user icon

Lance Stroll: "Dolblij met mijn derde startplek"

  • Gepubliceerd op 18 jul 2020 16:17
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Racing Point zorgt dit jaar met hun 'roze Mercedes' voor mooie momenten op de baan maar voor angst en irritatie bij de concurrentie. Vandaag zorgde het team voor een compleet roze tweede startrij doordat Lance Stroll en Sergio Perez zich als derde en vierde kwalificeerden.

Voor de Canadees is het een opsteker. De geruchten over de komst van Sebastian Vettel naar het team zwellen aan en de vraag is wie zijn stoeltje gaat verliezen. Sergio Perez of Lance Stroll als de zoon van de eigenaar.

Sterk weekend

Na afloop was Stroll uitermate blij met zijn derde plaats, zijn beste kwalificatie ooit in de Formule 1. De 21-jarige coureur: "Ik ben enorm blij op dit moment. De wagen voelde echt enorm sterk gedurende de hele kwalificatie. Het hele weekend voelt het al erg goed. Ik zorgde ervoor dat alles samenkwam in de kwalificatie en dat heeft gewerkt."

"Ik kijk nu vooruit naar morgen en hoop dat we veel punten kunnen scoren. Ik heb bovendien een groot voordeel dat ik op de medium-banden zal starten, terwijl iedereen achter ons op de zachte band start."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Mrduplex

    Posts: 632

    Tja ,als pappie maar een auto voor je koopt he.....

    • + 0
    • 18 jul 2020 - 16:31
    • Audi

      Posts: 340

      Dat maakt niks uit, Stroll heeft zich buiten de regen races wederom bewezen.
      Ipv het direct af te zeiken zou ik zeggen: knap gedaan Stroll.
      P3 + Perez verslagen, gewoon keurig gedaan!!!

      • + 7
      • 18 jul 2020 - 17:35
    • Mrduplex

      Posts: 632

      Nee dat maakt niks uit dat een middelmatige coureur door het geld van z'n vader en de "vriendschap" met Toto voor de echte talenten in de sport staat? persoonlijk vind ik het een blamage voor de sport

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 18:05
    • Mrduplex: Als dit al een blamage is... en veel teams zijn verbeterd ten opzichte van vorig seizoen... hoe makkelijk hadden Lewis en Bottas het dan volgend jaar in EXACT die auto die dus vorig jaar een nog groter voordeel had? T is een blamage voor de sport dat de auto 95% van het resultaat bepaald. Terug naar meer imput van de coureurs.

      • + 1
      • 18 jul 2020 - 19:37
    • volgend moet vorig jaar zijn*

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 19:38
  • Wordt denk ik wel een mooi gevecht om de derde plaats met Perez. Perez is doorgaans heel sterk op zondag.

    • + 0
    • 18 jul 2020 - 16:31
    • gp

      Posts: 4.268

      Nee, het is doorgaans Stroll die sterk is op de zondag maar zwak op de zaterdag. Hij begint nu eindelijk ook de kwalificaties goed te doen.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 19:51
  • Kubica

    Posts: 4.009

    Wordt een klappertje bij de start ...

    • + 1
    • 18 jul 2020 - 16:35
    • mario

      Posts: 7.916

      Dat zou zomaar eens kunnen.... Perez en Stroll hebben elkaar wel vaker opgezocht.... Als Max maar om de problemen kan rijden, kan ie hopelijk nog wel een handvol punten mee naar huis nemen...

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 16:39
  • Ouw sjagerijn heeft een goed weekend denk ik zo ;-)

    • + 2
    • 18 jul 2020 - 16:36
    • Dat weet ik wel zeker.

      • + 1
      • 18 jul 2020 - 17:38
    • Snork

      Posts: 11.296

      Anders ik wel. Johee johoo jo f@cking joho!

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 23:27
  • "Ik zorgde ervoor dat alles samenkwam in de kwalificatie en dat heeft gewerkt."

    Hahahaha....

    Het is dus overduidelijk dat de roze Mercerdes het verschil maakt.
    ss

    • + 0
    • 18 jul 2020 - 16:36
    • Dat doet wel afbreuk aan de prestaties van Hamilton.......als het eerste de beste rijkeluiszoontje ook hard kan gaan met zo'n benzje...............

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 19:09
    • @HarryLam nou nee, want je moet het nog steeds kunnen bewijzen, en het ook echt doen. Stroll is zeker niet zo langzaam als dat jij misschien denkt, we kunnen zijn podium in Baku zeker niet vergeten. Soms heeft hij betere dagen, en soms ook mindere, maar dat heeft iedereen wel eens...

      • + 2
      • 18 jul 2020 - 20:00
    • Onzin, kun je Stroll hier wel belachelijk om zitten maken, maar vandaag is het gewoon goed wat hij gedaan heeft. Hij heeft Perez op waarde geklopt, in droge omstandigheden. Kun je wel in een goede auto zitten, je moet het ook maar even waarmaken en dat heeft Stroll vandaag prima gedaan. Mag best eens wat meer respect tegenover staan vind ik. Ik gun hen beiden een goed resultaat morgen, in die twee Racing Points.

      • + 3
      • 18 jul 2020 - 20:18
    • begrijpend lezen.......

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 21:55
    • Ik reageerde op Tonrossi @harrylam

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 23:25
    • ik ook

      • + 0
      • 20 jul 2020 - 17:00
  • Twee Mercedessen van voren was al moeilijk te behappen maar vier Mercedessen is een flinke klap voor de F1.

    • + 2
    • 18 jul 2020 - 16:46
    • Wat Racing Point eigenlijk laat zien, is hoe zwak de sport er voor staat. De 2019 Mercedes van vorig jaar is gewoon beter dan 8 teams die een hele winter miljoenen hebben gepompt in ontwikkeling. Ik zou bijna zeggen dat Mercedes vorig jaar op 90% van hun kunnen heeft gereden om de motoren te sparen en geen gridstraffen te hebben. 2 coureurs waar geen "topteam" om staat te springen, declasseren even 4 voudig wereldkampioen in een ferrari. De auto is een veel te grote factor ten opzichte van de coureurs imput. Ik ben werkelijk benieuwd wat een topcoureur ermee had gekund.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 19:44
    • @TylaHunter

      De auto is altijd een belangrijke factor geweest, 5, 10, 15, zelfs 20 jaar geleden was dat zo. De langzamere auto's konden niet bijbenen, en de snellere auto's wonnen de races. Het is gewoon dat Mercedes een vrij grote voorsprong heeft t.o.v. de concurrentie, maar F1 is altijd een sport geweest, waarbij de auto een belangrijke factor speelt. Bij regenraces kunnen er gekke dingen gebeuren waardoor een underdog kan winnen, maar bij droog weer is het meestal al beslist.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:03
    • TheBoss1998@ Mee eens en dat is ook een van de charmes van formule 1 dat de auto ook echt een factor heeft. Maar de factor is nu TE groot.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:40
    • Arran

      Posts: 1.094

      Eens het de auto is die de doorslag geeft, maar niet eens de auto de oorzaak is, als je naar het verleden kijkt.

      Grootste verschil met toen en nu zijn nog steeds budgetten, denk als een Team als Williams het budget zou hebben van Mercedes of Ferrari, moet je kijken hoe ze het in eens beter gaan doen.

      Dat dit aan banden moet worden gelegd is duidelijk, alleen persoonlijk moet ik het nog zien of die budget cap de oplossing is.

      • + 0
      • 19 jul 2020 - 15:48
  • John6

    Posts: 5.278

    Moeten morgen kijken hoe de Copy Taxi's het gaan doen.

    • + 0
    • 18 jul 2020 - 17:00
    • WC MAX

      Posts: 2.890

      Gewoon goed, die rijden op rails en Perez is geen koekenbakker. Ik vind ook Stroll beter presteren dan ik verwacht had. Jongen wordt neergezet als een van de slechtste coureur, maar hij doet het gewoon goed.

      • + 2
      • 18 jul 2020 - 18:27
  • Toppie hoor Stroll. Je bent vandaag veel sneller dan Mad Max.

    • + 1
    • 18 jul 2020 - 17:44
    • Ik denk dat Max beter dan Stroll heeft gereden voor p7 in die RB16 ,dan Stroll voor p3 in de Merc W10.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 19:53
  • sailor

    Posts: 10.467

    Wellicht is die Stroll gewoon heel goed , het is niet altijd Max en Hamilton er kunnen gewoon wat namen bij komen die op hetzelfde niveau zitten

    • + 1
    • 18 jul 2020 - 18:27
    • 1 zwaluw maakt geen zomer.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:04
    • Zelfde niveau is natuurlijk onzin, dat hij na jaren en jaren OOK een beetje kan sturen mag nauwelijks verbazen.... Kreeg en krijgt les (training) van mensen zoals Montoya

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:11
    • sailor

      Posts: 10.467

      Tja sommige mensen willen gewoon niet geloven dat er meer coureurs het niveau van Max en Lewis kunnen bereiken , ik ben daar wel van overtuigd , en die komen er echt wel , of Stroll dat is , weet ik niet

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:43
  • Ik moet zeggen , het wordt steeds duidelijker hoe dominant die Mercedes is, ook de modelletjes van 2019 die nu rose zijn... BTW,, ik zag voor het eerst een Stroll die een ECHTE glimlach op zn gezicht toverde, het was wel een beetje eng om te zien, dat dan weer wel...

    • + 1
    • 18 jul 2020 - 19:57
    • Stroll mot alleen nog ff die wasknijpert van z'n neus halen, zodat hij fatsoenlijk te verstaan is over de boardradio.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 20:41
  • Gokken op Lance? Ben je in één klap binnen.

    • + 0
    • 19 jul 2020 - 01:06

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar