user icon

Chandhok: "Zou teleurstelling zijn als ik niet in India race"

  • Gepubliceerd op 18 mei 2011 11:18
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Karun Chandhok, test- en reservecoureur bij Team Lotus, hoopt dat zijn werkgever hem eind oktober de kans geeft om in de eerste Grand Prix van India te racen. Zelfs al gaat het slechts om een eenmalig optreden, Chandhok wil op de grid staan bij de eerste Formule 1-wedstrijd in Delhi.

“Als dat niet gebeurt, dan zou dat wel een teleurstelling zijn”, deelde Chandhok aan PTI mede. “In mijn situatie moet je geduld opbrengen en ik kijk vooral naar de middellange tot lange termijn. Ik zal terugkeren in de Formule 1, het is alleen afwachten of dat dit jaar of volgend jaar gebeurt.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Alhoewel ik niet veel met Chandhok heb zou ik het hem persoonlijk wel enorm gunnen. 1e race op dat circuit en dan voor eigen publiek mogen rijder is een gigantisch eer. Team Lotus moet dat Chandhok ook gunnen denk ik.

    Vraag jezelf af in hoeverre Trulli nog een toegevoegde waarde heeft voor het team. Hij maakt een compleet uitgebluste indruk en wordt anno 2011 weggereden door zijn teamgenoot. Sowieso voor India kun je dan beter een tot op het bot gemotiveerde en trotse Chandhok laten rijden dan een Trulli die meer \'verplicht\' rondrijdt.

    • + 0
    • 18 mei 2011 - 11:35
    • AirJan

      Posts: 1.194

      Op zich heb je gelijk met het beschrijven van de situatie/gemoedstoestand van zowel Trulli als Chandhok, maar je ziet in mijn ogen 1 detail over het hoofd.
      Zelfs een gedemotiveerde Trulli is dankzij zijn combinatie van talent en ervaring nog een flink stuk sneller en betrouwbaarder dan een gretige en trotse Chandhok. Behalve commerciele kan ik dan ook echt geen reden verzinnen waarom Lotus deze wissel zou toepassen.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 13:18
    • Met alle respect voor Trulli, die mooie prestaties neergezet heeft in zijn carriëre en sommige jaren veel moois heeft laten zien... Trulli presteert bij lange niet meer op het niveau van vroeger. Kovalainen is continu de sneller, en niet met 1 honderste maar met grote tijdsverschillen.

      Ik denk echt dat Trulli niets meer te bieden heeft en dat zijn F1 tijdperk er volledig op zit. Zo niet... dan mag hij zich vanaf nu wel eens flink gaan bewijzen.. om te beginnen door Kovalainen maar eens te verslaan op pure snelheid.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 13:27
    • AirJan

      Posts: 1.194

      Ik betwist ook niet dat Trulli op zijn retour is en niet veel meer toevoegd, maar ben wel van mening dat een Trulli op zijn retour nog altijd meer waarde heeft dan Chandhok.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 14:48
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad het zou voor dat land ook goed zijn voor de f1 sportwanner hij zou rijden.Hij betaalt toch genoeg om een race te rijden lijkt mij.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 14:50
    • Dat ben ik met je eens Air-Jan, persoonlijk schat ik Chandhok ook allesbehalve hoog in. Als teambaas zou ik ook geen belangstelling in Chandhok hebben. Zet in 2012 wat mij betreft naast Kovalainen maar 2 jonge talent erin met groeipotentie.

      Nu is het lastig... er kan gekozen worden uit Trulli & Chandhok. Beide zijn eigenlijk niet goed. Heel plat gezegd, je kan kiezen tussen 2 slechte coureurs. Daarom zou ik toch maar Chandhok die eer gunnen en erop hopen dat zijn motivatie hem wonderen doet verichten.

      Rijden voor thuispubliek kan iets losmaken. Sato was bijvoorbeeld in heel 2002 gewoon heel matig. Hij was langzaam en maakte veel fouten, echter voor thuispubliek reed hij snel en strak, gewoon foutloos en goed. Het kan zomaar... thuis GP kan extra impuls geven.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 15:13
    • AirJan

      Posts: 1.194

      Het zou kunnen dat Chandhok een perfecte race zou rijden, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van coureurs die in hun laatste races voor het pensioen nog zomaar ineens ergens de pannen van het dak rijden. Ik zou als teambaas het risico niet nemen met Chandhok en Trulli lekker laten zitten. Je hebt ook kans dat een semi-rookie als Chandhok zich wil overbewijzen in zijn thuisrace en de eerste bocht niet eens haalt.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 17:54
  • king

    Posts: 74

    Chandhok gaat naar alle waarschijnlijkheid weg bij Lotus richting FI ...

    • + 0
    • 18 mei 2011 - 11:54
    • Di Resta - Hulkenberg

      Koningskoppel !! als je die voor 3 jaar kan vast leggen naast elkaar dan heb je 1 van de talent volste rijders duo\'s van het hele veld denk ik

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 12:18
    • @ Raikkonen-FAN: Sutil - Hülkenberg zul je bedoelen? Al vraag ik me af of Force India wel een kans geeft aan Hülkenberg, want met twee Duitsers racen lijkt me commercieel minder aantrekkelijk...

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 12:35
    • Daarom dus Di Resta - Hulkenberg. Sutil wordt verslagen door Di Resta, als dat zo blijft heeft FI geen enkele reden om Sutil nog te houden.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 14:15
    • @ Runningupthathill: Di Resta vertrekt naar Mercedes, dus Force India doet er goed aan om ten minste Sutil te houden! Daarom, Sutil - ???

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 14:23
    • Sutil - Hulkenberg dan inderdaad.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 20:35
  • jobzor

    Posts: 59

    @king, hoe kom je daarbij?

    • + 0
    • 18 mei 2011 - 12:01
  • king

    Posts: 74

    @jobzor. Zoals steeds geef ik mijn bronnen niet prijs, laat het er ons op houden dat het rechtstreeks uit de Lotus stal komt. Ik schrijf enkel zaken dewelke ik rechtstreeks verneem en geen \"giswerk\".

    • + 0
    • 18 mei 2011 - 12:28
    • @ King: Dus jij verwacht dat de gehele verschuiving van Chandhok -> Hülkenberg -> Di Resta -> Schumacher tijdens het seizoen al plaats vindt?

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 13:01
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Sorry hoor maar hier geloof ik echt geen bal van. Vijay Mallya roept al jaren dat er geen goede Indiërs rondrijden in de F1. Hieronder vallen dus Chandhok en Karthikeyan.

      Hij heeft al laten zien met zijn keuzes in coureurs dat hij zich als een serieus team wilt positioneren. En met Hulkenberg klaar om het volgende stoeltje over te nemen zie ik geen ruimte voor hem. Hij is leuke persoonlijkheid maar niet echt een goede coureur.

      • + 0
      • 18 mei 2011 - 13:24
  • ik gun het hem wel want vorig jaar zattia in een f*cking slechte auto

    • + 0