user icon
user icon

Bottas verwacht gevecht met Red Bull en Ferrari in Melbourne

  • Gepubliceerd op 05 maa 2020 16:13
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas zegt dat hij verwacht dat drie teams het seizoen beginnen als potentiële racewinnaars, ondanks het kennelijke voordeel van Mercedes na de testsessies voor het seizoen. Veel experts hebben het Duitse team getipt om in iets meer dan een week de absolute favoriet te zijn tijdens de eerste race op de F1-kalender van 2020; de Grand Prix van Australië.

Bottas zegt echter dat het te moeilijk is om de rondetijden van de wintertests te lezen en verwacht dat Mercedes, samen met Ferrari en Red Bull, het hele jaar op de voorste startrijen te vinden zal zijn. De nummer 2 van Mercedes: "We voelden vorig jaar dat we moeite hadden met testen, maar toen waren we sterk in Melbourne. Dus je weet gewoon nooit wat voor soort pakketten teams naar de eerste race brengen na het testen. Zelfs tijdens het testen is het lastig om te lezen van de concurrentie doet. Ik denk nog steeds dat het drie teams worden die aan het begin van het seizoen uitdagend zijn voor de overwinningen. Lewis en ik zullen er hopelijk ook zijn."

Op de vraag of hij denkt dat hij zelf degene de strijd aangaat met teamgenoot Hamilton, antwoordde Bottas: "Zeker tussen mij en Lewis, maar ook andere teams en coureurs. Bij het testen is het onmogelijk om gedetailleerde conclusies te trekken over je positie en waar je staat op de grid."

DAS van Mercedes

Mercedes gaat het seizoen in met een innovatief systeem genaamd DAS. In Barcelona onthulde het team dit systeem, dat op aansturing van de coureur de positie van de voorwielen verandert. Het is nog niet bekend hoeveel voordeel Mercedes zal halen uit het nieuwe systeem, waarvan andere teams toegeven dat het ze heeft verrast.

Bottas bevestigt dat hij het maximale uit elk aspect van de auto moet halen, wil hij dit jaar kunnen winnen. "Je moet de koning zijn van elk onderdeel van de auto en alles uit de auto halen, inclusief de nieuwe systemen. Dus natuurlijk proberen zowel Lewis als ik allebei het maximale eruit te halen. Van mijn kant zal ik proberen iets beters te doen, maar we delen alle informatie, kennis en gegevens, zodat we uiteindelijk alles eruit kunnen halen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik verwacht enkel een gevecht met Red Bull en Ferrari mag uberhaupt blij zijn als ze een lucky podium halen, die zitten er qua snelheid niet geweldig bij lijkt me.
    Stiekem (maar dat is ijdele hoop natuurlijk) hoop ik dat McLaren zo rete snel gaat dat ze op eigen kracht voor P5 & P6 kunnen gaan en met geluk naar het podium kunnen maar nogmaals.... dat is meer hopen dan realiteit.

    Ik zie Bottas ook wel weer winnen eigenlijk. Hamilton begint het seizoen soms op "standje relaxed" om na een paar races even flink te duimschroeven aan te draaien.
    Verder ben ik bang dat Albon als "2e man" te kort gaat schieten en dat Red Bull het puur en alleen van Max moet hebben.

    • + 2
    • 5 maa 2020 - 16:25
    • masf1

      Posts: 6.224

      ik verwacht dat het hele feest niet doorgaat.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 16:56
    • afgelast. Doorlopen mensen. Had 1 van de beste jaren kunnen worden. Aarde: I dont give a f*ck.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 17:01
    • Te veel Snowflakes hier niet normaal zeg

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 17:55
    • Teveel @Messi.who.else hier!
      Niet normaal zeg!!

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 18:17
    • DBGates

      Posts: 2.260

      Ik ga echt niet zeggen dat er teveel duitse sterretjes zijn, dadelijk word i’ voor homo aangezien

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 20:38
    • Leuke term, snowflakes. Kan je ook de betekenis even uitleggen en dan vooral benadrukken waarom jij het vooral niet bent?
      Ga je toch niet doen want zoals het een echte snowflake betaamt reageer je nooit op een aan jou gerichte reactie ;)

      On topic, ik denk dat Albon ons dit jaar gaat verrassen. Nee, hij zal niet opeens sneller zijn dan Max maar hij zal een goede 2e man zijn.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 22:08
    • @DBGates

      Een Duitse homo dan...

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 22:11
    • Een homo zou nooit zeggen dat er teveel sterretjes zijn ;)

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 02:48
    • DBGates

      Posts: 2.260

      Jij krijgt een sterre.....ehh plusje

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 12:31
    • Mercedes heeft het beste rijdersduo. De kampioen en de Fin die "denkt" kans te maken. Bottas raapt op wat Hamilton mogelijks laat vallen. Helaas voor hem is dat op één seizoen bitterweinig. Valteri is een prima 2de viool.

      RB zal het vooral inderdaad van Verstappen moeten hebben. Ik zie Albon kopje onder gaan eerlijk gezegd. Toffe gozer, maar te licht voor een topteam. Hopelijk kan hij alsnog mijn ongelijk bewijzen.

      Mclaren zal veel geluk nodig hebben om op het podium te geraken. Ik heb een enorme gunfactor tav de britten, maar denk dat ze nog wat tekort schieten op de Top3. Bovendien weet ik niet of Norris sterk genoeg is.

      En Ferrari...tja, als Ferrari fan hoop ik uiteraard dat ze doorheen het jaar grote stappen maken en RB en Mercedes effectief gaan kunnen bekampen. En zelfs dan is het weer opletten hoe heren Leclerc en Vettel zich tov elkaar gaan gedragen.

      • + 0
      • 7 maa 2020 - 12:06
  • Heeft Bottas geen brief gehad?

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 17:45
    • Rimmer

      Posts: 7.152

      Nope alleen de Italiaanse medewerkers en aangezien Bottas pas later dit seizoen voor het zitje van Vettel tekent heeft hij de brief niet gehad.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 18:27
    • Belachelijk!!
      Bottas 3.0 hoort altijd op de hoogte gebracht te worden!
      Voor welke renstal hij uitkomt mag absoluut niet uitmaken!

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 19:38
    • We voelden vorig jaar dat we moeite hadden met testen..... tja.
      Daar hebben we niks tegen in te brengen, proest......

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 19:57
  • jd2000

    Posts: 3.325

    No shit....

    • + 0
    • 6 maa 2020 - 13:00

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.099
  • Podiums 39
  • Grand Prix 102
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar