user icon

Binotto verwacht vaker onenigheid tussen Leclerc en Vettel

  • Gepubliceerd op 12 okt 2019 17:48
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

De weigering van Sebastian Vettel om gehoor te geven aan teamorders was het gesprek van de dag na de Russische Grand Prix. Ferrari-teambaas Mattia Binotto verwacht vaker kleine brandjes tussen de Duitser en Charles Leclerc te moeten blussen.

Leclerc kwam afgelopen winter van Sauber over naar Ferrari, waar hij eigenlijk het hele seizoen lang al een goede indruk maakt. Hij weet Vettel het vuur aan de schenen te leggen en staat met twee zeges zelfs derde in het kampioenschap, twee plaatsen voor zijn ervaren teamgenoot. Daar waar de coureurs in de eerste fase van het seizoen goed leken samen te werken, is dat de laatste races niet het geval.

In Italië was er al onenigheid toen Leclerc zich niet aan de afspraak hield en geen slipstream gaf aan Vettel tijdens Q3. Vervolgens was de Monegask in Singapore verbolgen over het feit dat zijn teamgenoot eerder naar de pits mocht en daarmee de leiding nam, terwijl Vettel op zijn beurt dus teamorders negeerde in Rusland.

Gesprekken met Vettel en Leclerc 'constructief'

Na de race in Rusland sprak Binotto beide coureurs op de fabriek van Ferrari, maar hij durft niet uit te sluiten dat er in de toekomst weer onenigheid ontstaat. "Het is niet de eerste keer dat we in Maranello gesproken hebben. Ik heb ze beide gezien deze week, want ze waren in Maranello voor wat activiteiten, zoals de simulator. Volgens mij hebben we positieve, constructieve, eerlijke en transparante discussies gehad."

"Wat er gebeurde in Sochi was niet erg, maar het is zeker iets wat verbeterd en aangepakt moet worden. Ik denk dat het een kans is om iets te leren en het in de toekomst beter te doen. Hoeveel vertrouwen ik erin heb dat het niet nogmaals gaat gebeuren? Dat heb ik niet. Het zijn beide goede coureurs. Ze gaan van start met het doel om zelf te winnen, maar het is belangrijker dat we in ieder geval onderling duidelijkheid hebben."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 1.900

    Aja, Binotto is net een gemiddelde manager. We hebben vergaderd en afspraken gemaakt maar geen idee of iemand er iets mee doet.

    • + 0
    • 12 okt 2019 - 17:55
  • Ik heb het idee dat Seb wat overdondert is door de snelheid van Charlie en nou hem het voor aan de schenen legt. Bij Kimi had Seb veel minder te vrezen. Bij Charlie is dat even wat anders. Ik snap dat ze allebei graag willen winnen. Laten we hopen op veel epische gevechten in de toekomst. We zullen heel wat mooie dingen gaan zien van Charlie. Ik heb Seb altijd een warm hart toegedragen en dat blijf ik ongetwijfeld doen. Ik zelf heb geen idee wat Seb gaat doen. Of hij bij Ferrari blijft, of dat hij naar een andere renstal gaat (misschien RB), of gaat stoppen om van zijn gezin te genieten. Mocht Seb bij Ferrari blijven (dat zal ik zelf toejuichen) vrees ik dat Binotto meer van dat gesprekken zal moeten voeren.

    • + 0
    • 12 okt 2019 - 18:03
  • Binotto kan nou wel doen alsof het het allemaal bij hoort, en hij alles wel onder controle heeft, maar dit kan echt maar zolang duren, en dan houdt het op.
    Vettel gaat echt nooit zomaar schikken in een rol als 2e coureur.

    • + 4
    • 12 okt 2019 - 18:07
  • John6

    Posts: 3.245

    Als ze in de auto zitten gelden de regels niet meer, Binotto kan afspraken maken wat hij wil.

    • + 1
    • 12 okt 2019 - 18:36
  • De eerste 7 letters van onenigheid zijn hetzelfde als de eerste 7 letters van onenightstand

    • + 1
    • 12 okt 2019 - 19:49
    • Ik heb eens enorme onenigheid gekregen over een onenightstand...

      • + 1
      • 12 okt 2019 - 20:28
  • Ik heb het originele interview er op nageslagen en ik kan niet anders zeggen: wat een apathisch gel*l! Is dit nu de roerganger bij Ferrari?! Schande! Hij pretendeert niet eens de situatie onder controle te hebben. Hier spreekt weinig tot geen senioriteit en gezag uit.

    Ik ben er klaar mee. Laat Vettel en Leclerc elkaar maar van de baan rijden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat we, naast een nieuwe coureur, ook een nieuwe teambaas hebben. Deze man is duidelijk te licht voor deze functie.

    • + 0
    • 12 okt 2019 - 21:53
    • De man zit al sinds 1995 bij Ferrari. Hij kent Ferrari door en door en zij hem. Verkijk je maar niet. Hij kan hard zijn.

      • + 0
      • 12 okt 2019 - 21:57
    • @Cherokee:

      Een technisch team aansturen is iets anders dan twee kemphanen met opgeblazen ego's controleren.

      • + 0
      • 13 okt 2019 - 01:56
  • zorba

    Posts: 797

    Vettel geeft geen setup meer prijs 'eens kijken waar de blaas er nu van terecht brengt.

    • + 0
    • 13 okt 2019 - 00:02

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar