Lotus-teambaas Tony Fernandes erg blij na kwalificatie in Sepang

Team Lotus-eigenaar Tony Fernandes was na afloop van de kwalificatie in Sepang erg blij over de prestaties van zijn team. Heikki Kovalainen en Jarno Trulli waren wederom de sterksten van de nieuwe teams en kwam nog maar enkele tienden tekort op de gevestigde orde.

"Er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe blij ik nu ben", vertelde Fernandes. "Na 18 maanden hard werken zijn we nu tot op enkele tienden genaderd van de andere teams die al jaren in de Formule 1 actief zijn. Verder komen we nog maar een halve seconde tekort voor een plaats in het middenveld, dat is een geweldige prestatie."

"Deze prestatie stelt me nog meer tevreden als je ziet wat voor moeilijk winterprogramma we hebben afgewerkt gezien de problemen die we hadden. We hadden geen geweldige start van het seizoen, maar dit is een geweldig gevoel. Jarno en Heikki weten dat de auto nog sneller kan en dat er nóg meer in het vat zit."

"Het doel is om de auto's betrouwbaar te houden en met twee auto's aan de finish te komen. Ik ben erg trots op het team, zeker na zo'n moeilijke winter. Ik neem hierbij mijn pet af voor iedereen die meegeholpen heeft aan de progressie die we duidelijk hebben geboekt", aldus Fernandes.

[LEFT_IMG=9972][/LEFT_IMG]Ook technisch directeur Mike Gascoyne was na afloop tevreden: "Dit was een erg goede dag voor het team. Echter, we zijn ook wel een beetje teleurgesteld, omdat we stiekem hadden gehoopt op een plaats in Q2. We hadden de hele dag geen enkel probleem met de auto's en we konden nu laten zien waartoe we in staat zijn."

"De coureurs hebben geweldig werk verricht en ook het team heeft hard aan de auto's gewerkt. Heikki maakte in zijn laatste run wta kleine foutjes, dus we hadden nog dichterbij Q2 kunnen staan. Het ziet er allemaal erg positief uit en we kijken uit naar de race van morgen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Hij zat ook wel erg blij aan de pitmuur toen Kovalainen ff 7e stond en Trulli 9e. :P Maar terecht hoor, erg knap wat ze doen. Dit team is een blijvertje hoop ik. Volgend jaar definitief aansluiten bij de middenmoot. :)

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 12:05
  • felix50

    Posts: 5.792

    Gascoyne heeft ook nog verteld dat er een nieuwe Diff zou komen die ze gekopieerd hebben van de RB net als de andere teams hebben gedaan.Het gaat de goede kant op.

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 12:19
  • Roald

    Posts: 47

    Weet eigenlijk wel zeker dat dit team een blijvertje is... ontzettend veel vooruitgang geboekt in de winter, terwijl dat ontzettend moeilijk is als je Virgin en HRT mag geloven... goed geïnvesteerd in samenwerkingen met Renault voor de motoren en Red Bull voor de versnellingsbakken... en dan nog een uitgebreide agenda voor jonge rijders... jawel, volgend jaar zitten ze hopelijk bij de middenmoot.

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 12:43
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het gat prima met dit team nu er ook weer een nieuwe Diff gemaakt word die gekopieerd is van RB.

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 12:45
    • felix50

      Posts: 5.792

      sorry voor de dubbele post.

      • + 0
      • 9 apr 2011 - 13:01
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dit is trouwen echt een groot team aan het worden ,over de 200 man werken er nu al

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 13:05
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Netjes van ze.

    De opmerking die Eddie in de voorbeschouwing maakte kon ik me wel in vinden. Als ze zich zo graag willen positioneren als een Aziatisch team dan moeten ze dat niet doen met een oer-Britse naam.

    • + 0
    • 9 apr 2011 - 13:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar