user icon

Toto Wolff: "Vettel naar Aston Martin zou grote stap zijn"

  • Gepubliceerd op 04 aug 2020 08:16
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

F1-legende Gerhard Berger zegt dat hij het volledig zou begrijpen als Sebastian Vettel zich verbindt aan Racing Point / Aston Martin voor 2021. Berger was de eerste teambaas van Vettel in de Formule 1, en adviseert de Duitser echter om met pensioen te gaan in plaats van zich aan te verbinden aan het nieuwe Aston Martin-project.

De voormalig Ferrari-coureur en teamgenoot van Jean Alesi: "Ik zou zeggen dat hij duidelijk op het podium moet staan ​​of in ieder geval in een veel betere situatie zou moeten zitten dan hij zich momenteel bij Ferrari bevindt."

Vettel zegt dat zijn beslissing nog een paar weken kan duren en Racing Point-baas Otmar Szafnauer bevestigde dat 31 juli nooit de deadline was, ondanks dat deze werd genoemd in de media.

Wolff zou Vettel contracteren

Mercedes-teambaas Toto Wolff is aandeelhouder van Aston Martin. Hij dringt er hard op aan dat Vettel niet met pensioen gaat maar wel een contract tekent bij Aston Martin. Wolff: "Ik weet dat er gesprekken gaande zijn. Het is niet makkelijk Checo Perez te vervangen omdat hij een belangrijk onderdeel is van het team, maar vanuit het perspectief van Aston Martin zou Vettel een enorme stap zijn, aangezien Duitsland voor hen de tweede belangrijkste markt is.

"Ik wil het team echter niet overhalen deze beslissing te nemen, maar als ik de touwtjes in handen had dan zou ik hem contracteren."

Velen geloven dat Red Bull of AlphaTauri nog steeds opties zijn voor Vettel. AlphaTauri-teambaas Franz Tost zegt tegen Sport1: "De beslissingen van coureurs worden door anderen genomen bij Red Bull. Meestal worden deze beslissingen genomen in september of oktober, dus laten we die periode eens afwachten."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.868

    "Ik wil het team echter niet overhalen deze beslissing te nemen, maar als ik de touwtjes in handen had dan zou ik hem contracteren."

    Je hebt de touwtjes in handen om hem te contracteren bij Mercedes, maar blijft ons liever saaie races voorschotelen zonder enig gevecht tussen Lewis en Bottas.

    • + 4
    • 4 aug 2020 - 08:35
    • Sjorsm

      Posts: 6

      Precies dat.

      Snap wel dat het niet gebeurd trouwens, maar het zou er zoveel leuker van worden.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 08:40
    • Numnum

      Posts: 2.434

      Ofschoon ik de gevechten tussen LeClerc en Vettel uit vind blijven.
      Is Vettel dan echt de juiste keuze?

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 08:51
    • LimboF1

      Posts: 4.726

      Ik denk dat Wolff wel degelijk invloed heeft en Vettel op de proef wil stellen.
      Het lijkt er steeds meer op dat Vettel zijn drive kwijt aan het raken is en ook niet heel vreemd gezien de situatie bij Ferrari. Als dadelijk blijkt dat hij zich hervonden heeft, dan hebben ze een ideale kandidaat voor een Mercedes stoeltje te vullen.
      Mercedes is Duits en wil niets liever dan met een Duitser kampioen worden, dat is geen geheim. Vettel in zijn element is niet te verslaan en zal Hamilton echt de baas zijn.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 08:59
    • alstro

      Posts: 47

      Hij heeft de touwtjes niet in handen, hij heeft X % vd aandelen. Verder vind ik opmerkelijk dat hij openlijk roept dat Perez dan weg zou moeten. Die keuze is schijnbaar dus al gemaakt.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:03
    • Waar hebben we het over. Toto Wolff heeft 0.95% van de aandelen van Aston Martin Lagonda in handen.

      Het door Stroll opgetrommelde consortium heeft een belang van 16.7% in Aston Martin Lagonda - dáárom wordt Racing Point omgedoopt tot AM.

      Maar het raceteam staat dus bijna volledig buiten de invloed van Toto. Bijna, want hij mag er eenmaal per jaar zijn plasje over doen tijdens de aandeelhoudersvergadering. Dat zal echt indruk maken met nog nog geen procent van de aandelen in handen. Mensen zien weer spoken.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 09:17
  • Wat voor spelletje speelt Toto?

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:43
    • Buurman

      Posts: 1.434

      Monopoly, Risk en poker.

      • + 5
      • 4 aug 2020 - 08:56
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Kolonisten van Katan.
      Maar alleen thuis en zonder de aanwezigheid van camera’s want als Lewis lucht krijgt van de koloniale elementen in dit spel....

      • + 4
      • 4 aug 2020 - 09:06
    • @Buurman:

      Ik denk dat je er niet eens heel ver naast zit. Over vijf jaar grijpt Wolff als 'nieuwe Bernie' de macht binnen de F1!

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:26
    • Buurman

      Posts: 1.434

      Zoiets zie ik inderdaad ook gebeuren, @RogerZzz.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 10:35
    • CTRA

      Posts: 3.536

      Oei Rimmer.
      Dat spel heet Catan.
      Kolonisten dat kan echt niet meer, boefje.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 12:37
    • Een spelletje dat Jack Higgins (thriller schrijver) mooi typeert als "Ik weet dat jij weet dat ik het weet"

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 17:36
  • Sutton (F1 fotograaf) heeft Vettel bij SZafnauer in zijn Ferrari zien stappen.
    Even naar boven scrollen en hoor wat Sutton te zeggen heeft.

    Tweet

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:56
    • d@nny

      Posts: 2.464

      Grappig, ik denk dat ik nog was doorgereden naar het huis van Otmar als de auto niet bij de fabriek stond. Kijken of je daar een plaatje kan schieten.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 14:11
  • Ik hoef je niet uit te leggen dat Vettel een veel betere coureur is dan Perez & met name Stroll en ik denk ook zeker dat Vettel met deze roze Mercedes betere resultaten gehaald zou hebben.
    Stroll was alleen in Hongarije goed maar verder gewoon matig. Perez was in Hongarije wat slap maar wel snel in Oostenrijk, alleen verprutste hij het bij Albon.

    Momenteel wordt echt niet het maximale uit die RP gehaald denk ik.

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:58
    • Snork

      Posts: 10.361

      Damon, maar ik heb wel een poster van Lance boven mijn bed hangen. Bij het in slaap vallen zie ik hem dan de titel pakken. Werkt meer hypnotiserend dan schaapjes tellen.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 10:57
    • Jawel hoor, leg eens uit waarom de volledig uitgebluste, matte, bejaard overkomende Vettel, Mr. Foutenfestival himself, een betere coureur is dan Perez. Let wel: "is", dus niet "is geweest". Al zou Vettel naar Mercedes gaan, ik zie hem niet meer succesvol worden. Vettel is heden ten dage een kampi-oen.

      • + 0
      • 5 aug 2020 - 01:02
  • It's a done deal, denk ik.

    Zoveel berichten die voorzichtig aanbrengen dat Vettel volgend jaar in een AM gaat racen.
    En ik gun het hem van harte.

    Tegelijkertijd hoop ik echt dat Perez op z'n minst een ietwat performante F1 kan besturen volgend jaar.
    De jongen heeft écht veel betekent voor FI/RP en dat zou niet zo maar onopgemerkt moeten passeren.

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 09:16
    • Ik hoop ook dat Vettel het plezier mag hervinden bij Aston Martin. Daar zal de druk -óók de druk die hij zichzelf oplegt bij Ferrari- toch een stuk minder zijn.

      Niet zo immens goed als Hamilton of Alonso, wel een bloody good driver.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:24
    • mario

      Posts: 7.379

      Ik hoop dan dat ze bij RBR Perez naast Max gaan zetten.... Heb Perez echt wel een stuk hoger zitten dan Albon en Gasly (om over Kvyat maar niet te spreken)...

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 10:18

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit