user icon
user icon

Charles Leclerc verwacht dat uiteindelijk auto's 2021 'agressiever' zullen ogen

  • Gepubliceerd op 11 nov 2019 17:00
  • comments 26
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Charles Leclerc verwacht dat de auto's voor 2021 er 'agressiever' uitzien dan de beelden die de Formule 1 bij de presentatie van de reglementen vrijgegeven heeft.

De Formule 1 zal in 2021 drastisch veranderen met gloednieuwe technische, sportieve en financiële reglementen, die tegelijkertijd geïntroduceerd worden. Het doel van de regels is om de auto's dichterbij elkaar te brengen qua prestaties, terwijl het de coureurs ook in staat moet stellen om andere auto's makkelijker te volgen en in te halen, waarmee het spektakel vergroot moet worden.

Leclerc is onder de indruk van de eerste ontwerpen, maar hij verwacht dat de auto's er uiteindelijk agressiever uit zullen zien doordat de teams de regels op hun eigen manier interpreteren. "Het uiterlijk van de auto ziet er goed uit. We moeten afwachten hoe veel de teams hun auto ontwikkelen. Dat kan het uiterlijk wat veranderen en het agressiever maken, wat altijd goed is", vertelde de Monegask.

"Als coureur wil je altijd zo snel mogelijk gaan, dus hopelijk winnen we wat snelheid zonder dat we het beter volgen van andere auto's verliezen. Dat is op dit moment het grote probleem. Het is best frustrerend dat je in de race moeite krijgt om de auto voor je te volgen zodra je sneller bent, maar binnen een seconde van de auto voor je rijdt. De banden worden te heet, dat soort dingen. Hopelijk wordt dat verbeterd."

Hoger gewicht 'helpt totaal niet'

Het gewicht van de auto's in de Formule 1 zal in 2021 verder omhoog gaan. Momenteel staat het minimumgewicht op 743 kilogram, maar in 2021 stijgt dat met 25 kilogram naar 768 kilogram. Meerdere coureurs hebben hun zorgen geuit over het stijgende gewicht. Leclerc sluit zich daarbij aan en stelt dat het totaal niet helpt bij het oplossen van de problemen die de coureurs momenteel al hebben.

"Het hogere gewicht helpt volgens mij totaal niet", vertelt de Ferrari-coureur. "Het gaat bij het oververhitten van de banden totaal niet helpen als de auto's 25 kilogram zwaarder worden. Vanuit de coureur gezien geldt dat we met een lichtere auto sneller kunnen rijden, maar ik geloof ook dat er altijd een compromis gesloten moet worden tussen alle zaken. Het is zoals het is nu."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • De auto mag er dan wel agressief uitzien, maar Charlie moet zo mooi blijven zoals hij is.

    • + 0
    • 11 nov 2019 - 17:49
    • Ha ......

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 19:30
    • Jij spoort echt niet. Keiharde homo die wil uiten dat hij gek ik van Lec, om zichzelf vervolgens Vettelinnetje te noem.

      • + 1
      • 11 nov 2019 - 19:37
    • Mooi? Misschien in RUpauls dragrace. :p

      • + 1
      • 11 nov 2019 - 19:46
    • Zie je wel dat je verliefd bent 😝

      • + 1
      • 11 nov 2019 - 19:58
    • Er zit wel verschil tussen iemand mooi/leuk en verliefd zijn.

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 20:41
    • szixxx

      Posts: 4.749

      @neppatsrev: Wat maakt het precies uit als iemand homo is en gek op Leclerc?

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 09:49
    • Ten eerste kan ik nooit homo zijn want ik ben een vrouw. En wat dan nog?. Maar als het jullie zo stoort omdat ik zegt dat hij mooi is kan ik er ook niks aan doen.

      • + 1
      • 12 nov 2019 - 10:40
    • mario

      Posts: 5.290

      Smaken verschillen, je mag 'm van mij mooi vinden hoor.......
      Ik vind dat ie een ontzettende baby-face heeft..... Niets mannelijk of stoer aan wat je van een F1 coureur zou kunnen verwachten....

      • + 2
      • 12 nov 2019 - 11:36
    • szixxx

      Posts: 4.749

      @Mario misschien niet maar zo zijn dat er meer niet van de nieuwe generatie F1 coureurs. Maar ze kunnen nog opgroeien enzo ;-)

      Verder, Verstappen heeft ook een kop alsof ie tussen 2 liftdeuren heeft vastgezeten en vervolgens door drie vrachtwagens is overreden ;-)

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 12:16
    • mario

      Posts: 5.290

      @szixxx: Klopt, maar het gaat hier in dezen om Leclerc...... Zeker zijn er meerdere die er niet mannelijk of stoer uit zien. Daarom gaf ik ook aan dat je dat wel van een F1 coureur zou kunnen verwachten.... Zeker als je het vergelijkt met de mannen van vroeger :)

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 12:29
    • szixxx

      Posts: 4.749

      @Mario: Zeker als je het vergelijkt met de mannen van vroeger ja. Maar dat waren ook echte mannen die vaak de 30 al gepasseerd waren met voldoende race ervaring etc.
      Echter zijn de broekies/jochies van tegenwoordig wel vele malen fitter dan zij destijds waren.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 13:58
    • @Mario, je geeft Charlie een mooi compliment. Dat je vindt dat hij een babyface heeft is een teken dat vindt dat hij er goed uitziet. Beter een babyface dan een oude verlopen kop.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 14:39
    • mario

      Posts: 5.290

      D'r zit nog heel wat tussen een babyface en een oude verlopen kop hoor......

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 14:47
  • sailor

    Posts: 8.981

    Ow, dus die auto begint meteen te slaan , als iemand kritiek heeft op die auto ;-)

    • + 0
    • 11 nov 2019 - 18:29
    • de f1 wagens krijgen net zo n karakter als die auto in de film Christine....

      • + 0
      • 11 nov 2019 - 20:00
  • Echt belachelijk dat de auto’s nog zwaarder worden. Dan moet je toch alleen maar meer banden sparen of ben ik nou gek.

    • + 1
    • 11 nov 2019 - 19:59
    • Hangt volledig van Pirelli af... Komen ze met flutbanden zoals nu dan ja... Komen ze met banden vergelijkbaar als WEC dan is het 2 uur lang planken met een verplichte pitstop erin.

      • + 2
      • 11 nov 2019 - 20:33
  • heb niks tegen dit design

    • + 0
    • 11 nov 2019 - 21:37
  • Agressief manneke die Leclerc

    • + 2
    • 11 nov 2019 - 22:20
    • Die lui die Charlie te pas en te onpas downplayen (waar jij ook een van ben) zijn pas agressief.

      • + 1
      • 11 nov 2019 - 22:31
    • ik vind Vettellinnetje behoorlijk agressief, staat altijd gelijk in de aanvalsmodus!

      • + 3
      • 12 nov 2019 - 08:06
    • ik zal haar eens een plusje cadeau doen, misschien dat ze dan wat vriendelijker wordt...

      • + 1
      • 12 nov 2019 - 08:39
    • En?
      Werkt het?

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 09:13
    • ik krijg niet het idee dat het veel uitmaakt @Bill

      • + 1
      • 12 nov 2019 - 09:54
    • klopt wat je zegt Clemenza.
      Heb haar afgelopen weken al een paar recepten cadeau gedaan maar ze blijft er ijskoud onder.....

      • + 1
      • 12 nov 2019 - 10:33

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 303
  • Podiums 10
  • Grand Prix 42
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (22)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar