user icon
user icon

Sergio Perez: "Geloof niet dat Racing Point Lance Stroll ontslaat"

  • Gepubliceerd op 21 jul 2020 16:56
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez geeft toe dat het voor de hand liggend is dat als Racing Point volgend jaar plaats moet maken voor Sebastian Vettel, hij degene is die het team moet verlaten. Hoewel een contract met Vettel nog niet is afgerond, zijn er suggesties geweest dat teameigenaar Lawrence Stroll bereid is zijn eigen zoon Lance te laten vallen om de viervoudige wereldkampioen te koppelen aan Perez voor het nieuwe Aston Martin-project.

Op de vraag van Movistar over de geruchten antwoordde de Mexicaanse Perez: "Ik denk dat het duidelijk is, als iemand moet gaan... Ik ben een vader en ik zou mijn zoon er niet uit gooien. Meer kan ik er niet over zeggen."

Gebeurt veel in het team

De 30-jarige Perez heeft een contract voor 2021 en enkele krachtige sponsors die veel geld meebrengen naar het team, maar hij geeft toe dat er onlangs gesprekken met het team zijn geweest over de toekomst. Perez vertelt hierover: "Ik weet gewoon dat ik nog steeds een contract heb. Er gebeuren veel dingen, maar van mijn kant blijft alles hetzelfde en ik geloof nog steeds in het project. Het is duidelijk dat er interne discussies zijn, maar tot op de dag van vandaag staat alles nog steeds."

Wat zijn contract betreft, geeft hij toe: "In elk contract zijn er altijd clausules. Het heeft een te maken met de kwestie van sponsoring, en daar kan de clausule worden geopend, maar er wordt veel werk verzet door mijn sponsoren zodat dit niet zal gebeuren."

Hoe werken clausules in contracten

Een coureur is nooit vrij om te praten over contracten maar waar Perez hoogstwaarschijnlijk op zinspeelt is de datum waarop zijn sponsoren geld moeten betalen. Vaak staan in contracten data waarop geld betaald moet zijn aan het team. Hiermee verzekeren coureurs zich van hun stoeltje voor de komende periode. Die periode kan een aantal races zijn maar ook een deel van het seizoen of het hele seizoen. Als die betalingen niet op tijd zijn gedaan is het vaak mogelijk dat de clausule het team in staat stelt om zonder boetes een andere coureur te contracteren en in de auto te laten rijden.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.363

    Jou ook niet, want anders hebben ze niks goeds meer

    • + 0
    • 21 jul 2020 - 17:31
    • Ook alleen maar mits vettel zou komen. Anders hoeft geen van beiden te vrezen heh 😉

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 17:47
    • wibi

      Posts: 4.363

      Vettel kom niet naar hun. Mateschitz heeft Marko opdracht gegeven om Vettel naar RBR te halen.....en dat dan ook gebeuren neem ik aan.

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 17:52
    • Ik hoop met je mee wibi!

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 18:07
    • Arran

      Posts: 1.059

      20mil sponsorgeld minder, + Salaris vettel =/= 50 miljoen

      Als Stroll het alleenrecht had binnen RP/Aston Martin wellicht, maar denk voor Mede investeerders een ongeveer 50mil setback toch iets is om over achter de oren te krabben.

      Die 20mil wat het is van Perez is dan toch best een hele grote reden om Perez aan te houden.

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 18:20
    • Perez komt op mij ‘aangedaan’ over, wat zou betekenen dat hij z’n stoeltje mag inleveren.
      Vond hem een beetje tegen vallen in Hongarije en de natte Quali in Oostenrijk ook niet je van het.
      Na bovenstaande bericht gelezen te hebben, durf ik wel te concluderen dat Perez kan gaan solliciteren

      • + 2
      • 21 jul 2020 - 18:45
    • Snork

      Posts: 8.513

      Ik moet het nog zien. Als Mateschitz echt van mening is dat Vettel terug bij RBR moet komen, dan gaat Vettel naar RBR.

      • + 1
      • 21 jul 2020 - 22:05
    • Phantom01

      Posts: 407

      Toch zou me het niet verbazen dat lance voorgetrokken wordt of eerste updates krijgt, zodat hij beter lijkt t.o.v. perez.

      • + 2
      • 21 jul 2020 - 22:16
    • Ik dus

      Posts: 944

      @ Arran
      Nu wordt ik toch echt benieuwd waar o.a. jij die getallen over dat salaris vandaan haalt ?
      Want tenzij je bij de onderhandelingen van de contacten van de door jou genoemde hebt gezeten , zijn het dus slechts maar aannames op beweringen van mensen die de inhoud niet kunnen weten gezien geen enkel team of coureur de inhoud van contracten naar ons als klootjesvolk openbaart........waarmee je hele rekensommetje eigenlijk en feitelijk in duigen valt ?

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 02:48
    • Arran

      Posts: 1.059

      Reageer je om het katten, of reageer je dat je de cijfers echt niet snapt waar die genoemd worden..

      Vanuit de toon denk ik het eerste...

      Maar de bron kan ik zo noemen hoor, Interviews, en blijkbaar als je iets van begrijpend had leren lezen, je had gemerkt dit de bron is, en ook aannames waren vanuit diezelfde bronnen, om de zelfde redenen jij noemt.

      Hetzij je een educated guess kan noemen op cijfers die spelen (Perex sponsor geld, Vettels salaris, zonder daar enige rekening mee te houden dit kan veranderen voor dat komende seizoen, hetzij bevestigd het om een aanname gaat van komende cijfers. ) Brilliant.. schouderklopje voor je zelf..

      Dus ga vooral door.. open deuren intrappen..

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 19:56
    • Ik dus

      Posts: 944

      @ arran,
      Het was gewoon maar een vraag hoor, want iedereen noemt maar cijfers op als een zeker bedrag.
      Maar zover ik kan achterhalen zijn die nooit van gedegen bronnen afkomstig.
      Niet van een team baas, ook geen enkele coureur wordt er ook maar ergens genoemd als bron die die bedragen heeft genoemd als het om hun inkomsten gaat.
      Niet bij hun team contracten en niet van hun inkomsten van sponsoren.
      Ook jij noemde hierboven nogal wat bedragen op. Vandaar dat ik benieuwd was naar jou bron, die uiteraard kan verschillen van wat ik allemaal gelezen heb.
      Ik houd namelijk nogal van feiten...
      Dat was alles, niet meer en niet minder...

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 13:48
  • Ik zou het erg triest vinden voor hem en vooral voor de uiterst fanatieke Mexicaanse fans dat hij plaats moet maken terwijl hij beter is dan zijn teamgenoot.

    • + 2
    • 21 jul 2020 - 19:12
    • Rimmer

      Posts: 7.736

      Toch was en is Checo vrijwel altijd ondermaats in de regen.
      Daarnaast vind ik, eerlijk is eerlijk, Lance presteert langzamerhand steeds beter. Het is geen super talent maar met de Mercedes reed hij afgelopen weekend helemaal niet slecht. Met een wat betere strategie had het er zelfs nog wat netter uitgezien. Checo deed het minder goed met die auto. Dus tja, wat doe je als Lawrence zijnde?
      Simpel:
      Extra geld naar Williams.
      Russel naast Checo in de RP en Lance in 2021 weer in de Williams als “ervaren” man.

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 19:50
    • Rimmer@ geen gek idee maar ik verwacht dit:
      Vettel naar RP, Perez naar Haas, Grosjean weg
      Schwartzman naar Alfa, Kimi weg (die vind dit achteraan rijden ook geen bal aan in een auto die volgend jaar even slecht is)
      en dat was het. Sillyseason over.

      • + 1
      • 21 jul 2020 - 19:57
    • Dat Checo ondermaats is in de regen is niet waar. Herinner je je de magistrale race van Max nog? Brazilië 2016? En wie werd er 4e achter Max? Dat was Perez die een eveneens een prachtige race reed in de Force India.

      Perez is alleen niet altijd goed in de regen, soms is hij namelijk slecht in de regen. Maar hij is zeker niet áltijd slecht in de regen.

      Stroll is overigens niet heel slecht. Maakt weinig fouten en heeft het imago echter niet meer. Echter... hij is over een heel jaar wel te langzaam. Perez maakt over een heel jaar gehakt van hem en puur op snelheid had Stroll zelfs moeite met Sirotkin.

      Russel naar RP zou ik geweldig (en vooral terecht) vinden. Maarja..... Money Talksss

      • + 1
      • 21 jul 2020 - 20:47
    • En als we dan toch lijstjes gaan maken hierbij mijn wensen, die enigszins realistisch zijn ook:

      Mercedes: HAM & BOT
      Red Bull: VER & VET
      Ferarir: LEC & SAI
      Racing Point: PER & RUS
      Mclaren: NOR & RIC
      Renault: OCO & ALO
      Alpha Tauri: GAS & ALB
      Alfa Romeo: HUL & Schwartzmann
      Haas: MAG & Newgarden
      Williams: LAT & STR

      • + 1
      • 21 jul 2020 - 20:50
    • Lijkt me een mooi en realistisch rijtje Damon. Helaas weer geen uitdager bij Mercedes voor Hamilton maar we weten dan ze niet anders willen daar. Ben wel benieuwd of Schwartzmann het gaat redden. Hij had een zwakke quali met p11 en een gelukkige strategie dit weekend. Daarnaast zal hij zijn teamgenoot behoorlijk moeten vernederen gezien de naam en marketingwaarde die hij heeft. Leuk om te volgen in iedergeval!

      • + 0
      • 21 jul 2020 - 21:07
    • MisterED

      Posts: 211

      Ja natuurlijk, Stroll gaat weg bij RP. Pffffff

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:04
  • Strol is geen miljardair geworden door financieel domme dingen te doen. Perez zorgt voor geld en Vettel koste geld en het is tamelijk onzeker of je met Vettel een betere rijder binnenhaalt dus............geen Vettel.

    • + 1
    • 21 jul 2020 - 20:59
    • MisterED

      Posts: 211

      Dit is een speeltje van hem en zijn vrienden voor zijn zoon.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:05
    • MisterED

      Posts: 211

      En eerlijk is eerlijk, afgelopen weekend reed hij gewoon goed.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:06
  • VES

    Posts: 1.035

    Allemaal
    “Niemand laat zijn eigen kind alleen.”
    “Je bouwt het liefst een F1 team om hem heen.”
    etc., etc.

    • + 3
    • 21 jul 2020 - 23:20
  • Perez verlaten ten koste van Stroll zou compleet belachelijk en ongeloofwaardig zijn.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 10:55
    • *Perez verlaten en Stroll blijven

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 10:58

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar