user icon
user icon

Video: Williams blundert met wegsturen Kubica, Verstappen de pineut

  • Gepubliceerd op 17 nov 2019 18:42
  • comments 7
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen heeft de nodige geluk gehad in de pits. De Red Bull Racing-coureur lag op dat moment aan de leiding, maar in de pits kwam hij bijna in aanraking met Robert Kubica. 

Verstappen had zijn stop al gemaakt en reed richting de uitgang van de pits toen Williams  Kubica op een onhandig moment naar buiten stuurde. De Pool kwam daardoor in het pad van de Nederlander terug in de pitlane, die daardoor uitwijkende actie moest ondernemen. Het incident wordt momenteel onderzocht door de stewards, waarbij een eventuele straf naar Kubica zal gaan.

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • 5 seconde maar? Het is een unsafe release iets met veiligheid.

    Daar hoort een drive trough standaard als straf voor te dienen. En ja dat zei ik ook over Monaco.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 18:53
    • Er zal ook wel een flinke financiële straf aan vast zitten voor het team, iets was bijzonder zwaar is voor het lijdende Williams, iets van 25.000,= dacht ik.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 20:32
  • Het eerste wat ik dacht was niet weer hé!!!!

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 19:54
  • Rij je kansloos achteraan, ga je de raceleider in de wielen rijden. Frank schaamt zich, zeker weten.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 20:25
    • Ik weet niet zeker of je dit bedoelt, maar het is niet de schuld van Kubica. Hij wordt weggestuurd en kan nooit weten dat Verstappen in de pitstraat zit.

      Die monteur bij WIlliams die kijkt of er een andere coureur aankomt mogen ze wel direct ontslaan. Red Bull en Williams zitten zo'n beetje beide aan verschillende uiteinden van de pitstraat. De monteur ziet Verstappen er ook aankomen, maar neemt helemaal geen actie.

      Dit was overigens wel heel close als je ziet hoe dicht Verstappen bij de muur kwam. Had zo maar einde race kunnen zijn.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 21:33
    • Mustfeed... De pitstop was volledig de fout van het team en de pitcrew. Wat ik nog erger vond was het schandelijk in de weg rijden van beide Williams coureurs, omdat ze door hun interne battle de blauwe vlaggen meermaals over het hoofd zagen. Het deed me denken aan Caterham/Marussia battles waar ook iedereen spuug zat van was. Er moet iets gebeuren daar... dit kan zo niet langer met Williams.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 21:43
    • @TylaHunter
      Inderdaad, ik heb het nog eens teruggekeken, maar Verstappen zit inderdaad bijna de hele middensector vast achter de 2 Williams coureurs en uiteindelijk duikt Kubica zelfs voor Verstappen de pits in. Ik denk dat Kubica Verstappen niet voorbij liet omdat hij wist dat hij de pits in moest en dat hij zodoende geen tijd hoefde te verliezen. Maar dit alles kostte Verstappen waarschijnlijk al 2 seconden. En daarna ook nog in de pitstraat opgehouden door Williams, terwijl Verstappen op hetzelfde moment binnen kwam als Kubica. Er is gewoon geen excuus voor Williams in deze.

      Wel slim van Mercedes om Hamilton op dat moment te pitten. Maar gelukkig dat Verstappen de race alsnog wist te winnen anders hadden we weer een achterblijver met een Mercedes motor gehad die Hamilton de overwinning had geschonken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 22:40

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar