user icon

Video: Williams blundert met wegsturen Kubica, Verstappen de pineut

  • Gepubliceerd op 17 nov 2019 18:42
  • comments 7
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen heeft de nodige geluk gehad in de pits. De Red Bull Racing-coureur lag op dat moment aan de leiding, maar in de pits kwam hij bijna in aanraking met Robert Kubica. 

Verstappen had zijn stop al gemaakt en reed richting de uitgang van de pits toen Williams  Kubica op een onhandig moment naar buiten stuurde. De Pool kwam daardoor in het pad van de Nederlander terug in de pitlane, die daardoor uitwijkende actie moest ondernemen. Het incident wordt momenteel onderzocht door de stewards, waarbij een eventuele straf naar Kubica zal gaan.

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • red slow

    Posts: 988

    5 seconde maar? Het is een unsafe release iets met veiligheid.

    Daar hoort een drive trough standaard als straf voor te dienen. En ja dat zei ik ook over Monaco.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 18:53
    • Er zal ook wel een flinke financiële straf aan vast zitten voor het team, iets was bijzonder zwaar is voor het lijdende Williams, iets van 25.000,= dacht ik.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 20:32
  • Het eerste wat ik dacht was niet weer hé!!!!

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 19:54
  • Rij je kansloos achteraan, ga je de raceleider in de wielen rijden. Frank schaamt zich, zeker weten.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 20:25
    • Ik weet niet zeker of je dit bedoelt, maar het is niet de schuld van Kubica. Hij wordt weggestuurd en kan nooit weten dat Verstappen in de pitstraat zit.

      Die monteur bij WIlliams die kijkt of er een andere coureur aankomt mogen ze wel direct ontslaan. Red Bull en Williams zitten zo'n beetje beide aan verschillende uiteinden van de pitstraat. De monteur ziet Verstappen er ook aankomen, maar neemt helemaal geen actie.

      Dit was overigens wel heel close als je ziet hoe dicht Verstappen bij de muur kwam. Had zo maar einde race kunnen zijn.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 21:33
    • Mustfeed... De pitstop was volledig de fout van het team en de pitcrew. Wat ik nog erger vond was het schandelijk in de weg rijden van beide Williams coureurs, omdat ze door hun interne battle de blauwe vlaggen meermaals over het hoofd zagen. Het deed me denken aan Caterham/Marussia battles waar ook iedereen spuug zat van was. Er moet iets gebeuren daar... dit kan zo niet langer met Williams.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 21:43
    • @TylaHunter
      Inderdaad, ik heb het nog eens teruggekeken, maar Verstappen zit inderdaad bijna de hele middensector vast achter de 2 Williams coureurs en uiteindelijk duikt Kubica zelfs voor Verstappen de pits in. Ik denk dat Kubica Verstappen niet voorbij liet omdat hij wist dat hij de pits in moest en dat hij zodoende geen tijd hoefde te verliezen. Maar dit alles kostte Verstappen waarschijnlijk al 2 seconden. En daarna ook nog in de pitstraat opgehouden door Williams, terwijl Verstappen op hetzelfde moment binnen kwam als Kubica. Er is gewoon geen excuus voor Williams in deze.

      Wel slim van Mercedes om Hamilton op dat moment te pitten. Maar gelukkig dat Verstappen de race alsnog wist te winnen anders hadden we weer een achterblijver met een Mercedes motor gehad die Hamilton de overwinning had geschonken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 22:40

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar