user icon

Australische minister van gezondheid: "Kom alsjeblieft naar de Grand Prix"

  • Gepubliceerd op 28 feb 2020 16:47
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Greg Hunt, de Australische minister van gezondheid heeft in een verklaring aangegeven dat de fans niet weg moeten blijven van de Grand Prix.

"De fans moeten zich niet druk maken omdat het in Melbourne veilig is," verklaarde hij aan nieuwszender Fox. Op het eiland zijn op dit moment 23 gevallen van Corona ontdekt.

Hunt vertelde verder dat: "Mensen gewoon door moeten gaan met het dagelijks leven. Men moet natuurlijk wel waakzaam zijn. Mensen kunnen gewoon naar een Chinees Restaurant of naar een voetbalwedstrijd."

"Wij kunnen het virus niet tegenhouden, maar wij kunnen ons wel 'wapenen' door goed op te letten. Laat het dagelijks leven gewoon doorgaan", vertelde de optimistische minister. 

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Q3FI

    Posts: 565

    Dat zijn wijze woorden.

    • + 4
    • 28 feb 2020 - 16:49
    • Idd gewoon doorgaan.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:45
    • Stitch

      Posts: 5.476

      Precies. Ik las voorheen dat we dit virus, net als de gewone griep niet meer kwijt zullen raken, dus zullen we ermee moeten leren leven.

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 00:32
  • uche-uche-uche-ik kom eraan-uche-uche

    • + 2
    • 28 feb 2020 - 16:49
  • mario

    Posts: 8.861

    "Op het eiland zijn op dit moment 23 gevallen van Corona ontdekt."

    Om Australië nou een eiland te noemen..... ;)

    • + 1
    • 28 feb 2020 - 16:55
    • Grenszen volgens mij geen andere landen aan ;-)

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:15
    • Leo

      Posts: 136

      Ja, Australië is geen eiland, maar een werelddeel.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:16
    • mario

      Posts: 8.861

      @Leo... Juist en het continent is Oceanië en daar horen wel een berg eilanden bij ;)

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:21
    • mario

      Posts: 8.861

      @Supersoft: Wat zijn de Dominicaanse Republiek en Haïti dan??? ;)

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:22
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Het is een eiland...

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 17:38
    • greinsje

      Posts: 96

      Ja dan zijn europa en azie ook 1 groot eiland. Zo kan ik er nog wel een paar.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 17:43
    • mario

      Posts: 8.861

      Noord- en Zuid-Amerika waren één groot eiland, totdat ze het Panamakanaal hebben gegraven en ze er twee grote eilanden van gemaakt.... Antarctica is ook een mooi groot eiland.... ;)

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 07:53
    • mario

      Posts: 8.861

      Dan maar een stukkie van Wiki erbij pakken (zoek op "Eiland"):

      "Een eiland is een landoppervlak dat aan alle kanten omringd is door water, maar kleiner is dan een continent en groter dan een rots of een zandbank. Ter onderscheid met een continent geldt dat de invloed van de zee in het midden van het eiland nog merkbaar is.

      Het is algemeen geaccepteerd dat Groenland (met een oppervlakte van 2.166.086 km²) het grootste eiland ter wereld is.[1] Australië wordt gezien als een continent."

      En dus hebben landsgrenzen er niets mee te maken!!!

      • + 1
      • 29 feb 2020 - 07:56
    • Thx Mario! :-)

      • + 1
      • 1 maa 2020 - 08:07
    • mario

      Posts: 8.861

      U're welcome :)

      • + 0
      • 1 maa 2020 - 08:54
  • RBH2019

    Posts: 3.717

    Dan moeten ze misschien ook garanderen dat de teams en hun personeel het land in mogen.

    • + 2
    • 28 feb 2020 - 16:55
  • greinsje

    Posts: 96

    @Supersoft: Wat zijn de Dominicaanse Republiek en Haïti dan??? ;)

    Afvoerputjes van de wereld.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 17:44
  • Iedereen is van harte welkom, maar dan moet je wel een Foster's fan zijn die een pleuris hekel heeft aan Corona.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 21:02
  • hugenholz

    Posts: 364

    Voor buitenlandse bezoekers wordt het een grote gok om naar Australië te reizen. De overheid heeft travel restrictions ingesteld waardoor ze bij vermoedens van symptomen of als je griepverschijnselen hebt kunnen weigeren bij de douane. Als je via China of een ander besmet gebied bent gereist wordt je sowieso geweigerd. De Italianen crewleden vd diverse F1-teams maken zich grote zorgen dat ze worden geweigerd in Italië.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 23:07
  • John6

    Posts: 5.725

    Nu moeten ze rijden in landen waar de temperatuur hoog is, daar zijn bijna geen problemen in die landen, probleem is alleen transport uit de EU en personeel.

    • + 0
    • 29 feb 2020 - 08:11
  • stephen

    Posts: 154

    Dus de GP Melbourne is nog niet officieel gecanceld? Maar kunnen alle teams komen? Wel minimaal 16 wagens op de grid? Wanneer wordt er definitief beslist?

    • + 0
    • 1 maa 2020 - 13:58
  • XaoRalas

    Posts: 414

    Al ik kijk naar hoe dat Australische kabinet omgaat met wetenschap, klimaatverandering ontkennen ondanks de bosbranden, heb ik weinig vertrouwen in dit bewapenen tegen het corona-virus. Beetje zoals Trump het vrijdag nog een hoax noemde.

    • + 0
    • 1 maa 2020 - 14:28

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar