Polesitter Vettel: "Het ging niet zo makkelijk als gepland"
- Gepubliceerd op 16 apr 2011 10:18
-
20
- Door: Robin Smeets
"Het is helemaal niet makkelijk. Iedereen begint telkens weer vanaf nul en dat vergeten veel mensen", verklaarde Vettel. "Ik ben erg blij met het team dat de hele tijd erg gefocused bleef. Ik blijf mezelf en het team namelijk er steeds aan herrineren dat het elke keer weer zwaar is. Het ging vandaag ook niet helemaal zo gemakkelijk als gepland. Vooral in Q2 voelde ik me nog niet helemaal goed in de auto. In het derde deel was ik veel relaxter en hebben we ons flink kunnen verbeteren."
Na afloop van de kwalificatie bleef Vettel nog enkele minuten in zijn auto zitten. Terwijl de rest van de rijders zich al gemeld had bij de FIA voor de weging, wachtte Vettel op het teken om veilig uit te stappen. Hierover vertelde de Duitser: "Door de nieuwe regels op het gebied van gewichtsverdeling, moet de FIA alles nauwkeurig checken. Ik wachtte totdat ik het teken van een official kreeg om uit de auto te stappen, want anders kan ik misschien in de problemen komen. Ik bleef dus wachten totdat ik uit mocht stappen."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 7.320
jaja Vettel, het was echt kantjeboord he. God, wat heb je moeten knokken. Echt, het was inderdaad bloed zweet en tranen. Tot op het bot! ;-p
Posts: 4.764
Wellicht is ie wel tot op het randje gegaan terwijl dat niet eens nodig is ;-)
Posts: 7.320
hehe, nou daar leek \'t anders totaal niet op. Uiterst relaxt en ff kleine inspanning en niemand kan er meer bij. Schumacheriaanse taferelen.
Posts: 11.414
Echt een goeie acteur zal het nooit worden.
Posts: 931
Jajaja....man, wat is het op deze manier saai. Hoop dat dit snel verandert anders kunnen we halverwege het seizoen de kampioen aanwijzen.Ik hoop dat McLaren de Red Bull bijhaald, zij hebben iig de grootste kans, en dat zeg ik als Alonso fan. We zullen zien.
Posts: 4.764
\'t zal wel aan mij liggen maar van mij mag Vettel weer kampioen worden. Er gebeurd genoeg achter hem om van te genieten. Als Vettel op dominante wijze kampioen wordt dan heeft hij dat verdiend.
Posts: 7.320
natuurlijk Szixxx heeft hij dat dan verdient. Maar \'t gaat toch niet om of iemand \'t verdient? \'t gaat om de weg naar \'t WK toe! Of die wel of niet spannend is. Een duel op de baan tussen 1 en 2 is toch ook veel leuker als dat nr.1 veertig sec voorligt op nr.2?
Posts: 164
Ook jammer dar webber het hem niet eens moeilijk kan maken door zijn pech/problemen met zijn auto
Posts: 373
Ik vrees dat we een vrij eentonig seizoen tegemoet komen. Als het zo door blijft gaan tenminste...
Posts: 74
Wat is die gozer goed bezig zeg, ik ben benieuwd of die het record kan verbeteren van Senna
Grand Prix 162
Pole Positions 65
of die dit gaat halen in 162 races iets wat nooit iemand heeft geevenaard.
Posts: 7.320
Weet je Nico, deze cijfers kun je al niet meer met Senna gaan vergelijken. In Senna\'s tijd probeerde iedereen oprecht die pole te halen. In de moderne tijd [ook toen tanken nog tot strategie behoorde] ging men niet altijd meer voor pole, dus in principe zijn deze tijden en cijfers al niet meer te vergelijken omdat de sport in de telling en praktijk zo veranderd is.
Net als met punten. Omdat de puntentelling zo is veranderd kun je niet zeggen nu dat iemand meer punten heeft dan bijv Nigel Mansell of Alain Prost in zijn carriere.
dus ..als Vettel dit record verbreekt is het te kort door de bocht om mijn redenering niet mee te nemen. De vergelijking gaat nog maar deels op.
Posts: 20
en toch denk ik dat deze dominantie niet gaat blijven duren.
Ik weet echter niet waarom maar iets in me geeft me dat gevoel.
Hij heeft natuurlijk het voordeel dat het team achter hem staat en niet zo zeer z\'n pijlen richt op Webber.
Toch bizar dat webber steeds problemen heeft......ik zou haast denken .....never mind ...voordat ik hier weer commentar krijg van de Vettelfans.
Posts: 712
Vorig jaar hadden we op het einde nog 3 WK kandidaten... Hopelijk is het dit jaar ook zo, maar ik vrees ervoor.
Posts: 1.434
Ze moeten die vervelende regeltjes afschaffen. Ieder team moet zijn wagen bouwen naar zijn kunnen. De rijders instappen en racen ook al wordt je gedwongen naar de muur. Geef mij maar de jaren 60-90.
Posts: 5.792
We mogen echt blij zijn dat er tenminste een team is die Rb een beetje kan aanvallen.Stel je voor dat Mclaren het net zo goed of net zo slecht als ferrari het zou doen ,konden we allemaal al naar huis.We mogen blij zijn dat er een team gelukkig is dat zijn zaakjes al is het wat laat voor elkaar heeft gekregen.
Posts: 893
Ferrari kwam vorig jaar sterk terug.
Posts: 1.434
Maar bleef achter Petrov hangen en dat was het einde.
Posts: 1.434
Maar bleef achter Petrov hangen en dat was het einde.
Posts: 74
hoezo niet te vergelijken?
in Senna zijn tijd was het altijd met lege brandstof tanks, en dan nog een limiet van 12 ronden, en tanken deden ze niet tijdens de races.
hebben ze een aantal jaren wel gedaan, en dan had de 1 meer als de andere bij zich, dan klopt het wat je zegt.
maar dat is niet meer zo en iedere coureur wil nu op pole staan.
dus het is wel degelijk te vergelijken met de huidige kwalificatie.
Posts: 7.320
nico juist NIET iedere coureur wil nu op pole staan! [liever een setje extra voor de race en P4 dan per se P1 halen]..