user icon

Team Lotus plant introductie van blown diffuser in Spanje

  • Gepubliceerd op 13 apr 2011 11:07
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Team Lotus mikt bij de Grand Prix van Spanje op een volgende stap voorwaarts. De Maleisische renstal vond in Sepang de aansluiting bij de middenmoot en vanaf Barcelona denkt men zich echt in het gevecht te kunnen mengen met dank aan een blown diffuser.

Coureur Heikki Kovalainen vertrouwde Autosport toe: “We weten dat het veel tijdwinst oplevert als we een goede blown diffuser krijgen. We werken er aan en hopen het in Spanje te introduceren. Het gevoel is dat het ons vooruit gaat helpen, dus ik kijk er naar uit.”

“In Maleisië leverden we precies waar we vooraf op hoopten. De meeste teams uit de middenmoot zitten daar aardig vast. De volgende opdracht is zwaarder, richting de top tien gaan. Daarvoor moeten we nog verder groeien. Betere faciliteiten en meer mensen zijn dan nodig.”

“We zitten bijna in de middenmoot. Een paar updates en de betrouwbaarheidsproblemen oplossen, aangezien onze stuurbekrachtiging nog altijd kuren vertoont. Als dat alles in orde is, dan kunnen we echt gaan racen met de teams voor ons en dat zou fantastisch zijn.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Kudo\'s voor Team Lotus!

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 11:20
  • ik heb t vandaag al eerder gezegd maar ik doe het nog maar een keer:

    Goed Bezig!!!!!!

    als ze zo door gaan dan kunnen ze nog wel eens een keer een puntje halen. ik zie ze ook wel eens Q2 in rijden zo tussendoor

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 11:21
  • Ugh

    Posts: 333

    Van de zwakke teams zeker het team met de meeste potentie.

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 11:37
  • Team-Lotus is inderdaad goed bezig! Van de 3 \'nieuwe\' teams mogen Virgin en HRT wat mij betrefd wegwezen, maar Lotus boekt echt vooruitgang, en die andere 2 vallen alleen maar terug. Formule-1 onwaardig.

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 11:52
    • HRT en Virgin zijn niet F1 onwaardig. In de hele geschiedenis van de F1 heb je een achterhoede van een paar teams die inderdaad niet voor de top strijden, maar wel hun eigen kleine strijd voeren voor die paar tienden om vooruit te raken.

      Enkele jaren terug had je deze achterhoede niet omdat ze geen zicht hadden op verbetering door de immens hoge budgetten. Daardoor kwamen enkel fabrikanten de F1 binnen en haakte het één na het andere kleine team af.

      Maar deze achterhoede hoort nu éénmaal bij de F1!

      • + 0
      • 13 apr 2011 - 13:19
  • mario

    Posts: 7.606

    Die komen er wel!!! Ze zijn in ieder geval goed bezig!

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 12:29
  • Ik gun het die jongens van Lotus wel, ze proberen het echt en willen echt niet alleen voor spek en bonen meedoen. Realistisch gezien is het bijzonder lastig de achterstand die ze hebben goed te maken. Zelfs teams als STR, Sauber en Williams liggen nog redelijk voor dus ze moeten heel wat \'tijd\' vinden d.m.v. hun verbeteringen.

    Maargoed, al komen ze maar nog dichterbij, daar gaat het om. De punten pak je immers in de race en als de race pace + strategie prima is kunnen de heren best eens een puntje mee pakken bij veel uitvallers en/of races met chaos of regen.

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 13:33
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Volgens mij plant ieder team dat de middelen heeft een Blown Diffuser. Williams, Force India, Lotus, Virgin hebben allen al aangekondigd dat ze deze plannen in te zetten bij de start van het Europese seizoen. En het zou me niet verbazen als er meerdere teams zijn die er binnenkort mee op de proppen komen.

    • + 0
    • 13 apr 2011 - 13:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar