user icon
user icon

Toto Wolff: "Vettel naar Aston Martin zou grote stap zijn"

  • Gepubliceerd op 04 aug 2020 08:16
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

F1-legende Gerhard Berger zegt dat hij het volledig zou begrijpen als Sebastian Vettel zich verbindt aan Racing Point / Aston Martin voor 2021. Berger was de eerste teambaas van Vettel in de Formule 1, en adviseert de Duitser echter om met pensioen te gaan in plaats van zich aan te verbinden aan het nieuwe Aston Martin-project.

De voormalig Ferrari-coureur en teamgenoot van Jean Alesi: "Ik zou zeggen dat hij duidelijk op het podium moet staan ​​of in ieder geval in een veel betere situatie zou moeten zitten dan hij zich momenteel bij Ferrari bevindt."

Vettel zegt dat zijn beslissing nog een paar weken kan duren en Racing Point-baas Otmar Szafnauer bevestigde dat 31 juli nooit de deadline was, ondanks dat deze werd genoemd in de media.

Wolff zou Vettel contracteren

Mercedes-teambaas Toto Wolff is aandeelhouder van Aston Martin. Hij dringt er hard op aan dat Vettel niet met pensioen gaat maar wel een contract tekent bij Aston Martin. Wolff: "Ik weet dat er gesprekken gaande zijn. Het is niet makkelijk Checo Perez te vervangen omdat hij een belangrijk onderdeel is van het team, maar vanuit het perspectief van Aston Martin zou Vettel een enorme stap zijn, aangezien Duitsland voor hen de tweede belangrijkste markt is.

"Ik wil het team echter niet overhalen deze beslissing te nemen, maar als ik de touwtjes in handen had dan zou ik hem contracteren."

Velen geloven dat Red Bull of AlphaTauri nog steeds opties zijn voor Vettel. AlphaTauri-teambaas Franz Tost zegt tegen Sport1: "De beslissingen van coureurs worden door anderen genomen bij Red Bull. Meestal worden deze beslissingen genomen in september of oktober, dus laten we die periode eens afwachten."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.646

    "Ik wil het team echter niet overhalen deze beslissing te nemen, maar als ik de touwtjes in handen had dan zou ik hem contracteren."

    Je hebt de touwtjes in handen om hem te contracteren bij Mercedes, maar blijft ons liever saaie races voorschotelen zonder enig gevecht tussen Lewis en Bottas.

    • + 4
    • 4 aug 2020 - 08:35
    • Sjorsm

      Posts: 6

      Precies dat.

      Snap wel dat het niet gebeurd trouwens, maar het zou er zoveel leuker van worden.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 08:40
    • Numnum

      Posts: 1.957

      Ofschoon ik de gevechten tussen LeClerc en Vettel uit vind blijven.
      Is Vettel dan echt de juiste keuze?

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 08:51
    • LimboF1

      Posts: 4.408

      Ik denk dat Wolff wel degelijk invloed heeft en Vettel op de proef wil stellen.
      Het lijkt er steeds meer op dat Vettel zijn drive kwijt aan het raken is en ook niet heel vreemd gezien de situatie bij Ferrari. Als dadelijk blijkt dat hij zich hervonden heeft, dan hebben ze een ideale kandidaat voor een Mercedes stoeltje te vullen.
      Mercedes is Duits en wil niets liever dan met een Duitser kampioen worden, dat is geen geheim. Vettel in zijn element is niet te verslaan en zal Hamilton echt de baas zijn.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 08:59
    • alstro

      Posts: 28

      Hij heeft de touwtjes niet in handen, hij heeft X % vd aandelen. Verder vind ik opmerkelijk dat hij openlijk roept dat Perez dan weg zou moeten. Die keuze is schijnbaar dus al gemaakt.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:03
    • Waar hebben we het over. Toto Wolff heeft 0.95% van de aandelen van Aston Martin Lagonda in handen.

      Het door Stroll opgetrommelde consortium heeft een belang van 16.7% in Aston Martin Lagonda - dáárom wordt Racing Point omgedoopt tot AM.

      Maar het raceteam staat dus bijna volledig buiten de invloed van Toto. Bijna, want hij mag er eenmaal per jaar zijn plasje over doen tijdens de aandeelhoudersvergadering. Dat zal echt indruk maken met nog nog geen procent van de aandelen in handen. Mensen zien weer spoken.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 09:17
  • Wat voor spelletje speelt Toto?

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:43
    • Buurman

      Posts: 1.214

      Monopoly, Risk en poker.

      • + 5
      • 4 aug 2020 - 08:56
    • Rimmer

      Posts: 7.733

      Kolonisten van Katan.
      Maar alleen thuis en zonder de aanwezigheid van camera’s want als Lewis lucht krijgt van de koloniale elementen in dit spel....

      • + 4
      • 4 aug 2020 - 09:06
    • @Buurman:

      Ik denk dat je er niet eens heel ver naast zit. Over vijf jaar grijpt Wolff als 'nieuwe Bernie' de macht binnen de F1!

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:26
    • Buurman

      Posts: 1.214

      Zoiets zie ik inderdaad ook gebeuren, @RogerZzz.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 10:35
    • CTRA

      Posts: 3.507

      Oei Rimmer.
      Dat spel heet Catan.
      Kolonisten dat kan echt niet meer, boefje.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 12:37
    • Een spelletje dat Jack Higgins (thriller schrijver) mooi typeert als "Ik weet dat jij weet dat ik het weet"

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 17:36
  • Sutton (F1 fotograaf) heeft Vettel bij SZafnauer in zijn Ferrari zien stappen.
    Even naar boven scrollen en hoor wat Sutton te zeggen heeft.

    Tweet

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:56
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Grappig, ik denk dat ik nog was doorgereden naar het huis van Otmar als de auto niet bij de fabriek stond. Kijken of je daar een plaatje kan schieten.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 14:11
  • Ik hoef je niet uit te leggen dat Vettel een veel betere coureur is dan Perez & met name Stroll en ik denk ook zeker dat Vettel met deze roze Mercedes betere resultaten gehaald zou hebben.
    Stroll was alleen in Hongarije goed maar verder gewoon matig. Perez was in Hongarije wat slap maar wel snel in Oostenrijk, alleen verprutste hij het bij Albon.

    Momenteel wordt echt niet het maximale uit die RP gehaald denk ik.

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 08:58
    • Snork

      Posts: 8.476

      Damon, maar ik heb wel een poster van Lance boven mijn bed hangen. Bij het in slaap vallen zie ik hem dan de titel pakken. Werkt meer hypnotiserend dan schaapjes tellen.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 10:57
    • Jawel hoor, leg eens uit waarom de volledig uitgebluste, matte, bejaard overkomende Vettel, Mr. Foutenfestival himself, een betere coureur is dan Perez. Let wel: "is", dus niet "is geweest". Al zou Vettel naar Mercedes gaan, ik zie hem niet meer succesvol worden. Vettel is heden ten dage een kampi-oen.

      • + 0
      • 5 aug 2020 - 01:02
  • It's a done deal, denk ik.

    Zoveel berichten die voorzichtig aanbrengen dat Vettel volgend jaar in een AM gaat racen.
    En ik gun het hem van harte.

    Tegelijkertijd hoop ik echt dat Perez op z'n minst een ietwat performante F1 kan besturen volgend jaar.
    De jongen heeft écht veel betekent voor FI/RP en dat zou niet zo maar onopgemerkt moeten passeren.

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 09:16
    • Ik hoop ook dat Vettel het plezier mag hervinden bij Aston Martin. Daar zal de druk -óók de druk die hij zichzelf oplegt bij Ferrari- toch een stuk minder zijn.

      Niet zo immens goed als Hamilton of Alonso, wel een bloody good driver.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 09:24
    • mario

      Posts: 6.698

      Ik hoop dan dat ze bij RBR Perez naast Max gaan zetten.... Heb Perez echt wel een stuk hoger zitten dan Albon en Gasly (om over Kvyat maar niet te spreken)...

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 10:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar