user icon

Ecclestone met 2,6 miljard hoog op lijst der rijke Britten

  • Gepubliceerd op 17 mei 2011 08:27
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone heeft volgens de Sunday Times Rich List een geschat vermogen van ruim 2,6 miljard euro. Dat is een toename van meer dan een miljard ten opzichte van vorig jaar en de commerciële baas van de Formule 1 neemt daarmee een 23ste plek op de lijst in.

Johnny Dumfries, oud Formule 1-coureur, staat vierde op de lijst met sportmensen met een geschat vermogen van 116 miljoen euro. Eddie Irvine bezet de zesde plek met 84 miljoen euro, Jody Scheckter heeft 63 miljoen euro, net iets meer dan de 61 miljoen euro van David Richards, en David Coulthard en Lewis Hamilton staan op gelijke hoogte met ieder ongeveer 53 miljoen euro.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • en hoeveel gaat daarbij komen, as hij de f1 verkoopt? Want voor, veel, geld, doet die man alles

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 08:31
    • jij zal vast niksdoen voor geld...

      hoe groot je plezier of hobby ook is, IEDEREEN wil er geld mee verdienen!

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 09:35
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij heeft het meeste al verkocht.Daarom willen de teams ook aandelen hebben en terecht .

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 13:24
    • mitchel het gaat er nu niet om, dat hij het verkopen wil en er een flinke cent uit wil slaan.
      maar het gaat zich erom dat wat hij deed en vaak doet, niet altijd in het beste voor de sport was, mede ook daardoor willen de teams hun eigen racerij opzetten waarbij ze zelf over (bepaalde) dingen gaan beslissen.

      want als puntje bij paaltje komt, wil iedereen elke euro grijpen wat die ken grijpen ;)

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 21:47
  • en hoeveel gaat daarbij komen as hij de f1 verkoopt? Want voor, veel, geld, doet die man alles

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 08:33
  • winti

    Posts: 1.362

    Het blijft ongelofelijk hoe deze man in staat is geweest de commerciële rechten voor de F1 uit te vinden en onder controle te houden. Hij heeft het weliswaar helemaal uitgebouwd maar ondertussen hebben circuits en het publiek er onder te lijden. Ook de teams morren bij elke concorde overeenkomst.

    Johnnie Dumfries heeft zijn vermogen overigens te danken aan het feit dat hij van adel is. In de F1 heeft ie bar weinig laten zien...

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 09:45
  • het is toch niet normaal met die vent, zoveel geld en dan nog racen in landen die de hoofdprijs betalen!!

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 09:50
    • het is niet alleen bernie hoor die dat wil, de teams krijgen ook een deel van de inkomsten. Dus als de circuits niets meer betalen, zullen de teams ook minder krijgen....

      Daarbij zijn er in bijvoorbeeld rusland, china, korea enorme groeimogelijkheden, die er bijvoorbeeld niet zijn bij een tweede italiaanse racen, tweede duitse race enzovoort...

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 10:26
  • Hij heeft de rechten in 2005 al verkocht, leer je feiten! Dus een eventuele toename zou iig niet door de F1 komen.

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 10:21
    • winti

      Posts: 1.362

      Hij heeft nog 25% gehouden, de rest is van CVC kapital en hij is directeur van de FOM.

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 11:12
  • Wacht even wat? Ecclestone heeft 2,6 Miljard en staat 23e,
    Irvine heeft 84 Miljoen en staat 6e?

    In dat geval moet ik 1e staan met zo ongeveer...mmh 120 Pond.

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 12:49
    • Ja, viel mij ook al op. Redactie moet even de miljoenen, miljarden details rechtzetten, lol

      Vergiste de bank zich maar een keer zo in mijn voordeel. Pakken ze wel weer terug, daar niet van, maar dan heb ik er in ieder geval wel even wat foto\'s van, als \'\'bewijs\'\' hehe

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 14:00
    • Marcd

      Posts: 397

      Lezen.....

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 16:00
    • Nee 23ste op de wereldranglijst volgensmij

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 19:03
    • Nee volgensmij heb ik het fout, maar heeft iemand enig idee wat de geschatte vermogen van Richard Branson is?

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 19:05
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Lezen....

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 19:53
  • HBP-racing

    Posts: 4

    @Drake Ziggo & Scuderia Sjonno:
    Nope jullie moeten beter lezen, er zijn nl. 2 (of misschien zelfs meer) lijsten: 1 algemeen voor rijke Britten, en 1 voor Britse sportmensen. Mogen jullie zelf raden wie op welke lijst staat en op welke plek ;)

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 14:15
    • @ HBP-racing: Inderdaad, alleen heeft Irvine het meeste van zijn geld verdiend in vastgoed. Hij was al miljonair als rookie...

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 15:47
  • heb ik me even vergist, oops, my bad:(

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 17:55

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar