user icon
user icon

Max Verstappen ziet dat verdere zeges in 2019 buiten bereik zijn

  • Gepubliceerd op 18 okt 2019 14:05
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen presteert meestal erg sterk in de tweede helft van het seizoen, maar in 2019 komt het er nog niet echt uit. De Red Bull Racing-coureur sluit verdere zeges in 2019 zo goed als uit.

Meestal is Red Bull het team dat zich in de tweede seizoenshelft sterk weet te ontwikkelen, maar in 2019 is dat vooralsnog niet gelukt. Daar waar de Nederlander in de eerste seizoenshelft twee races won en zich duidelijk kon meten met de Ferrari's, is dat na de zomerstop niet meer het geval. Ferrari heeft grotere stappen vooruit weten te zetten en ook Mercedes is buiten bereik gebleven.

Verstappen verwacht in de rest van 2019 dan ook geen overwinningen meer. Dat vertelde hij bij de presentatie van zijn nieuwe horloge van TAG Heuer in Amsterdam. "Ik denk niet dat er dit seizoen nog een circuit is waar we een bijzonder goede prestatie neer kunnen zetten. Als we ieder weekend dichtbij het podium of op het podium kunnen eindigen, dan is dat voor ons op dit moment het maximale."

Podium in Mexico is 'goede prestatie' voor Verstappen

Volgende week is de Formule 1 te gast op het Autodromo Hermanos Rodriguez in Mexico. De afgelopen twee seizoenen wist Verstappen de race daar op overtuigende wijze te winnen, maar zelf verwacht hij dat de zege dit jaar buiten bereik blijft. Gezien het verloop van het seizoen zou hij tevreden zijn met een podiumplaats.

"Je moet realistisch zijn. Natuurlijk hebben we het daar de afgelopen twee jaar erg goed gedaan. Dit seizoen hebben we het tot nu toe echter een stuk lastiger gehad, ook wat betreft de balans van de auto. Ik verwacht dus niet meteen dat we dat kunnen herhalen, vooral als je kijkt naar Ferrari - zij zijn enorm snel op de rechte stukken dit jaar. Als we deze keer mee kunnen doen om het podium, dan hebben we het goed gedaan."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Hopelijk nog ergens een regenrace. Dan is er alles mogelijk. Voor de rest gewoon realistisch.

    • + 0
    • 18 okt 2019 - 14:14
    • sambal

      Posts: 917

      Het is opvallend dat er zo weinig regenraces zijn tegenwoordig....of is het dan toch de ozon laag..?😜

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 14:41
    • @sambal
      dat is puur de kalender indeling.
      durf te wedden dat als ze SPA in november houden dat we een natte race krijgen

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 14:54
    • Gelukkig maar Sambal. Al die zure regen wordt je ook niet blij van ;-)

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 14:55
  • Pappous

    Posts: 843

    Red Bull loopt dit jaar toch steeds wel een beetje achter de feiten aan. Daar waar Honda wel stappen zet blijft Red Bull toch wel wat achter. Komt nog bij dat Max zelf ook niet helemaal foutloos is. Laten we hopen dat ze volgend seizoen wat eerder en beter beslagen ten ijs komen. Is dat niet het geval dan vrees ik toch dat de ambities van Max toch wat bijgesteld moeten gaan worden. Vergeet niet dat de combinatie Leclerc/Ferrari dit jaar wel flinke stappen heeft gemaakt.

    • + 2
    • 18 okt 2019 - 14:20
    • beerkuh

      Posts: 1.789

      "Vergeet niet dat de combinatie Leclerc/Ferrari dit jaar wel flinke stappen heeft gemaakt."

      hoe kan je dat vergeten?? tja tenzij je geheugenverlies hebt!

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 14:27
    • jarka

      Posts: 1.153

      Ik weet niet hoe groot de stappen van Honda waren, de laatste update lijkt mij in ieder geval een stuk kleiner te zijn geweest als die van Ferrari en ook die van Renault.
      Echter ook dit kan een keuze zijn. Op zoek naar de ideale basis om de motor voor 2020 verder uit te laten groeien zoals Max vaak zegt een 2e plek telt niet dus waarom in tegenstelling tot voorgaande jaren niet al eerder overschakelen naar volgend jaar.

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 14:40
    • Pappous

      Posts: 843

      Heel scherp opgemerkt @beerkuh, hoe kon ik dat vergeten. Zou ook maar zo kunnen dat je jou begrijpend lezen niet helemaal op orde hebt.

      • + 2
      • 18 okt 2019 - 15:04
  • Mexico is toch wel een echt Red Bull / Verstappen baantje als je naar de vorige twee jaar kijkt. Die zal hij toch wel winnen?

    • + 0
    • 18 okt 2019 - 14:51
    • RBH2019

      Posts: 1.812

      Ze hadden toen ook het beste chassis en dat is nu zeker niet het geval. Ik denk dat het lastig wordt, ook op andere banen waarop ze afgelopen jaren goed waren was het dit jaar minder.

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 21:21
  • RedBull heeft een draak van een wagen gebouwd...en wat ik mij afvraag waar die plotselinge snelheid en winst vandaan kwam....clausule wegwerken is mijn idee..want sindsdien lijkt het nergens meer op daar bij RedBull

    • + 2
    • 18 okt 2019 - 14:54
    • Pappous

      Posts: 843

      Ik denk eerder dat de concurrentie wat grotere stappen heeft gemaakt.

      • + 1
      • 18 okt 2019 - 15:08
    • Ja echt een draak van een wagen man, niet vooruit te branden in Monaco en Budapest. Pfff sommige mensen....

      Mercedes heeft het qua chassis wat beter voor elkaar maar verder heeft Red Bull gewoon een prima wagen.
      En de reden dat Ferrari beter gaat dan Red Bull heeft maar 1 reden, die begint met M en eindigt op R

      • + 1
      • 18 okt 2019 - 15:09
    • motherf*cker?

      • + 1
      • 18 okt 2019 - 15:28
    • youtu.be/AJSas8nwnnU

      • + 2
      • 18 okt 2019 - 15:29
    • @damonhill
      In japan weer een minuut aan de broek..en da's niet voor het eerst.
      dus ja een shit wagen hebben ze gebouwd.
      RedBull zal nergens op eigen kracht kunnen winnen...en da's simpelweg erg slecht

      • + 3
      • 18 okt 2019 - 16:10
    • Michael schumacheR ? Dus toch. Ik heb 15 in de matrix geleefd.

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 18:25
    • King(kots) dat is Albon. Wel bij de feitjes blijven.

      • + 3
      • 18 okt 2019 - 19:00
    • Klopt, België, Italië, Singapore, Rusland en Japan. Zijn allemaal banen waar alleen de MotoR van belang is.............

      • + 0
      • 19 okt 2019 - 10:21
  • Beetje fatalistische ...

    • + 0
    • 18 okt 2019 - 15:18
  • Huh..Helmut Marko en bijna iedereen hier wist toch met zekerheid dat ze minimaal 5 races zouden winnen?

    • + 2
    • 18 okt 2019 - 16:54
    • daar hebben we spuit11 weer. Met de prestaties tijdens de laatste races voor de zomerstop lag dat iid helemaal in de lijn der verwachtingingen. Dus helemaal niks mis mee dat mensen zich daarover hebben uitgesproken. Zielig van jou dat jij nu aan je piemeltje loopt te trekken van opwinding dat het niet is uitgekomen zoals iedereen gedacht had

      • + 3
      • 19 okt 2019 - 09:43
    • MCL34

      Posts: 531

      @Bartman, dat riep Marko al lang voor de zomerstop. Dus om daar nu achter te gaan verschuilen is ook een beetje zwak. En met het mega budget wat Redbull aan F1 uitgeeft zou je toch wel iets meer kunnen verwachten. RedBull heeft veel geld gezet om Max de jongste F1 WK te maken, als dat volgend jaar niet gaat gebeuren en de Alpha Tauri brand ziet geen stijgende verkopen door het F1 project zou de geldkraan zomaar eens dicht kunnen gaan richting RBR en zonder het mega budget is RBR niks

      • + 0
      • 20 okt 2019 - 10:52
    • Dat riep Marko een paar weken geleden nog.

      • + 0
      • 20 okt 2019 - 12:39
  • Ook in 2020/2021/2023/2024 zal het niet meer mogelijk zijn om te winnen, Red Bull is niet meer wat het geweest is. Slap drankje geworden.

    • + 0
    • 18 okt 2019 - 18:18
    • Over "slap" gesproken;
      Ben je er weer? Je zou jezelf toch afmelden van deze site?
      Trollen hebben we hier al genoeg.

      • + 2
      • 19 okt 2019 - 08:20
    • SEN1

      Posts: 690

      Alle hoop op 2022 dan!

      • + 1
      • 19 okt 2019 - 14:10
    • RBH1

      Posts: 435

      Is dit wederom een troll met een nieuw acount?

      • + 0
      • 20 okt 2019 - 18:52
  • meister

    Posts: 2.302

    Zelfs die twee overwinningen waren gelukjes.
    Oostenrijk was afgesproken werk door zogenaamd de hitte kon Merc zogenaamd niet pushen waardoor RB op hun eigen baan kon winnen.

    HOCK was zeker een gelukje vanwege het weer en HAM die eraf spinde.

    • + 1
    • 19 okt 2019 - 14:55
  • Blijkbaar zijn er hier veel trollen, ik stel voor dat ze de drank laten eer ze hier op het forum mensen komen beledigen, of doen ze het om 845 berichten te kunnen plaatsen.
    en nee ik zal blijven komen.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 00:09

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender