Sebastian Vettel: "Het was een vreemd gevoel"
- Gepubliceerd op 07 mei 2011 15:04
-
33
- Door: Robin Smeets
"Ik ben erg blij met het resultaat", vertelde Vettel na afloop in de persconferentie. "We hadden geen probleemloze ochtend, dus we moesten nog wat tijd inhalen. Ik vind het een erg leuk circuit dus dat helpt ook zeker mee. Ik kon gelukkig snel in mijn ritme komen."
"Het was wel grappig, want Mark besloot om precies hetzelfde te doen en sloeg de tweede run over. Het was wel een vreemd gevoel. De anderen zijn nog op het circuit en je weet dat ze je nog altijd kunnen verslaan. Je bekijkt het, maar kan niks meer doen. We hebben gelukkig wel een set nieuwe banden gespaard hiermee."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Iedereen kan zich opmaken voor een saaie race morgen als het om de overwinning gaat vrees ik. Kan iemand mij vertellen waarom Mclaren niet dezelfde tactiek deed als in China in Q3? Net als RBR vandaag deed maar dan andersom. Ik begrijp niet waarom Mclaren nu opeens 2x de baan op gaat :S Ik dacht juist dat ze wat geleerd hadden uit China!
Posts: 2.323
ik denk dat aleen iemand van mclaren jou dat kan vertellen ik snap het ook niet
Posts: 87
Mss effe bellen naar Mika4ever, die weet meestal alles van McLaren, Ferrari en Red Bull Racing. :). (grapje hoor).
Posts: 3.145
Het risico is te groot om een risico te nemen door binnen te blijven, je ziet immers dat er tussen P2 en P6 nog geen halve seconde zit, het ene moment sta je dus 2e en vervolgens sta je bij wijzen van spreken 8e als iedereen zo dicht bij elkaar zit, in China zat McLaren dus als \'enige\' dichtbij RBR.
Posts: 1.434
Weer een saaie race morgen. De enige spanning die er in zal zitten is wie op de 2e en 3e plek komt. Vettel vooraan geen verkeer en rijdt zo weer naar de overwinning. Het WK is al beslist.
Posts: 5.792
Nu kan je zien wat die overwinning waard is geweest van Hamilton behalve de punten.RB heeft nu pas hun ware snelheid laten zien en daar zie je aan dat McLaren het gat nog lang niet dicht heeft.De andere teams staan nu op gelijke voet met McLaren maar RB blijft voorlopig buiten kijf de beste.Mercedes zal het 2de team worden dit jaar en zal misschien het enigste team zijn wat RB kan bevechten.Mclaren zal ook iedere race met updates moeten komen want zoals nu komen ze er niet.
Posts: 2.263
Beste keuze van Red-Bull. Zat al op de bank van, als ze nu nog de baan opgaan zijn ze het domste team van de wereld. Hamilton stond 0.6 achter, die kan never nooit 0.6 terugpakken in een 2de run.
Posts: 2.323
maar webber stond er wat minder voor ik stond daar wel van te kijken dat hij niet naar buiten ging
Posts: 3.145
Toen Vettel binnen bleef werd voor Webber ook besloten dat hij binnen moest blijven, je denkt toch zeker niet dat Webber Vettel mag aanvallen? No f*cking way, simpel teamordertje.
Posts: 10.089
@mika4ever
als je even had opgelet beslissen de Redbull Coureurs met hun tacticus mensen zelf hun Tactiek.. hoor je Vettel ook zeggen
\'\'het was best grappig dat Webber en ik op hetzelfde moment besloten uit de auto te stappen.\'\'
Mark Webber en Vettel lachten ook met elkaar na Q3 dus nee Mika, hoe graag je het ook wil zien.. Geen \'\'teamorder\'\'
Posts: 3.091
Mika ziet ze weer vliegen...
Bovendien had Webber, om Vettel aan te vallen, minimaal 4 tienden moeten vinden. Face it, Webber is gewoon langzamer.
Posts: 2.263
Ben je weer is dronken Mika? Wat een stom gelul weer van je zoals we inmiddels wel gewend zijn.. -.-\'
En dan zouden ze in de pitbox samen staan lachen? Je zou toch inmiddels wel weten dat Webber zoiets niet zou pikken en boos zal zijn.
Posts: 2.263
Ps kijk voor de gein is bij Mika4ever zijn profiel, Laatste reacties, iig 4 van de 5 laatste reacties zijn op Artikelen over Vettel (en Red-Bull) deze zielepoot probeert continu Vettel de grond in de trappen.
Posts: 1.434
Mika4ever **No f*cking way, simpel teamordertje**, Het ligt er wel dik op maar dat werken wij wel in het komende seizoen.
Posts: 1.434
Het verbaast mijdat het wel vettellinnetjes zijn die tegen Mika4Ever zijn. Ook toevallig hé!
Posts: 3.145
Michael, die jongetjes hierboven denk serieus! dat Webber nog een aanval zou mogen wagen op de tijd van Vettel ... Bijzonder naief.
Posts: 11.414
Hamilton had wel 2 tienden sneller gekund. Had hij P2 gehad.
Zoals we de laatste race zagen, ondanks al het gestoelendans door de banden, finishen ze nog steeds vrijwel exact in de volgorde waarin ze de eerste ronde door komen.
Turkije is ook een baan waar het veel lastiger inhalen is.
Achteraf is het makkelijk praten, maar als Hamilton wel die 2 tienden gepakt had dan was het verhaal geweest dat Red Bull niet zo dom had moeten doen om Webber binnen te houden.
Posts: 10.089
Mika is steeds aan het uitdagen.. nu na 24 uur heeft ie succes..
@patrickl
het binnen houden van de Coureurs was geen Team Call.. dat was een strategie om een set banden te sparen als de tijd goed genoeg was
daarnaast zou Webber het denk ik niet erg gevonden hebben als die 1 plaats naar achter zou staan.. dan zou die op het schone deel staan wat behoorlijk wat scheelt.. Vettel ging vorig jaar ook van 3->2 ( om het rechte stuk daarna door de F-Duct worden ingehaald)
maarja als jullie er een team order in willen zien.. Oke
Posts: 2.263
LOL
Het begint nu wel echt heeeel zwak te worden, kijk ze nou gasten rond de 40 jaar nog steeds kleutertaal uitslaan en direct roepen: \'Hey dat is een teamorder!\' Denk eens even beter na.. Ze sparen er een setje verse banden mee uit.
Posts: 11.414
\"Denk eens even beter na.. Ze sparen er een setje verse banden mee uit.\"
Dus zegt het team dat ze slechts 1 stint doen. Een opdracht van het team heet een ...
Posts: 10.089
Team Order = Team Opdracht
dus was het een Team Order?? nee, Vettel:\'\' het was best grappig dat Mark op hetzelfde moment als mij besloot uit de auto te stappen.\'\'
geen Team Order/Opdracht dus.. gewoon eigen strategie na streven
Posts: 2.263
Ze besluiten toch zelf uit te stappen omdat het gat daar was, en ze sinds vorige race zien dat het handig is om een verse set uit te sparen. En inmiddels zou je toch wel weten hoe Webber in elkaar zit, als die tegengehouden zou worden voor een 2de run, dan loopt hij daar niet lachend weg. Die zou pislink zijn. Oftewel no teamorder, maar als jullie dat graag zo willen zien prima. Zegt alleen maar wat over jullie niveau.
Posts: 1.508
Het is hilarisch dat Vettelhaters toch altijd artikelen over Seb opzoeken.Heeft toch wel wat!
Posts: 3.091
\"Michael, die jongetjes hierboven denk serieus! dat Webber nog een aanval zou mogen wagen op de tijd van Vettel ... Bijzonder naief. \"
Nee, jij denkt dat hij die tijd had KUNNEN aanvallen... Bijzonder naief.
Posts: 19.803
Teamorder bij RBR? No way!!! Webber had wel kunnen rijden maar die zou echt niet zomaar die 4 tienden goed maken. Vettel is gewoon sneller dan Webber. Iedereen weet nu wel het verschil qua \'rauwe\' snelheid tussen de 2 RBR mannen als jullie snappen wat ik bedoel.
Voor Webber had het dus geen zin er een extra setje tegenaan te knallen. Beter is om je op de race te focussen.
Goed gedaan van het team en beide mannen, al vind ik 4 tienden wel een erg groot verschil.
Posts: 18.535
Zo ongeveer het gemiddelde verschil tussen Schumacher en Rosberg en Kubica en Petrov. Eigenlijk gewoon een te groot verschil.
Posts: 11.414
Webber was vorig seizoen gemiddeld 5 honderdste langzamer. Dat verschil van deze kwalificatie is dus absoluut niet representatief.
Hoe dan ook, het is 100% zeker een teamorder. Waarom zou Red Bull Webber laten rijden? Hij kan hooguit voor Vettel komen. Daar schieten ze niets mee op.
Misschien dat ze zelfs nog hoopten dat Hamilton op P2 zou eindigen, want starten aan de vuile kant is hier een groot nadeel.
Niet alleen hier trouwens, kijk naar China waar de hele \"vuile kant\" van de top 10 (met uitzondering van Hamilton) een dramatische start heeft.
Posts: 10.089
dat hij 0.05 langzamer was uiteindelijk komt natuurlijk puur door Maleisie.. waar die in de regen 2.5 sec voor had op Vettel (ze startte 1-3)
Posts: 11.414
Nee dat is het niet. Dat was anderhalve seconde overigens, maar die heb ik uiteraard buiten beschouwing gelaten. Ik ben niet zo\'n fanboy als jij dat ik de boel probeer te belazeren.
Als ik die er wel bij tel is het slechts 1 honderdste verschil.
In 8 van de kwalificaties was het verschil een tiende of minder. Ze waren gewoon extreem aan elkaar gewaagd.
Posts: 10.089
\'\' Ik ben niet zo\'n fanboy als jij dat ik de boel probeer te belazeren.\'\'
waar slaat dat nou weer op.. beetje kinderachtig niet??
ik dacht dat we waren gestopt met zeiken op elkaar.. tenminste ik wel bij jouw..
ik wist niet dat je het zelf had uitgerekend.. aan het eind van het seizoen had Vettel de 10 - Poles dus het lijkt me duidelijk dat Vettel de betere is in de kwali
Posts: 10.089
hoe een Kerel van 42 zich laat kennen... idd Dominic !
Posts: 3.091
@ Patrickl,
Vorig jaar was het verschil minimaal inderdaad. Op een paar races na waar Vettel ook een gigantisch gat sloeg naar Webber.
2009 was het verschil groter en verloor Vettel slechts een paar keer de kwalificatie.
Ik denk dat de misère die Vettel in het begin van 2010 had z\'n snelheid ook wel bedrukt heeft. Vettel zei wel constant dat de problemen hem geen zorgen baarde maar ik heb nog geen coureur gezien die er niet chagrijnig van werd als z\'n auto hem in de steek liet.
Nu gaat alles goed en hij heeft al een titel op zak. Dan is er geen frustratie van verspilde punten door technische problemen en doet Vettel wat hij goed kan.
Posts: 81
Misschien valt er onverwacht een buitje waar Mclaren op rekent.
Dan is je nieuwe setje banden niet zo belangrijk meer.
Red Bull is gewoon niet te kloppen in de kwalificatie op het moment, maar op tactisch vlak nog altijd wel.:)