user icon
user icon

Perez staat nog een ronde uiterst belangrijke keel-en-neusgat-uitstrijkjes te wachten

  • Gepubliceerd op 12 aug 2020 19:55
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Na eerder positief getest te zijn op Covid-19 en uitgesloten te zijn van de twee races in Silverstone, staat Racing Point-coureur Sergio Perez nog een ronde van corona-tests te wachten, voor de Spaanse Grand Prix. Als het aan Perez zelf ligt, dan stapt hij weer in de roze racewagen als de COVID19-tests dat toe laten. 

Perez zag hoe Nico Hülkenberg hoge ogen gooide in 'zijn' auto tijdens de Britse en 70th Anniversary Grands Prix. Zo wist Hülkenberg afgelopen weekend de beste kwalificatie van het jaar voor Racing Point te rijden met een derde startpositie voor de race. Nico eindigce als zevnede net achter Lance Strolll omdat de Duitser vlak voor het einde van de race nog naar binnen werd geroepen voor een uit de lucht gevallen extra pitstop. 

Perez geeft toe dat het voor hem moeilijk was om te zien hoe goed Hülkenberg wist te presteren in de 'roze-Mercedes'. De Mexicaan wil daarom zo snel mogelijk weer in de auto zitten, want hij zegt het racen te hebben gemist de afgelopen twee weekenden. 

"Ik heb het racen absoluut gemist en het was moeilijk om van buitenaf te kijken. Ik kan niet wachten om op het goede spoor te komen, hopelijk dit weekend, '' vertelt Perez in gesprek met journalisten van F1.com, de officiële website van de Formule 1. 

Perez: "Ik heb veel geluk dat ik slechts milde symptomen heb gehad, dus ik heb kunnen blijven trainen en ervoor kunnen zorgen dat ik klaar ben om weer achter het stuur van de auto te springen. Ik ben echter erg blij dat ik mijn tablet heb om me ook te vermaken! "


Perez heeft sinds Hongarije niet meer geracet. Wanneer de uitslagen van de corona-tests bekend zullen zijn, is nog niet duidelijk. 

Foto's F1 70th Anniversary Grand Prix

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Taures

    Posts: 977

    Nou bij milde versie vh corona betekent niet dat het snel verdwijnt, ik hoop voor hem dat het goed komt.

    • + 2
    • 12 aug 2020 - 21:16
  • "Wanneer de uitslagen van de corona-tests bekend zullen zijn, is nog niet duidelijk. " -Waarschijnlijk pas vrijdagochtend, indien morgen positief word bevonden en tweede test(uitslag) noodzakelijk is bij twijfel.

    Dan nog, wegens gebrek aan informatie, een-ex Corina patient bloot te stellen. Angstig maar ook dat angst-zaaien welk bijna iedereen onderworpen word. Listig en lastig, maar ook voor een F1 team dat afhankelijk is van (Perez's) sponsoren. Want bedenk, word Hülkenberg betaald en neemt hij zijn sponsoren mee per weekend?

    • + 1
    • 12 aug 2020 - 21:49
    • Nicky666

      Posts: 61

      Geen touw aan vast te knopen. Ik hoop dat je lekker geslapen hebt.

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 08:33
  • Patrace

    Posts: 2.226

    Ik vraag me af wat er over is gebleven van de verplichte 2 weken (of was het 10 dagen) quarantaine voor mensen die vanuit Engeland naar Spanje reizen. Die richtlijn, waar eerder wel over gesproken werd, is nu kennelijk niet meer van toepassing?

    • + 2
    • 12 aug 2020 - 22:46
    • Daaraan zat ik vandaag te denken. Stel dat Perez afgelopen donderdag de tweede test heeft gedaan en was positief. Dan zou dat eventueel ook op maandag erna geweest zijn. Dan kan je wel blijvend 10 dagen optellen ;)

      • + 0
      • 12 aug 2020 - 23:31
    • Mosquito

      Posts: 308

      Van die regel heeft F1 een uitozndering, anders kon niemand van de Britae teams naar apanje.

      • + 0
      • 12 aug 2020 - 23:42
    • Eea heeft te maken met de bubble waarin wordt geleefd, een continu vrijwillige zelf quarantaine. Zo is de kans op besmetting het kleinst waardoor men binnen de regels kan reizen. Alleen is PER nu, door het doorbreken van de bubble, besmet geraakt. Hij blijft ook na de positieve tests in zelf quarantaine waardoor hij bij negatieve test weer mee mag doen, want het besmettingsgevaar is volgens de regels verdwenen.

      • + 0
      • 13 aug 2020 - 10:45
  • John6

    Posts: 4.282

    Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang hij positief getest kan worden, ik denk dat dit per mens verschillend zal zijn, dus is denk maar afwachten hoe de uitslag zal zijn.

    • + 0
    • 13 aug 2020 - 03:26
    • Het kan in theorie nog jaren duren. Er zijn namelijk zo’n 60 coronavirussen en de gebruikte test test op die gehele groep, dus niet specifiek op COVID-19. Ongeveer iedereen draagt wel een of andere Corona-variant met zich mee.

      De maker van de test heeft zijn uitvinding de Nobelprijs ontvangen. Oh ja, en hij heeft duidelijk laten weten dat de test NIET geschikt is voor virale infecties. Perez is dus letterlijk aan de goden overgeleverd..

      • + 2
      • 13 aug 2020 - 04:20
    • Feitelijk onjuist Cyril.

      • + 1
      • 13 aug 2020 - 07:29
    • Nope. De PCR-test is niet in staat om specifiek op Covid-19 te testen en daarom buitengewoon ongeschikt. Zelfs als je dode virusdeeltjes draagt, test je al positief, maar ook bij alle andere varianten van het Coronavirus. Ik raad mensen aan om de cijfers van het RIVM eens zelf te gaan bestuderen. Daar is al weken niemand meer met een positieve test op (specifiek Covid-19) geweest. Wel redelijk wat rhinovirussen en een beetje influenza etc.. Positief testen zegt in ieder geval ernstig weinig, omdat de test niet deugt. Daar zijn al genoeg artsen over naar buiten getreden. Dat zijn geen complotgekkies. Mijn eigen huisarts bevestigt het ook: de test is niet geschikt.

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 13:36
  • Volgens mij gaat hij (perez) rijden dit weekend, Negatief getest, weet niet wie beslist , neem aan de fia , maar heeft de (lokale) overheid ook nog wat “goed te keuren”?

    • + 0
    • 13 aug 2020 - 10:15

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar