user icon

Daniel Ricciardo: "Ik ben vergeten uit mijn schoen te drinken!"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2020 15:32
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo staat bekend om zijn brede lach in de F1-paddock maar ook vanwege zijn 'Shoey'. Het fenomeen deed zijn intrede toen Ricciardo voor het eerst een Grand Prix won, zijn schoen uittrok om vervolgens de champagne van het podium erin te gieten en uit zijn schoen dronk.

Het viel veel mensen op dat hij dit gisteren niet heeft gedaan op het podium bij zijn derde plaats, terwijl het wel zijn bedoeling was. De Renault-coureur stond op het podium naast Max Verstappen en Lewis Hamilton maar vergat spontaan zijn Shoey te doen.

Het is voor het eerst sinds zijn Grand Prix-overwinning in Monaco 2018 dat Ricciardo weer op het podium mocht staan. De lange pauze betekende dat hij een belangrijk deel van zijn persoonlijke feestroutine vergat.

Letterlijk vergeten

Toen hem werd gevraagd waarom hij nog steeds zijn raceschoenen droeg toen hij tegenover de media in 'het vierkantje' stond, besefte de 31-jarige dat er iets ontbrak: de Shoey. Ricciardo besefte toen pas dat hij het was vergeten: "Mate, dit is echt erg, ik ben het helemaal vergeten. Ik ben het letterlijk vergeten."

"Ik zal je vertellen waarom, want zodra ze de champagne hadden gedronken, spoot Max me al onder en voor het eerst koelden ze de flessen. Normaal gesproken is de champagne lauw, maar het was echt ijskoud, misschien omdat het buiten zo koud is. Dus ik was gewoon, denk ik, geschokt door de kou en ik heb niet eens... Wauw, ik ben nu echt teleurgesteld eigenlijk!"

Naderhand heeft hij alsnog in het motorhome van Renault de Shoey gedaan.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ik kijk nooit naar podium ongein, Maar gisteren wel. Puur omdat ik die ´gek´ een shoe wilde zien doen. doet tie het niet :(

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 15:45
    • Stitch

      Posts: 5.310

      VInd ik helemaal niet erg. Een grapje is één keer leuk. Als dat elke keer herhaald word, dan vind ik dat irritant. Maar dat is mijn bescheiden mening ;-)

      • + 3
      • 12 okt 2020 - 16:13
    • Ik vind het 'n smerige gewoonte.

      • + 4
      • 12 okt 2020 - 16:29
    • ja is categorie zum kotzen

      • + 1
      • 12 okt 2020 - 16:37
    • Het is grappig maar ook smerig. Dat RIC het zelf wil doen ok, maar een podiumgenoot die het niet wil hebben worden door de popies nog als spelbreker uitgejouwd ook.
      Daarom moet RIC het al niet meer willen.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 17:01
    • mario

      Posts: 7.853

      Ricciardo moet het helemaal zelf weten of ie het doet, maar ik vind het goor.... En wat Stitch ook al zegt, die eerste keer was leuk maar daar moet je het ook bij laten dan.... Althans dat vind ik...

      • + 1
      • 12 okt 2020 - 17:11
    • @Stitch

      Dat heb ik ook. De eerste keer was het leuk, daarna vond ik het te veel een gimmick.

      • + 0
      • 13 okt 2020 - 01:52
  • shoeybe doo, where were you :-)

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 15:50
    • jd2000

      Posts: 4.796

      Een shoey van Lance moet je helemaal niet aan denken! Tenzij z'n pijpen waterdicht om z'n enkels zitten.....

      • + 1
      • 12 okt 2020 - 16:21
  • Een shoey hoorde toch alleen bij een overwinning?

    • + 2
    • 12 okt 2020 - 15:54
  • Zolang lance maar niet vergeet in de pot te schijten

    • + 1
    • 12 okt 2020 - 15:54
  • jd2000

    Posts: 4.796

    Shoey, zo focking ranzig.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 16:16
    • Tevens niet spontaan... hij zag het Jack Miller doen die daarmee zijn eigen held eerde (een Australische coureur uit t verleden)

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 17:20
  • Een 'shoey' is gewoon smerig, mooi dat hij het vergeten is. Achteraf in het motorhome zie ik het tenminste niet :)

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 19:59
  • Numnum

    Posts: 2.625

    Dat je graag uit je eigen schoen drinkt prima.
    Maar mensen voor het blok zetten om het ook te doen is niet leuk meer.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 23:07

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 917
  • Podiums 23
  • Grand Prix 125
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar