user icon
user icon

Foto's: Renault brengt eerste teasers van R.S.20 naar buiten

  • Gepubliceerd op 12 feb 2020 15:19
  • comments 45
  • Door: Bjorn Smit

Renault heeft geen fysieke nieuwe bolide meegenomen naar de presentatie en het kick-off evenement in Parijs, maar zojuist heeft het team wel de eerste beelden vrijgegeven van de R.S.20. Tot nu toe betreffen het teasers, waarop niet de volledige auto zichtbaar is.

Voorafgaand aan het evenement kondigde Renault al aan dat de R.S.20 niet in levende lijve te zien zou zijn bij de seizoensopening die de Franse fabrikant vandaag organiseert in het Atelier Renault op de Champs-Élysées in Parijs. Wel meldde het team cryptisch dat er teasers naar buiten gebracht zouden worden van de nieuwe bolide en dat de auto op deze beelden niet in de uiteindelijke kleurstelling te zien zou zijn.

Aan die woorden lijkt Renault zich te houden, want zojuist bracht het de eerste beelden naar buiten van de R.S.20. Het betreft een viertal renders, waarop de bolide uitgerust is met een volledig zwarte kleurstelling. Deze livery zal niet het hele seizoen zichtbaar zijn op de Renault, afgaande op de uitlatingen die zij eerder hebben gedaan. Het enige contrast wordt verzorgd door de gele startnummers en de helmen van Esteban Ocon en Daniel Ricciardo.

Qua techniek valt er op basis van de eerste vier beelden nog niet bijzonder veel te zeggen. Wel lijkt Renault, in navolging van Mercedes (in 2018 en 2019) en Red Bull Racing (in 2020), te kiezen voor een smalle neus. Vorig jaar reed het Franse fabrieksteam nog met een bredere neus rond. In grote lijnen lijkt de bolide echter op haar voorganger, de R.S.19.

Foto's Renault R.S.20

Reacties (45)

Login om te reageren
  • Nounou, we zien net niks... en daarnaast ook nog eens een interim-livery...

    • + 1
    • 12 feb 2020 - 15:22
    • mario

      Posts: 5.987

      Was vanochtend al aangegeven, dus zoiets als dit had je kunnen verwachten....

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:23
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Wat een joekel van een luchtinlaat boven de helm zeg. Nogal breed (ook laag?) en dat lijkt boven de motor helemaal door te lopen.

      Wel een bijzondere keuze wat dat betreft.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:36
    • Hadden ze het vorige seizoen ook Maximo.

      • + 1
      • 12 feb 2020 - 15:51
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Oh.....

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 18:31
  • Net zo zwart als hun toekomst

    • + 1
    • 12 feb 2020 - 15:22
    • Lijkt wel een beetje op die tattoo van je...

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:25
  • Foto´s? dit lijken me eerder computer animaties.

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 15:24
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Psies, wat hebben we hier nou aan.

      Ze gaan toch geen dingen op de wagen hebben waardoor ze ineens podia halen, dus laat dat ding gewoon zien.

      • + 1
      • 12 feb 2020 - 15:30
    • mario

      Posts: 5.987

      Staat in de tekst @Royalere...... Het zijn renders en dus computer animaties....

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 16:06
    • Aha weer wat geleerd.

      • + 1
      • 12 feb 2020 - 16:07
    • Abiteboul had uiteraard een goede reden om de auto niet te presenteren: "De auto's die we presenteren zijn nooit de echte die in Barcelona te zien zijn, het was dan ook niet de moeite waard om een fake te laten zien... De auto ligt voor op schema" Ja sorry maar dit is letterlijk de aller grootste clown die Renault ooit heeft aangetrokken als teambaas. Renault vond ik in de Kubica tijd een leuk team & op zich ook nog wel tijdens Briatore. Lotus was daarna een waardige opvolger, maar gewoon het hele sfeertje om deze man stinkt aan onterechte arrogantie.

      • + 1
      • 12 feb 2020 - 21:12
    • Snork

      Posts: 6.966

      Feitelijk heeft Abiteblabla wel gelijk. Wat ze laten zien tijdens de presentatie komt amper in de buurt van de auto die we in Melbourne gaan zien. Presentaties zijn leuk voor de sponsors op de auto, de eventuele nieuwe livery, maar verder heeft het voor mij geen enkele waarde. Vleugels, flapjes, barge boards, noem het maar op, het gaat allemaal nog drie keer op de schop voordat we in Melbourne zijn.
      Kijk naar vorig jaar, de Mercedes was de eerste week een compleet andere auto. En wat Williams liet zien was een mock-up van iets wat bijna lange na nog niet klaar was.
      Voor mij is deze week een beetje de eerste start van het nieuwe seizoen, teams kruipen weer uit hun hol.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 09:09
    • jarka

      Posts: 1.176

      snork wel met je eens maar waarom doe je dan uberhaupt iets vraag ik me dan af

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 10:18
  • mt1980

    Posts: 30

    Nouuuu dit beloofd wat ik zeg top niks meer aan doen 🤣👍🏻

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 15:27
  • knap waardeloos, wat is daar nou de gedachte achter om het op zo'n manier te doen

    • + 1
    • 12 feb 2020 - 15:27
    • Knulligheid.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:30
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Blijkbaar moet je een Fransoos zijn om hier het nut van in te zien.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:31
    • CBR600F

      Posts: 337

      De wagen is nog niet af. Dus veel meer valt er ook niet te presenteren. Erg knullig.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 15:44
    • JV fan

      Posts: 1.920

      Red Bull deed jaren niks anders.. haha

      • + 3
      • 12 feb 2020 - 15:44
    • Wat bedoel je JV?

      • + 1
      • 12 feb 2020 - 15:49
  • Lijkt me een duidelijke zaak; niet Max, niet Leclerc maar Ocon gaat Lewis van z’n troon stoten.

    • + 2
    • 12 feb 2020 - 15:34
    • Als hij op een rondje wordt gezet zeker? ;)

      • + 4
      • 12 feb 2020 - 15:40
  • FirstRow

    Posts: 995

    nu alle stofzuigerzakken 1/2 prijs bij inruil van u oude Renault ! Haaaaaaaaaa

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 16:05
    • Manon

      Posts: 272

      HUH???????

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 16:31
    • Snork

      Posts: 6.966

      Firstrow reageert atijd compleet onsamenhangend. Niet reageren, net als op die Messi-eikel die af en toe voorbij komt met zwartgallig gedoe.

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 09:11
  • Manon

    Posts: 272

    Gaaf!

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 16:23
  • waarom ontweroe ze een auto vo p4 te hale? ZE MOETE P1 HALE

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 16:30
    • FirstRow

      Posts: 995

      HuH ?

      • + 5
      • 12 feb 2020 - 16:32
    • LoL

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 08:31
    • Snork

      Posts: 6.966

      Spellingchecker?

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 09:11
    • Ik denk dat zelfs een spellingchecker hier niets van kan maken.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 11:46
  • Opzichttehuis van dijkzicht heeft ook weer verlof gegeven aan de mensen lees ik.

    • + 1
    • 12 feb 2020 - 16:38
  • FirstRow

    Posts: 995

    ook goed in 2020 krijg je nieuwe wieltjes + een derde

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 16:44
  • Een matzwarte bolide met gele accenten zou wel mooi zijn! Ik hoop iig dat Renault de weg naar boven weer gevonden heeft!

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 17:58
    • Reno

      Posts: 1.513

      Even los wat “we” van Renault vinden en hoe hij het zal doen in dit GP jaar.
      Als dit het uiterlijk wordt dan stem ik nu al voor de mooiste design.
      Prachtig dat mat zwart, gewoonweg “formidable”.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 19:58
    • ik hoop eigenlijk dat Renault er goed bij zit dit jaar, al is het alleen al vanwege het rijdersduo, Ricciardo is een bewezen snelle jongen die voorin hoort te strijden, en ben ook reuze benieuwd naar hoe Ocon zich naast Daniël staande houdt, ik denk dat ook Esteban ons kan gaan verrassen..

      Voor wat betreft kleurstelling; errug gaaf zou dat zijn een overwegend mat zwarte wagen met fel gele accenten

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 08:09
    • Snork

      Posts: 6.966

      Clemenza, helemaal mee eens!

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 09:12
  • jd2000

    Posts: 3.331

    Bij Renault is de verpakking altijd mooi...

    • + 0
    • 12 feb 2020 - 18:43
    • Reno

      Posts: 1.513

      Deze wel in ieder geval. In 1 woord geweldig design m.b.t. kleurstelling.

      • + 0
      • 12 feb 2020 - 19:59
  • Gaat Renault een williamsje doen?

    Alleen foto’s van onderdelen van de auto die af zijn?

    Of geen tijd in de planning om vanuit Enstone een auto te verschepen naar Parijs en daarna terug om dan een shakedown te doen en af te reizen met het circus naar Montmelo?

    • + 0
    • 13 feb 2020 - 04:09
    • DBGates

      Posts: 2.262

      Zou kunnen het zijn best weinig foto’s

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 07:30
    • Snork

      Posts: 6.966

      Die staan er gewoon in Barcelona, no worries. Abiteblabla pakt het echter alleen op zijn manier aan. Kunnen we allemaal iets van vinden, ik vind het prima dat hij het zo doet. Is hun keus, hun geld, hun imago. Uiteindelijk telt de prestatie, niet de presentatie.

      • + 2
      • 13 feb 2020 - 09:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender