Webber: "Dit is het beste resultaat voor het team"
- Gepubliceerd op 07 mei 2011 15:34
-
26
- Door: Robin Smeets
"Sebastian heeft het geweldig gedaan vandaag", begon Webber tijdens de persconferentie. "We weten dat hij een geweldige snelheid heeft op zaterdag. Natuurlijk had ik liever wat dichterbij gestaan, maar we weten dat deze auto's erg complex zijn en echt álles moet kloppen om er een perfect rondje uit te halen. Dit is het ultieme resultaat voor het team."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Voor het team wel, maar het wordt nu wel tijd dat je Vettel een keer gaat verslaan.
Posts: 4.499
@ Fernando-Alonso: Ik denk dat het team liever heeft dat Webber achter Vettel aanrijdt want anders wordt het gevaarlijk...
Posts: 11.414
Hopelijk wint Webber deze race. Dat heeft hij nog wel tegoed nadat de zege hem vorig jaar zo dramatisch ontnomen werd.
Posts: 4.499
@ patrickl: Inderdaad. Ik heb ook op hem gestemd. Ik verwacht de volgende top 3:
1. Webber
2. Rosberg
3. Hamilton
Posts: 1.434
Webber wint niet dat is een order!
Posts: 10.089
netals dat Barichello nooit won?
Posts: 10.412
ik verwacht toch een ferrari op 2 of 3.
Posts: 2.714
Red Bull kon vandaag DRS gebruiken op plaatsen waar andere teams dat niet kunnen. Die voordeel zullen ze morgen niet meer hebben.
Ik verwacht morgen een mooie race omdat strategie heel belangrijk zal zijn.
Posts: 4.499
@ Supa: Inderdaad. Sowieso zal de DRS morgen minder gunstig zijn dan afgelopen twee GP\'s...
Posts: 3.007
En dat is meteen de reden waarom RBR in de kwalificatie zoveel sneller is als de rest en in de race de zelfde tempo heeft als de rest van de top.
Posts: 3.091
Tja, die schijn wekte het rustig de race uitrijden in Australië en Maleisië en de verkeerde strategie in China voor Vettel wel op ja.
Posts: 10.089
Redbull heeft gewoon een enorme Kwalificatie Pace.. maar een dood normale Race Pace
Posts: 3.091
Het simpel wegrijden bij Button in Maleisië en het verschil in pace dat Webber had ten opzichte van de andere topcoureurs in China doet mij anders vermoeden.
Posts: 19.803
Ben het met Fernando-Alonso eens. Ik hoop nu dat Webber een keer boven Vettel eindigt zodat het meer spannend blijft. Realistisch gezien gaat dat helaas niet gebeuren omdat Vettel gewoon een klasse beter is dan zijn teamgenoot (zeker nu hij blaakt van het zelfvertrouwen).
Wat ik van de race hoop is niet wat ik ervan verwacht. Ik hoop namelijk dat Webber wint, en samen met Alonso & Rosberg op het podium komt, maar ik verwacht eigenlijk dat Vettel gewoon wint, en Webber & Hamilton daarna zullen volgen...
Posts: 3.471
Een 2e plek voor Alonso en een uitvalbeurt voor Vettel zal zeer welkom zijn :P (gezien het kampioenschap dan hé)
Posts: 10.089
een uitval beurt voor Hamilton, Button en Webber zou goed uitkomen voor het Kampioenschap :D
Posts: 10.089
en winst voor Vettel dan natuurlijk
Posts: 11.414
\"het beste resultaat voor het team\" lijkt me toch wel code voor \"het was een teamorder dat we beide niet meer naar buiten mochten\".
Posts: 18.535
Alsof Webber die vier tienden nog had dichtgereden?
Posts: 11.414
Doet dat ertoe?
Posts: 10.089
Webber besloot zelf uit de auto te stappen (werd ook gezegd), anders liep die daarna echt niet lachend met Vettel naar de weegschaal
Posts: 2.263
Jajoh, t is weer zo typisch om weer te kunnen schreeuwen dat er een teamorder is. Waarom hield Button eigenlijk vlak voor de start/finish lijn in? Teamorder? Hoor je ons daarover (naast dat ik dat nu voor de GRAP zeg)?
Posts: 11.414
Massa besloot \"zelf\" om Alonso erlangs te laten in Hockenheim (dat werd ook gezegd) ...
Afgezien daarvan verzin je dat ook gewoon, want Webber zei letterlijk dat het een goede beslissing van het team was. 100% zeker een team order dus.
Ik snap dat je dat vanuit je fanboy perspectief meteen als een aanval ziet op je idooltje, maar dat is het niet eens.
Posts: 3.091
Het is inderdaad een teamorder. Het verschil met het incident in Turkije en Groot Brittannië vorig jaar is dat het vooraf besproken is met de coureurs. Dus Webber heeft ermee ingestemd.
Posts: 3.091
Verder zijn teamorders dit jaar gewoon toegestaan dus ik snap je reactie niet zo goed.
Tenzij je Captain Obvious probeert te zijn. ;)
Posts: 11.414
Ja, captain obvious was eigenlijk wel waar ik voor ging.
Althans, ik dacht dat het obvious was, maar onder een ander artikel was een discussie dat het geen team order zou zijn.