user icon
user icon

Carlos Sainz: "Dit was een heel erg beangstigend ongeluk"

  • Gepubliceerd op 13 sep 2020 19:17
  • comments 9
  • Door: Arjan Hoefakker

Carlos Sainz vertelt dat het ongeluk na de herstart heel erg beangstigend was. Sainz kon zijn voorganger niet ontwijken en ramde de auto van Kevin Magnussen volop. Het betekende einde race voor Carlos. 

Na afloopt vertelt hij: "Ik ben oké, het lijkt erop dat iedereen oké is. Het was een heel beangstigend ongeluk, iedereen ging zo'n 280 kilometer per uur. Ik was aan het knokken met een Racing Point en ik was naast hem en toen verloor ik ineens de controle over de auto." 

Iedereen is in orde

Hij vervolgt: "Het belangrijkste is dat we allemaal oké zijn. Het lijkt heel erg op het ongeluk in Brazilië van vorig jaar. Iedereen dacht dat de race was begonnen, totdat iemand dacht dat de race nog niet was begonnen terwijl wij allemaal vol op het gas waren. Het is zeker iets waar we naar  moeten kijken."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Tja en wie rijdt er dan ook 280 als de leider nog aan t slingeren is... -_-

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 19:59
    • Ik hoor je niet over Russel die een gat liet vallen van meer dan 5 autolengtes (om zo een aanloop te kunnen nemen en te kunnen jumpstarten) en zodoende het achterveld laten denken dat het middenveld en de rest weer op weg is , zo krijg je dit soort situaties .

      Zijn geloof ik ook ongeschreven regels

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 22:23
    • Gigi

      Posts: 2.208

      De regel is 10 autolengtes. Voor de 1e wagen achter de SC. De SC was al weg.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 23:11
    • Gigi

      Posts: 2.208

      Ze konden de leider niet zien

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 23:11
    • ik heb het over autolengtes tussen elkaar

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 23:32
    • Gigi ; De regel = maximaal 5 auto-lengtes tussen de wagens .
      Is voor elke coureur hetzelfde, ik denk dat die "regel" er is om het overzicht te blijven houden, als elke auto minimaal op 5 lengtes zit van z'n voorganger lijkt het mij dat de rijders in het midden veld de 1e nog kunnen zien, mogelijk zelfs dat de laatste in de rij nog overzicht heeft.
      Nu liet Russel een groot gat vallen wat tot gevolg had dat hij nooit de actie van z'n voorgangers kon zien en dat heeft ervoor gezorgd dat die 2e crash kon gebeuren.
      Eigenlijk vond ik dat Bottas wel erg lang wachtte met de herstart, maar dat is zijn recht zolang hij maar voor de finishlijn gestart is. ( heeft ie denk ik gezien bij de F2 en F3 herstarten. )

      • + 0
      • 14 sep 2020 - 09:29
  • Arie54

    Posts: 3.160

    Dat was het zeker.Wees maar blij dat de auto's zo veilig zijn. Riccardo Paletti pverleefde zo'n crash niet in 1982 in Canada.

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 22:01
  • Vanuit Carlos zijn auto zag het er inderdaad uit als iets waar je niet echt vrolijk van wordt.....

    • + 0
    • 14 sep 2020 - 00:39
    • mwah Carlos had een mooi uitzicht, kon op z'n gemak de onderzijde van een Alfa Romeo bestuderen

      • + 0
      • 14 sep 2020 - 10:38

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 308
  • Podiums 2
  • Grand Prix 111
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar