuldig wijsvingertje.Het is geen middelvinger of een Hitlergroet.Vergeet niet als je van pole vertrekt dat je vaak al een riante voorsprong kan opbouwen,en dan gewoon niet bedreigd kan worden! En ga nou niet zeggen dat Seb niet vecht want dat doet hij heus,want anders wordt je geen WK.Want vorig seizoen had ook niemand kunnen dromen dat hij het zal worden,want het merendeel had zijn zinnen al gezet op Alonso.Maar goed,we zullen morgen wel zien wie als eerste de zwart-wit geblokte vlag passeert.Ik wens jullie allemaal een fijne race morgen!
Posts: 235
Je komt niet echt overtuigend meer over Vettelinnetje, heb jij ook een donkerbruin vermoeden dat het allemaal teveel voor Vettel word.. Nee maar alle respect..
\'\'Winning By Overtaking Feels So Much Sweeter\'\'
Posts: 1.434
<<Vettel heeft een mentale kopstoot >> Kijken of hij geestelijk hier mee om kan gaan of dat hij weer acties uithaald die veel problemen geven. Het is nog geen rustige ebn doordachte rijder.
Posts: 2.263
LOL
Dus je denkt dat Vettel nu compleet in de stress schiet omdat hij 2de moet beginnen? You gotta be kidding me!! Hij is een stuk rustiger en meer doordacht dan vorig jaar, dat heet LEREN van vorig jaar. Vechten kan Vettel echt wel, kijk vorig jaar Silverstone maar, dat was ook meteen de enige race dat ie van achter kwam en dat ging nog behoorlijk goed ook.
Posts: 3.091
@ Guttierrez,
Vettel weet dat hij met KERS op pole had gestaan. Waarom zou hij dan mentaal een klap hebben gehad?..
Posts: 1.508
Guttierrez,dat je mij niet overtuigend vindt overkomen is geheel aan jou.Ik kan wel zeggen dat niks teveel voor Seb is! Hij blijft altijd in zichzelf geloven en gaat er altijd voor en heeft nooit de moed laten zakken.
Posts: 10.412
ook nog een prijsje
Posts: 10.412
ik had hier tekst staan of willen jullie het zelf plaatsen?
Posts: 1.434
Alonso krijgt ook nog een ijsje, denk ik. Of de eerste plaats wordt weggegeven door actie Vettel met Webber.
Posts: 19.801
Sommige mensen snappen nog steeds weinig van de F1, ook al leg je situaties honderd keer uit. Laat ik eerst eens uitleggen waarom Alonso zo blij is met P4.
Die auto kan niet beter.. is eigenlijk gewoon langzamer dan de McLarens, alleen wanneer je dan toch ALLES uit die auto perst geeft dat enorme voldoening. Alonso heeft laten zien waarom hij zo uitzonderlijk is. Hij heeft die Ferrari weer helemaal uitgeperst tot de laatste duizendste van een seconde, gewoon echt heel knap. Compleet foutloze ronde en daarom voldoening voor die man. P4 is overigens een redelijke uitgangspositie voor de race, wetende dat de race-pace van de Ferrari respectabel is.
Dan Vettel. Het is bijna onmogelijk ALTIJD te winnen en ALTIJD de snelste te zijn. Een teamgenoot die in bloedvorm is... of een ander team/auto die lekker ligt op de baan.. of zelf een foutje maken.. het kan allemaal en waarom zou je dan balen? Vettel gaat dit jaar niet alles winnen, maar als hij in de races waarin het iets minder gaat gewoon het podium pakt, of zoals nu 2e wordt.. prima toch! Ik snap dat hij er content meer is. Als hij morgen 2e achter Webber wordt is hij gewoon redelijk blij, wetende dat hij belangrijke punten pakt.
Dat maakt Vettel denk ik nu ook wat volwassener... het besef dat je niet alles kan winnen en rustig moet blijven in races dat niet álles lukt. Er komt meer besef bij Vettel dat ook hierin belangrijke punten gepakt moeten worden.
Mensen die Vettel de grond in boren omdat hij een keer op P2 staat zijn raar en dom bezig. In glorie dagen was Barrichello ook wel eens sneller dan Schumacher, en zelfs Fisichella soms sneller dan Alonso.
Ik hoop dat sommigen nu snappen dat je daarom dus ook met een \'minder goed\' resultaat toch tevreden kunt zijn.
Posts: 4.499
Damon Hill: Ik wil Vettel absoluut niet de grond in boren na het behalen van een tweede startplek, maar hij zag er niet blij uit bij de persconferentie vond ik. Ik denk dat ik wel weet waarom. Natuurlijk weet hij dat het resultaat goed is voor het team en de kampioenschappen, maar Vettel is een statistiekenjager... Hij wil altijd op pole staan al is het alleen voor de statistieken!
Niks mis mee, mooie gedrevenheid!